Het wachten is ondraaglijk..

Discussion in 'Miskraam' started by Lisa890, Jan 3, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

Aug 28, 2018
    1,928
    2,408
    113
    Female
    Vorige week vrijdag een eerste vroege echo gehad. Ik was toen volgens mijn berekening juist 6 weken.
    Ik kreeg een vroege echo omdat ik me zorgen maakte over mijn hcg dat niet snel genoeg verdubbelt:
    13 dec 156, 18 dec 1590, 27 dec 4600, vandaag opnieuw bloedname.
    Er was op 28 dec een leeg vruchtzakje te zien van maar 8mm en ze schatten mij op 4 weken in.
    Gisteren (2 jan) 2de echo gehad, nog steeds een leeg vruchtzakje te zien maar wel gegroeid naar 14mm. Hij schatte me nu op 5-6 weken.
    Het rare is dat ik ovulatietesten heb gebruikt + temperaturen en ik weet zeker dat mijn eisprong 28 november was en schat mezelf dus nu op 7 weken..
    Mijn gyn gaf meteen cytotec mee om een miskraam op te wekken maar ik heb hier geen goed gevoel bij.
    Als het vruchtzakje gegroeid is kan er nog steeds wat gebeuren toch?
    Ik lees het ene verhaal na het andere waar er 2 weken later wel een hartslag te horen is, maar dat ging dan misschien over vrouwen die hun termijn wel juist hadden ingeschat.
    Wat zegt jullie gevoel?
    Ik ben me mentaal al een hele week aan het voorbereiden dat het fout zal lopen maar ergens blijft dat beetje hoop er zitten.. Verder geen bloedverlies of pijn maar ik weet dat dat niets wil zeggen.

2. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female
    Wat vreselijk die onzekerheid. Als je je er niet goed bij voelt kan je gerust nog even afwachten en eventueel over een week nog een echo laten maken. Zijn de echo’s inwendig genomen? Was er alleen een vruchtzak te zien of ook een vruchtje/hartje?
    Lege vruchtzakjes kunnen helaas ook best even doorgroeien voordat je lichaam doorheeft dat het niet goed zit. Maar zolang je twijfelt zou ik even wachten!

3. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

Aug 28, 2018
    1,928
    2,408
    113
    Female
    Het waren inderdaad inwendige echo's. Er was enkel een leeg vruchtzakje. Wel goed van vorm maarja, leeg..
    Volgende week donderdag had ik normaal mijn eerste echo pas, die afspraak staat er nog dus ik ga gewoon gaan. Mijn gynae zal me wel gek vinden want die zag helemaal geen hoop meer maar mijn gevoel zegt iets anders..

4. MamaLayenNo

MamaLayenNo Actief lid

Dec 30, 2018
    104
    149
    43
    Female
    Altijd je gevoel volgen.. Die pillen kunnen altijd nog.. Anders zal je altijd denken, wat als? Wachten is berschrikkelijk ik had met 8wkn een vroege echo en vruchtje zat op 6wkn toen moest ik 2.5week wachten op een nieuwe echo wat voelde als 2jaar.. Ik voel met je mee. . Mijn verhaal is helaas niet positief geindigd maar ik hoop voor jou dat je verkeerd gerekend hebt en je gevoel goed is.. Sterkte

5. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

Oct 4, 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Ik denk dat de kans klein is dat het goed zit, maar ik denk wel dat het niet uitgesloten is. Ik heb zelf 2 weken terug een miskraam gehad. Ik was via IVF zwanger. De arts vertelde me dat er wel degelijk hele verrassende gevallen zijn waarbij men eigenlijk zeker dacht te weten dat een miskraam zou volgen, maar dat het toch goed kwam. Zo hebben ze onlangs een patiënt gehad die vanaf de start van de zwangerschap 2 weken achter liep, en dat is met IVF natuurlijk heel hard te maken, en waarbij de hartslag een hele tijd twijfelachtig bleef. Deze vrouw is onlangs van een kerngezond kind bevallen. Ik bedoel maar.. Ik zou niet te snel handelen en afwachten tot de volgende echo.

Share This Page