Hallo Onze zoon van bijna 6 maanden gebruikt nutriton omdat hij last heeft van reflux. Ook gebruiken we allergy care ivm koemelkaalergie. Hij poept 1 keer in de drie dagen en is standaard iedere nacht vaak wakker. Vaak met kramp. Hebben mensen ervaring met overgevoeligheid voor nurtiton? Weet niet of dit vaak voorkomt. Hij kan niet zonder, we gebruiken 6 schep op 180 ml.
Hoelang gebruik je nu Nutriton? Weet uit eigen ervaring als ze het pas krijgen da de darmpjes eraan moeten wennen. Je zou van vsm cinababy kunnen gebruiken, is tegen krampjes.
Komt vaker voor hoor, dat kinderen niet tegen Nutriton kunnen. Sommige kinderen krijgen er krampen van, andere raken verstopt of krijgen juist erg dunne poep. Zijn jullie al onder behandeling bij een kinderarts? En krijgt jullie zoon ook al medicatie voor de reflux?
We zijn onder behandeling van de kinderarts. Tegen reflux zijn medicijnen geweest, maar die veroorzaakten hartkloppingen bij baby's. (volgens de ka) Dus daar krijgen we niks voor. We zijn al 5 maand bezig met nutriton, hij heeft nog geen nacht doorgeslapen.
Ohw dat schiet ook niet op zeg. Weer raar dat het per ka zo enorm verschild, bij ons groepje de nov mama's zijn er ook een aantal baby's met reflux en die wel medicatie krijgen Ook mijn zoontje krijgt niks tegen zijn reflux, en doet het met jhpm, helpt iets maar is nog niet alles. Heb je al eens geprobeerd om wat minder jbpm te gebruiken?
Kreeg jullie baby OOK hartkloppingen, of kregen jullie de medicatie niet omdat er een kans was dat je kind hartkloppingen zou krijgen? Hartkloppingen zijn niet goed, maar niet elk kind (de meeste niet) krijgt ze van de medicatie. Reflux is HEEL pijnlijk voor een baby, dus ik zou (eventueel bij een andere arts) echt aandringen op actie. Zo langer doorgaan is niet goed, je kindje heeft steeds pijn, en voor jullie als ouders veroorzaakt dat weer veel stress en verdriet. Er zijn verschillende soorte medicatie die bij reflux effectief zijn.
we mochten het niet gebruiken. Volgens de kinderarts wordt dat medicijn niet gegeven. Minder nutriton kan niet want dan spuugt hij weer meer. Ja we weten het ook niet meer.
Ik zou gewoon eens bij een andere kinderarts langsgaan, want er zijn meerderen medicijnen tegen reflux, die zelfs bij pasgeborenen al voorgeschreven worden. Onnodig om je kindje zo te laten lijden!
Inderdaad toch nog eens teruggaan naar de KA. Mijn zoontje heeft wel medicijnen voor zijn reflux gekregen en hij is er een veel vrolijker mannetje van geworden. Achteraf gezien had hij er echt veel meer last van als ik dacht.
Hier gaan we maandag alweer naar het ziekenhuis met mn zoontje. Hij is nog steeds aan het klooien. Dus ben weer erg benieuwd
Op zich gaat het overdag al wel een stuk beter en lijkt hij minder last te hebben. Alhoewel hij nog wel vaak voeding opboert, lijkt hem dit geen pijn te doen. Maar snachts is hij zo onrustig. Zou het kunnen dat hij er dan meer last van heeft? Overdag ligt hij namelijk ook wel veel.
In de nacht moet hij waarschijnlijk langer liggen en omdat het stiller is wordt hij ook minder afgeleid als hij pijn heeft. Ligt hij al in een gekanteld bedje?
Onze meid schreeuwde ook moord en brand midden in de nacht. Daarna viel ze wel steeds in slaap, maar het was echt niet leuk, heel zielig voor d'r. Ook wij hebben medicijen. Inmiddels hebben we zelfs een tweetal medicijnen geprobeerd. De tweede soort sloeg aan. Dus ik zou echt aandringen op hulp. Als je kindje onrustig slaapt, steeds wakker wordt, heeft hij er last van.
Volgens de kinderarts helpt een gekanteld bedje alleen als het kindje op de buik slaapt, wat dus niet mag ivm wiegedood. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt wb afleiding. Inbakeren hebben we vanaf 3 weken gedaan, maar hij begint nu te draaien dus zijn we gestopt. Bedankt voor jullie advies.
Wij hebben het bedje aan het hoofdeind ook hoger staan ivm zijn reflux en hij slaapt gewoon op zijn rug. Het scheeld wel iets met zijn reflux, ik hoef echt niet te proberen om het bedje plat te zetten dan is het mis.
Hier ook een gekanteld bedje. Wat raar dat je ka zegt dat het niet helpt bij rugslapen. Ik heb wel het idee dat het hier enigsinds helpt.
Nou, afgezien van wiegendood moet je een refluxbaby so wie so alleen op de buik leggen met een lege maag, anders komt er zo weer een golf naar buiten - bij rug- of zijligging helpt de zwaartekracht ook hoor, als het hoofdeinde wat hoger ligt!