Onverwachts IVF. Spannend!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mompelientje, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    #1 Mompelientje, 28 jan 2013
    Laatst bewerkt: 28 jan 2013
    Hoi iedereen,

Mijn naam is Josje en ik word dit jaar 30. In 2011 april ben ik samen met mijn man begonnen met klussen.
    Juni 2011 ben ik begonnen met ovu-testen. September 2011 ben ik lid geworden van zw en begon ik met tempen. In mei 2011 ben ik naar de dokter gegaan en die heeft me doorverwezen naar de gyn.

We hebben bloedtesten gedaan. We zijn allebei gezond.

Dan komt het volgende. Zwemmertjes test. Waarvan de eerste test zat er niet genoeg in het buisje, dus hij moest nog een keer komen naar de lab. De uitslag was goed. 37%. Uitslag was goed om natuurlijke wijze zwanger te worden. Of IUI.

M'n gyn heeft spoelingen gegeven en hij ging kijken of mijn eierstokken ok waren. Hij zei dat het goed uitzag dus ben ontzettend blij. Geeft mij toch hoop.

Na proberen en proberen, werd ik toch moedeloos. En mijn man moest ipv 4 dagen van te voren, 2 dagen vantevoren zijn zwemmers inleveren. De uitslag was zo deprimerend... Hij ging niet eens zeggen over de percentage maar we moesten samen naar de ziekenhuis.

Hij moest telkens naar de ziekenhuis en na de 7e uitslag, heeft de ziekenhuis besloten om ons te helpen. Ik was zo blij!

Vorige week belde mijn man op. Hij zei: Wanneer je je ongie krijgt, dan gaan ze ons helpen! Ze geven je een hormoon behandeling en dan op de 14e dag, halen ze je eitje eruit en dan smelten ze samen met m'n zaadje. Goed he!

Hij dol enthausiast.

Ik ook enthausiast, maar ik dacht dat hij het verkeerd had begrepen.

Vorige week dinsdag was het m'n 3e dag van m'n ongie en ging meteen naar de ziekenhuis. Ik dacht dat ze gewoon een echo maken maar ze gingen gelijk zeggen dat ik een hormoonbehandeling krijg en dat ons MMM methode IVF heet!

Ik heb aangegeven dat ik nog niet klaar voor was en dat ik het niet wist. Ze dachten dat ik het al wist en vonden het erg dat ik niet op de hoogte was. Dus hebben ze ons ingepland om naar een IVF meeting te gaan (morgen), waar we leren hoe IVF werkt en er komen ook 25 andere koppels die in het zelfde schuitje zitten.

Ik moet zeggen dat ik het geweldig vind! Oh wat spannend!

Dus de volgende ongie meteen proberen! :)

2. Ervaren mama

Ervaren mama Actief lid

22 sep 2012
    194
    0
    0
    Gelderland
    Tjé.. Wat een verhaal.. Vind het ook wel een beetje vreemde manier om eerlijk te zijn! 7 keer testen zonder jou erbij? Hij krijgt te horen dat jij IVF krijgt?

Heb er zo mijn bedenkingen bij, vind het niet een normale loop van omstandigheden..

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ze woont ook niet in NL he..

4. Mompelientje

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Het was voor me onverwacht, omdat zijn 2e test 37% ok was en goed genoeg om natuurlijk zwanger te worden (de lab.) Maar de ziekenhuis heeft dit keer getest. Onze fertiliteits arts heeft gezegd, dat we IUI krijgen of IVF. Na de 7e resultaat hebben ze besloten dat we op IVF gaan.

5. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hey Mompelientje,

Ik ken je nog van maanden geleden, weet niet eens meer welk topic!

Maar wat een rare situatie zeg... wat een verhaal. De mmm is al moeilijk genoeg, zonder dat je al die rompslomp moet meemaken.

Zoals je kunt lezen ben ik ook bezig met IVF/ICSI (ze weten namelijk nog niet welke van de 2 het gaat worden!). Ik ben al 3 weken hormonen aan het spuiten en had vandaag mijn 2e echo. As woensdag (op mijn verjaardag!!) heb ik mijn 3e echo. En dan hopelijk eind deze week of begin volgende week de punctie!

Heel veel succes morgen. Stel al je vragen die in je op komen, want daar leer je het meeste van!

Liefs jufaman81

6. Mompelientje

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Hey Jufaman,

ik zat samen met jouw in de NOD topic weet je nog :) Ik ben nog steeds niet zwanger :(

We skippen de IUI, en mogen meteen naar IVF :)

7. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Zo kan het ook dus, ik wil het liefste 20x IUI om IVF te voorkomen, en jij wilt graag IVF ;) als je eerst IUI laat doen, heb je in totaal meer kansen toch.. ? Of heeft dat te maken met zijn kwaliteit dat ze de kans niet groot inschatten met IUI ?

Maar wel spannend zeg !! Na zo lang dan eindelijk actie! Maar zijn zijn zwemmers dan dus erg slecht dat je nu IVF krijgt ? Hoe kan dat zo slecht geworden zijn van 37 % naar .. ?

Veel succes meid !!
    Ik ken je nog van toen je net begon met tempen trouwens ;)

8. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Heel veel succes, en strekte met het IVF traject.

Ik zelf ben zwanger via IVF, de eerste verse terugplaatsing sloeg niet aan maar de enige cryo die we hadden is blijven plakken.
    Cryo is een embryo die ingevroren is geweest.

9. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    @ Mompelientje: Wij hebben de IUI ook overgeslagen.... En meteen door gegaan naar IVF/ICSI. En ook ik ben blij daarmee. Ik vertrouw op de professionals in het zkh die ons begeleiden. En ik ben ook nog steeds niet zwanger....

10. snoopy100

snoopy100 Actief lid

12 sep 2011
    237
    42
    28
    Vrouw
    Brabant
    Hoi Jufaman en Mompelientje,

Ik herinner me jullie ook nog van het NOD forum! Ik ben ook nog steeds niet zwanger. Wij zitten ook in ons1e IVF traject. Op het moment ben ik bezig met de stimulatiefase (net als jij Jufaman?) en heb zaterdag mn eerste echo. Benieuwd hoe het allemaal loopt. Mompelientje, veel succes komende tijd! Onze tijd gaat er ook aan komen. Wat later dan de rest van het NOD forum, maar het gaat zeker goed komen!

11. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Hey meis! Ik zat toevallig van de week op je profiel te kijken hoe het met je was maar je was al even niet online geweest. en nu lees ik dit! Ik weet toevallig dat in Denemarken dit wel een normale gang van zaken is, dat de man op verschillende momenten getest word om tot een betere uitslag te komen enzovoorts.
    Ik ga je volgen en ben erg benieuwd hoe het afloopt! Sowieso voor nu heel veel succes!!

12. Jasm

Jasm Actief lid

30 jan 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

Als ik jullie verhalen lees, oh zo herkenbaar.

Mijn man is ook meerdere malen getest ondanks dat hij een score van 84% had, dat is heel hoog ondanks dat wedt hij tussendoor ook steeds weer getest. Na zijn testen werd ik getest en op het eerst zag het er goed uit. maar omdat ik niet regelmatig was besloten ze toch maar gelijk met puregon en iui te starten. ik was 25 toen ik stopte met de pil en 27 toen ik in de malle molen kwam. op mijn 29 werd ik doorverwezen naar UMCG voor ifv want na 8 behandelingen vond de professor het beter om mij door te sturen.
    Tja en dan daar weer door de testen heen mijn man en ik voordat je in het traject stapt. Vol goede moet en met het hart in de schoenen zijn we aan het traject begonnen. En toen zijn ze er ook achter gekomen dat ik Polycystic ovary syndrome heb., dus dat de kans wel kleiner zo zijn om zwanger te worden.

We zijn na de tweede poging zwanger geworden van onze zoon die is nu inmiddels 6 en na 3 jaar zijn we weer voor ivf gegaan om hopelijk een tweede te mogen ontvangen en die hebben we en die is nu al weer 2 jaar. Vlak na haar geboorte kwamen we er achter ( heb met wee remmers in het ziekenhuis gelegen 32.1 week zwanger 6.5 week nog volgehouden met ontsluiting weeën). dat ik een cyste in mijn rechter eierstok had ( 10-15 cm), die is er operatief uitgehaald heb nu een mooie snee ( levenslijn laten vereeuwigen :)) en half jaar daarna ben ik in de overgang terecht gekomen. we hadden onze wens twee kinderen. nu een jaar verder en vorig jaar 17 keer ongesteld nu spontaan zwanger van ons derde kindje. In het ziekenhuis snappen ze ook niks van dat het nog bij ons kon.

Stap er met open versier in en laat het op je af komen en het is heel erg spannend. Wij hadden er geen hoop in dat het bij ons zou kunnen gebeuren door de Polycystic ovary syndrome
    maar zo zie je maar weer

13. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hmmmmmmmmmmm, hier natuurlijk hartstikke JARIG!!!

En verder beginnen mijn follikels nu pas te groeien! (ik kom altijd met alles laat op gang!) Dusssss as vrijdagmiddag weer een echo (de 4e) en dan hopelijk een beslissing over wanneer de punctie plaats gaat vinden! Ben het nu ook wel beu aan het worden hoor.... Gelukkig nog maar 2 avonden spuiten!

Vanavond gezellig met mn schatje uit eten! Even lekker quality-time met zijn tweetjes!

14. Jasm

Jasm Actief lid

30 jan 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je verjaardag maak er een gezellige avond van :D

15. snoopy100

snoopy100 Actief lid

12 sep 2011
    237
    42
    28
    Vrouw
    Brabant
    @ Jufaman: Hoe was je echo vandaag? Al wat wijzer geworden?

16. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik had nogal laat de echo vanmiddag, pas om 16.15.
    Maarrrrrrrrrr alles zag er goed uit. Eitjes waren goed gegroeid, er zitten er 7 in totaal en die gaan ze er as maandag uithalen tijdens de eicelpunctie! Spannend..... en donderdag is dat de terugplaatsing!

Nu een heerlijk rustig zen-weekendje houden op doktersadvies!

17. Mompelientje

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Goed zeg Jufaman! <3

Ik ga je volgen <3

The IVF informatie dag was erg leerzaam, op naar m'n NOD zodat ik kan beginnen met m'n traject!

18. Jasm

Jasm Actief lid

30 jan 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    We duimen voor je juf

19. snoopy100

snoopy100 Actief lid

12 sep 2011
    237
    42
    28
    Vrouw
    Brabant
    @Jufaman: Spannend! Heel veel succes, weer een stapje in de goede richting!

@ Mompelientje: Jij mag ook gaan starten? Hoe voel het? Eindelijk weer een beetje hoop in het verschiet! Wanneer is je NOD?

@Hier: Vanochtend 1e echo gehad (na 6 dagen stimulatie). Zag er goed uit. 9 eiblaasjes. Ze verwachten alleen dat ze er bij 3 niet echt goed bij zullen kunnen.... Afwachten. dinsdag terug voor de 2e echo. Dan verwacht ze ook een datum voor de punctie af te kunnen spreken. So far so good in ieder geval.

Liefs!

20. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik hoop het voor je Snoopy100, dat je bij je 2e echo al weet wanneer je de punctie hebt. Ik hoorde het pas bij mijn 4e echo, maar mijn follikles groeiden ook niet zo snel. Ze konden daar trouwens ook geen oorzaak voor vinden... Bij sommige groeien ze nu eenmaal sneller dan bij anderen!

Vanavond de pregnyl spuiten en verder een heel rustig weekendje houden!

Deel Deze Pagina