Hallo, Ik heb nog ff een vragje, Ik ben vorige week voor de 1e keer naar de verloskundige geweest, ik was toen precies 14 weken. Bij het onderzoek van mijn buik vertelde ze dat mijn baarmoeder kon voelen 2 vingers onder mijn navel.....! Als ik een beetje rond lees hier op de site en elders op internet dan staat bijna overal dat bij 14 weken je baarmoeder een stuk lager zit, rond je schaambeen... Hoe was dat nij jullie? Is mijn baarmoeder dan niet veel te groot? Groetjes Dee
Ja dat kan. Maar het kan ook zijn dat je kleine net een groeispurt heeft gemaakt en dat dit na de 20e week weer gelijk trekt. Ook kan het zijn dat je echt een ovale baarmoeder hebt en niet rond. Dus lang en smal! maar met de cm moet het nu bovenkant schaambeen + 10 cm zijn dus halverwege je navel. En met 20 weken bij je navel.
Bij mij zat het met 12 weken nog onder de navel en met 16 weken al tot de navel. Nu zit de baarmoeder al tot aan de ribbenboog. Wat volgens mijn vk ook voor in de tijd ligt. Maar verder gaat alles goed, dat is het allerbelangrijkste wat ik horen wil. Of mijn buik groter of anders is dan het gemiddelde.......... Ik ben geen gemiddelde maar mezelf. Als het goed gaat met jou en je zwangerschap...... dan moet je je vooral niet druk maken.