Onregelmatige cyclus, wanneer zou mijn NOD zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mariehone, 27 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariehone

Mariehone Nieuw lid

1 mrt 2022
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,
    even kort mijn situatie voorstellen.
    Ik ben in november 2022 bevallen van een prachtig zoontje. Niet zo heel lang daarna in mei 2023 was ik onverwachts weer zwanger geraakt, dit is helaas op een miskraam uitgedraaid. Na een goede echo op 8 weken, kreeg ik helaas bloedverlies rond 12 weken en toen zagen ze dat het vruchtje kort na die eerste echo moet gestopt met groeien zijn. Was een heftige periode, en ik wou toen 3 maanden niet meer proberen om zwanger te worden. Daarna heeft het 6 maanden geduurd voor ik nog eens zwanger was (mei 2024), en ook dit is uitgedraaid op een miskraam. Wel veel vroeger, want ik kreeg pas een week na mijn NOD een licht tuurstreepje, en mijn HCG is nooit hoger dan 35 geraakt. Rond 6 weken begon ik bloed te verliezen en heb ik mijn miskraam gehad.
    De gynaecoloog raadde ons toen aan, om 2 maanden mijn cyclus af te wachten. Na mijn eerste miskraam was die helemaal verstoord en was die elke maand bijna anders. Nu had ik vorige maand een cyclus van 34 dagen, terwijl ik toch meestal tussen de 28 en 32 ben. Nu hadden we besloten om het in september nog eens te proberen. Ik heb een positieve ovulatietest gehad op 11 september en toen hebben we geklust, maar kon helaas door het werk niet doortesten hierna en hadden we ook geen tijd meer om te klussen.

Omdat ik na mijn ovulatie precies bleef last hebben van pijnlijke borsten en ik vorige week extreme opruimwoede had, had ik een vaag vermoeden dat het wel eens raak kon zijn. Maandag heb ik een early action test gedaan, en tot mijn grote verbazing zag ik een lijntje. Twee dagen erna nog eens gestest en weer een lijntje. Ik weet nu niet of mijn NOD vandaag is of morgen. Ik heb vanmorgen een gewone action test gedaan en zag een duidelijke streep, maar niet zo donker als ik zou verwachten. Dus ofwel loopt dit weer uit op een miskraam, of is mijn NOD eigenlijk pas morgen.

Bij mijn eerste zwangerschap had ik mooi de zaterdag en zondag postitieve ovulatietesten, en heb ik dan 14 dagen later op maandag een test gedaan en dat was een knaller. Ik had toen ook een heel regelmatige cyclus, en mijn zoontje is zelf geboren op de uitgerekende datum. Na 2 miskramen heb ik het gevoel dat mijn lichaam volledig in de war is. Ik ben nu 37 jaar dus ik vrees dat de leeftijd ook wel een rol speelt.
    Hoelang maximum na een positieve ovulatietest kan het eitje springen? Kan dit na 2 dagen, of bijvoorbeeld in mijn geval de nacht van vrijdag op zaterdag?

Ik heb een foto van de test van deze morgen toegevoegd.

Bijgevoegde bestanden:

2. Mirte94

Mirte94 Niet meer actief

Ik zou denken dat je op 13 september uiterlijk je eisprong hebt gehad als je ovulatietest op 11 september positief was. Eitje springt binnen 48u na positieve ovulatietest.
    Voor de NOD vind ik dit een prachtige test. De mijne was niet donkerder terwijl mijn hcg op dezelfde dag met een bloedtest 180 ofzo bleek te zijn.
    Ik zou over 2 dagen weer testen en de oploop bekijken. Heb je ook een foto van de test die je maandag deed?
    Sterkte in deze spannende dagen. Ik weet hoe slopend het is na miskraam ervaringen om te moeten afwachten...
    Maar op basis van deze test, zie ik niets wat op een miskraam lijkt!

Deel Deze Pagina