Onderzoek in slaap huilen ongefundeerd

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Carino, 30 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Hahahaha... Are you for real?

Er zegt toch niemand dat we onze mensenkinderen moeten opvoeden zoals een hond haar Pups?
    Dat jij niet verder wil kijken dan je voorouders die nog in leven zijn prima hoor maar dan mis je een behoorlijk stuk geschiedenis van de mensheid. De evolutie theorie in twijfel trekken snap kan ik ook nog wel inkomen, het is immers een theorie. Maar wetenschappelijk bewijs dat een verband aantoont tussen het DNA van een mens en een aap.. Kom op.

En wat is er mis mee om, zoals in de beginpost, een vergelijking te maken naar dieren hoe die omgaan met jongen?
    Je zegt dat je blij bent dat jij je kindjes lekker warm aan kan kleden, knuffelen en met ze communiceren. Ik ga dan toch even de vergelijking voor je maken.
    Een aap heeft een vacht en hoeft dus geen kleding te dragen. He een verschil.:p
    Een aap communiceerd ook met zijn soortgenoten en kinderen, ze hebben zelfs een eigen taal. Zoals zo veel dieren. En aapsoorten als de orang oetang en chimpansee kunnen gebarentaal leren.
    Wat betreft knuffelen. Ook de aap is een zeer sociaal dier dat haar jong draagt, knuffeld en ermee speelt.

Er is overigens niks mis mee om toe te geven dat je het niet bij het juiste eind had hoor. Of welicht iets wat onhandig had geformuleerd. Op deze manier worden je reacties met de keer vreemder en onbegrijplijker.

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Meid, waar HEB jij het over? Je eerste reactie ook al. Meteen in de verdediging dat jou kind geen dier is. Waarom in godsnaam? Ts had een link geplaatst over het laten huilen van kinderen. Hoe kom je hier nou bij?

En trouwens, ik ben absoluut niet gelovig, maar ik vind het echt niet kunnen hoe je gelovigen hier belachelijk zit te maken.

3. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

#43 Rabarber, 31 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mei 2016
    .....

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Babyhope. .. Je hebt het niet helemaal begrepen geloof ik. Of wij begrijpen het allemaal niet, kan ook natuurlijk.

Ik ben het er helemaal mee eens. Geen enkel zoogdier werpt zijn kind uit het nest. Wij wel. Is best heel gek als je erover nadenkt.

5. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Echt 0,0% gelovig hier, maar ik vind dit écht respectloos.

Verder heb ik met open mond jouw berichten gelezen en ben ik zo flabbergasted dat ik er niet eens iets fatsoenlijks over kan zeggen.
    Het welbekende: "Als je niks goeds te zeggen hebt, zeg dan niks."

6. mumija

mumija Niet meer actief

Babyhope, ik heb het vermoeden dat je erover valt dat de ts onze kinderen vergelijkt met jongen van andere zoogdieren? Maar dat is toch niet zo gek? Wij zijn namelijk ook zoogdieren.

En weet je; ik vergelijk mezelf en mijn kinderen in heel veel gevallen veel liever met een aap, kat of whatever. Want wat mensen hun kinderen aan kunnen doen, verschrikkelijk!! Ik zou zeggen; lees eens een krant of kijk het nieuws. Elke dag berichten over kinderleed.
    Met zulke monsters zou ik mezelf nou niet willen vergelijken.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    31620099.jpg

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Niet iedereen lukt het om wakker te blijven tijdens geschiedenisles, dat blijkt. Veranderd natuurlijk alleen niks aan de feiten. Dat je het niet meegekregen hebt betekent niet dat je er dan maar een eigen draai aan kan geven. De evolutie van de mens is toch wel een van de (misschien weinige) dingen waar onmogelijk over te twisten valt.
    Dus ja, onze kinderen zijn geen apen, we hoeven geen vlooien bij elkaar te plukken (hoewel..:D) maar ons gedrag komt wel degelijk daar vandaan. Er is door de eeuwen heen behoorlijk wat veranderd qua beschaafdheid en uiterlijke kenmerken, een hele ontwikkeling, maar ons instinct verschilt uiteindelijk niet zo heel veel van elkaar. Zit in het DNA.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Nou... Er zijn ook dieren die hun jong opeten hoor.
    En wij hadden vroeger eens een kitten gekregen omdat ze was verstoten door haar moeder om onbekende reden.

10. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Tuurlijk pak dat ene zinnetje en vergeet de zin die erachter aan komt. Ik heb respect voor iedereen welk geloof dan ook.
    Maar als je in god geloofd kan je niet in de evolutie geloven dat staat er duidelijk toch (tegelijker tijd)

Weet je meiden. Gaan jullie lekker door met denken over mij wat jullie willen. Ik praat niet over geloven maar over mijn kind die ik niet vergelijk als dier.
    En ik geloof dat ik dat nu al 100x heb gezegd.
    Ik stop met dit topic want jullie vullen het allemaal zelf al voor me in. Gooien hier woorden neer die ik niet heb gezegd of bedoeld heb.
    Dus doei en veel succes met deze discussie

11. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    *ahum*interpunctie*ahum*

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hahaha ik denk dat je inderdaad beter kan stoppen met reageren hier. Anders wordt je zp bekend en herinneren wij ons dit topic en je antwoorden nog steeds over 10 jaar :p

Nog nooit meegemaakt dat iemand het geloof en de evolutie afslaat. :D
    En toch vraag ik me af hoe jij dan denkt van hoe de mens is ontstaan ?

En jij bent zelf ook een zoogdier! Het staat zelf op Wikipedia. En je weet het, wat op Wikipedia staat dat is de absolute waarheid! Of was dat facebook? :p
    Speciaal voor u https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mens
    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Evolutie_van_de_mens

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Oh my god. Snappen jullie het dan echt niet.

Ik weet dat we allemaal zoogdieren zijn.
    Maar ik ga niet omdat een onderzoek iets zegt het maar geloven omdat het bij dieren dus zo blijkt te zijn.

Tjezus sommige hebben echt totaal geen idee van mijn gedachte.
    En zitten er nu maar gewoon maar wat van te maken.
    Wie is er nu zo ... Om iets te snappen.
    Ikke niet in ieder geval.
    En onthou het maar allemaal.hoor.
    Ben wel gewend dat als er iemand een andere mening heeft ze hier op zp een hoekje in worden geduwd.
    Zit hier al 7 jaar 😉

14. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
  15. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Ik vraag me toch af waarom het onderwerp evolutie zo gevoelig ligt bij sommige mensen. We stammen toch echt van de apen af. En wat dan nog? Waarom zouden we onze afkomst ontkennen?

Maar dat is allemaal offtopic.

Verder ben ik van mening dat een baby best 5 minuten mag huilen om in slaap te vallen. Want ook al dragen apen hun baby de hele tijd met zich mee, in onze huidige cultuur is dit niet altijd haalbaar en een baby vanaf een paar maanden moet leren "meedraaien" in het gezin. Hele volksstammen in Afrika dragen hun baby ook de hele dag op hun rug, maar dat is voor de gewone moeder in bv NL niet te doen. Als mijn zoon hysterisch gaat krijsen of ziek is, wordt hij uiteraard meteen getroost, maar meestal is het meer een zeurderig huiltje van een paar minuten en dan valt hij lekker in slaap.

16. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Maar wij vinden ons zelf "beschaafd" en "beter dan dieren". Daarnaast kunnen wij rationaliseren en kennen wij oorzaak gevolg. (Andere) dieren niet.

17. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Voor de mensen die beweren dat we van apen afstammen even een plaatje. We hebben dezelfde voorouders als de apen waarbij de chimpansee en gorilla het dichtste bij de mens staan. Dit is DNA technisch ook wetenschappelijk te onderbouwen. In die Zin behoord de mensen tot de familie van de apen. Zoals en leeuw en een luipaard ook tot dezelfde groep katachtige behoord.

Het is en blijft een theorie die niet in elk stadium is te onderbouwen met archeologische vondsten. Hij is hier en daar dus wankel maar wel zeer aannemelijk voor wat we nu weten.

En waarom zou je niet in god en de evolutietheorie kunnen geloven? Wie zegt dat dat geklei niet volgens de theorie van darwin is gegaan?

18. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Geloven in God en deels geloven in de evolutie gaat prima samen hoor. Ik geloof namelijk niet dat het begonnen is bij een eencellig iets dat is uitgegroeid tot de mens maar in een geschapen mens maar dat sluit niet uit dat ons DNA kan lijken op dat van dieren. En het lijkt me duidelijk dat we sinds de schepping geëvolueerd zijn. Dus in mijn hoofd is schepping en evolutie een prima combinatie alleen stap ik dus wat later in bij de evolutietheorie.

Deel Deze Pagina