Wij zijn inmiddels begonnen met een start te maken voor onze eerste IVF behandeling.,. Maar er werd mij verteld dat ik 10 kilo moest gaan afvallen,., Ik ben uitgekozen om mee te doen aan een lifestyle cursus van een half jaar,., Ben oktober 2009 gestart en in die half jaar ben ik 3 kilo gegroeid,., Dus geen succes. Ik ben gestart met Zumba en er vloog zo 6 kilo af,., Maar door een noodzakelijke neusoperatie 31 mei '10 zitten die kilo's er weer op!!! En werd er mij verteld dat als ik die kilo's niet afval gaat de punctie niet door!!! Iemand hier ervaring mee en ik slik dus nu medicijnen en mijn buik is weer een enorme ballon kan dit van de medicijnen komen?
hoii ik heb zelfde probleem ik en mijn partner hebben ook een kinderwens en gingen helemaal door de molen. alleen probleem was dat ik ook te zwaar was en kon net als u mee doen aan zo programma alleen heb dat niet gedaan heb toen met de huisarts gepraat en toen heeft hij me naar diatiste gestuurt en nu ben ik 11 kilo kwijt. weet u mischien hoeveel je mag wegen met ze behandeling??. doe zelf ook aan zumba en gezond eten en dat gaat goed gelukkig. ga als huisarts weer van vakantie terug om verwijsbrief naar ander ziekenhuis en te kijken of ze nu wel ifv willen doen.
hier hetzelfde verhaal alleen was dat in de start van de medische molen in december 2008. Inmiddels 6 maal een IUI gehad en weer 10 kg gegroeid!Wil eigenlijk toch echt proberen om voor de IVF nog een paar kg af te vallen! Deze cyclus nog gewoon en dan aan de pil en dan eind augustus begin september onze 1e IVF behandeling! Allemaal heel spannend!
hoi hoi, hier niet zozeer afvallen voor de ivf, al zal dat er wel aan zitten te komen. Ik heb 3 ronder gespoten met puregon en 1x wel een eicel,..maar 2x over weinig tot geen groei. Nu werd ik door mijn gyn met een verwijsbrief voor de dietiste naar huis gestuurd met de woorden, val eerst maar wat af en dan gaan we in september verder met behandelen. Daar moet je het dan mee doen, ik heb hem ook gezegd,...lekker is dat jullie stoppen me vol met al die hormonen, waardoor ik in twee jaar tijd bijna 10 kilo door ben aangekomen en dan mag ik het lekker "zelf"gaan uitzoeken. Maar des al niet te plus,.....ik ben naar de dieetiste geweest en daar ben ik er achter gekomen dat ik een giga emotie eter ben en dat ik dat eerst onder controle moet zien te krijgen. Maar goed,.......IK BEN 1 KILO KWIJT!!!! en dit na 1 week!! Ik moet en zal er minstens 10 kilo af hebben van mijzelf,.....hebben jullie zin om elkaar te steunen in onze strijd tegen die kilo's, lekker ff van je af kletsen en tips met elkaar te delen?
hoi rissy, ik wil je de komende weken wel steunen hoor! Wij zijn gisteren begonnen met de pil voor onze ivf behandeling.... de komende 4 weken kan ik dus afvallen zoveel ik wil! Ga daar ook heel erg mijn best voor doen! Ik ben ook een hele erge emo eter! Maar goed ik moet nu gaan rennen, moet de honden uitlaten en over 45 min weg! Succes!
ik heb dit ook gehad, heb dan geen IVF hoeven doen, maar voor het spuiten moest mijn BMI ook drastisch omlaag....ben voor het starten met spuiten 36 kilo afgevallen, begonnen laatst juni 2009, en febr 2010 was het eraf....was trouwens meer dan van de fert arts moest.... ik ben ook een emo eter, mijn pa is afgelopen jaar overleden, en door de hele MMM zijn de kilo's eraan gevlogen.... maar als je echt wilt gaan voor een kleine spruit, weet ik dat je die knop ook kunt omzetten.... en zie mijn onderschrift! veel succes met afvallen!!! Ps. heb Sonja Bakker online gedaan, samen met hubbie!
Hoi meiden! Marjolinos, we lopen bijna gelijk! Ik ben sinds 17 juli aan de pil en begin 19 augustus te spuiten. Ik ben dus net geen weekje voorop met jou. Eerste IVF, pfff zo spannend!! Martinenangela, ik wist helemaal niet dat ze een PU kunnen weigeren omwille van overgewicht! Zijn daar dan extra risico's aan verbonden ofzo? Missschien 'ns polsen bij een ander ziekenhuis. Luukske, 36 kilo in 8 maanden verliezen! Knap hoor!! En wat een resultaat! Proficiat met je zwangerschap en geniet van je groeiende buik! (en deze keer niet van roomsoezen of kroketten) Tja, dat eeuwige gevecht met de kilo's, hè! Ik zou ook best wat kilootjes kunnen missen. Mijn bmi is nu 25,6 dus net iets te hoog om goed te zijn, denk ik. Ik probeer nu een beetje op m'n eten te letten, maar wil toch nog blijven genieten, hoor. Ik probeer vooral 's avonds niet te veel te snacken. Ik ben trouwens ook een emo-eter en dat is vooral 's avonds als ik alleen in de sofa zit een ramp! Zoet-hartig-zoet-hartig en ga zo maar door... Ik ben vooral bang om nog bij te komen door al die hormonen die eraan zitten te komen. Ben dus sinds 17 juli aan de pil. Ik herinner me dat ik vroeger 5 kilo aankwam toen ik met de pil startte. Zou dit graag voorkomen nu.
wauw en dat in 8 maanden,.......ik loop zelf nu bij de dieetiste,......vorige week geweest,...1 kilo kwijt,......ik ben 174 en 113kg schoon aan de haak,......dus er mag nog heel wat van af! We beginnen eerst met 10kg en gaan daarna vrolijk verder Die hormonen werken idd niet echt mee in je strijd tegen de kilo's, het is ff afzien,..maar alles voor het goede doel! Bij de weg,.....bij ons in de omgeving wordt je niet behandeld voor ivf,wanneer je bmi boven de 32 zit.
hier moest je een BMI onder de 30 hebben.... ben door alle meds in de loop van de jaren flink bijgekomen, maar die arts moest het me gewoon eerst inwrijven, dat ze pas wilde starten als het eraf was....dus dat was voor mij de stok achter de deur!! heb bij mijn zoon ook Clomid gehad, en flink bijgekomen voor de zwangerschap, en in de zwangerschap flink bijgekomen, maar niet echt een zwangere buik gehad, en nu met die kilo's eraf een mega buik voor 24 weken....ben er trots op!!
@luuske,.....daar mag je dubbel trots op wezen!!!!!!!!! Maar idd die clomid is de grootste boosdoener bij mij geweest,.....maar nu nog weg met die "naweeen"!!
@rissy, ja die Clomid is niet niks....enne ik hoop echt dat het gaat lukken met de knop om te zetten, en goed af te vallen....
valt wel maar niet mee,.....vandaag met de boodschappen alleen maar gezonder spullen in huis hehaald,....dus minimale verleiding.
allemaal erg bedankt voor jullie reacties dat doet me echt goed!!! zoals jullie zien ben ik niet veel op dit forum,., dit vanwege de vakantietijd Ik moet 16 augustus starten met prikken,., en ben alles aan het doen om toch nog af te vallen,., heb inderdaad een enorme stok achter de deur,., mocht dit niet lukken dan gaat voor ons de IVF/ICSI behandeling ook niet door!!! Maar ook ik ben een emotionele eter,., nou ja het probleem bij mij is,., ik eet een hele dag niets en eet 1 opscheplepel groente en aardappelen en lust al niet meer,., bij het minst geringste gaat alles er weer uit,., ik zou inderdaad wel hulp kunnen gebruiken,., manlief is super gezond en een IDEAAL gewicht en tja die kan mij niiet steunen of ziet het niet
Oh ja, bij mijn thuis ook zo een,....die kan een dieetje juist wel gebruiken,....weet ie dat ik aan het lijnen ben,....komt ie met van die heerlijke griesmeelpudding van mona aan,....grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Ja schat kon ik echt niet weerstaan,.......meteen weer een boze reactie van mij natuurlijk,........bha,......zo veel makkelijker als je het dan ook echt samen doet,....heb hem dan ook gezegd,....ik moet op alle vlakken wat doen, hormonen spuiten, onderhand wekelijks een inwendige echo, lijnen ieder keer weer die terleurstelling van niet zwanger,.......dus jij mag er ook wel wat voor doen/laten. Geeft ie me weer gelijk en zal er op letten,...maar toch,.....zo frustrerend op dat moment!! ben ik niet chachie van die hormonen word ik het wel daar van,....maar goed,....het heeft wel weer geholpen