echo met 5 weken..niets te zien alleen zwangerschapsring..wat nu?!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Onlyme, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onlyme

Onlyme Lid

31 okt 2008
    9
    0
    0
    Student
    Zutphen
    hey allemaal,

ik heb een vraag aan jullie..
    Ik wist niet hoelang ik zwanger was of 10 weken of 5.
    De huisarts heeft een echo aangevraagd die ik vandaag had.
    Je gaat gewoon met een goed gevoel erheen.
    De echo liet echter niets zien.. alleen een zwangerschapsring/vruchtzakje. De vrouw die de echo maakte had het direct over een miskraam etc.
    Ik heb als eerste een ClearBlue test gehaald met indicator.
    Deze vertelde ZWANGER 3+. Dat ik zwanger ben wist ik wel.. verschijnselen zijn er genoeg!
    Ik denk dat ik dan toch moet uitgaan van de laatste menstruatiedag (ook al was het ontzettend weinig wat ik verloor) op 25januari 2011. Dit zou dan betekenen dan ik nu 5 weken en 2 dagen zwanger ben.
    Moet ik nu echt uitgaan van een miskraam?
    Maakt me allemaal zo onzeker dit.. en het ergste is dat ik de volgende echo pas weer over 3 weken heb:(

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Als je nu idd 5w2d zwanger bent is het niet zo gek dat je niet veel meer ziet dan een zwangerschapsring. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook een echo gehad met 5 weken en daarop was slechts verdikt baarmoederslijmvlies te zien wat kan duiden op een zwangerschap. Meer was er toen niet te zien. Volgens mijn gyn heel normaal bij die termijn en ze vond mijn baarmoeder er "zwanger" uit zien. Een week later had ik weer een echo en er was een prachtig garnaaltje te zien met een kloppend hartje.

Dus als je 5w2d zwanger bent is er zeker hoop!!

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    anders nog eens bellen, want als ze het over een mk hebben, dan zouden ze je ook het vervolg traject moeten hebben... beetje vaag hoor! Ze moeten je toch duidelijkheid geven.
    sterkte met wachten!!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heel vreemd dat je pas over 3 weken weer een echo hebt.
    Rond deze termijn is enkel die zwangerschapsring heel normaal, dus ik zou zeer zeker niet van ee mk uitgaan, maar gewoon dat je mogelijk iets minder ver bent dan je dacht, (innesteling kan tot 2 weken duren!). Ondanks de Clear Blue dus, die 3+ aangeeft. Die gaat namelijk uit van gemiddelde HCG-waarden en als jij gewoon hoger zit, kan de CB dus een eindje verder aangeven dan je daadwerkelijk bent...
    Met een week verschil kun je vaak al een hoop meer zien en het lijkt mij niet meer dan normaal dat je dan weer een echo krijgt om iig wat zekerheid te krijgen: 3 weken in spanning zitten is niks!
    Dus bellen, en vragen om een echo volgende week!

5. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Bij mij was er met 5 weken ook een zwangerschapsring te zien. Nu 9 maanden later ligt er een prachtige dochter naast me te slapen....
    Ik kreeg een week later nog een echo en toen was de ring al een stuk groter. Dus ik zou ook een vroegere echo aanvragen!
    Sterkte met de spanning!

6. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    dat is idd erg spannend maar een beetje vreemd dat er al meteen gesproken wordt over een miskraam.
    Met 4,5 week heb ik ook een echo gehad. Wat je zag was idd ook een ring en verdikt slijmvlies. Met 6 weken kreeg ik de 2e echo daarop was de ring al aanzienlijk gegroeid en zagen we het hartje kloppen. Met 8 weken 3e echo gehad hierop was al een garnaaltje te zien met een mooi kloppend hart.
    Ik denk dat je moet proberen (hoe moeilijk ook) niet gelijk van het negatieve uit te gaan. Vraag idd een eerstvolgende echo aan met 6 of 7 weken en pas daarna kun je er echt iets over zeggen.

Heel veel suc-6 in deze spannende tijd en ik hoop voor je dat alles goed is!

Liefs Genesis

7. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    van vroege echo's weet ik niks, maar weet wel dat toen ik 3 weken en 6 dagen zwanger was de cb 3+ aangaf.
    dat blijft een indicatie.

8. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Wel bijzonder dat er gelijk wordt gesproken over een miskraam, zeker omdat je vertelt dat je die echo juist kreeg vanwege de vraag: 5 weken of 10 weken zwanger. Wist die echoscopiste daarvan?

Ik vind het nogal een verschil in zwangerschapsduur, zeker in deze fase. Als je zeker zou weten dat het 10 weken moet zijn dan is het misschien 'logisch' om aan een miskraam te denken. Maar dat weet je dus niet zeker!! Het kan net zo goed 5 weken zijn en dan lijkt het me 'logisch' dat er nog niet zoveel te zien was op de echo.

Begrijpelijk dat je onzeker bent geworden! Maar je test zegt dat je zwanger bent en het zou dus heel goed pas 5 weken kunnen zijn. Ik kan het me voorstellen als je een beetje rekening houdt met een miskraam, maar ga daar zeker niet 100% vanuit en blijf vooral hopen!

3 weken duurt lang, maar het is zo voorbij ;) Sterkte!

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Bij mijn eerst zwangerschap had ik ook met 5wkn een echo.....niet te zien als alleen een heel klein vruchtzakje wat te klein was voor de termijn.
    Omdat ik via IVF zwanger was geraak moest ik rekening houden met een misedaborion!
    2wkn later was er een heel klein vruchtje met een kloppen hartje te zien en nu is dat wonder al weer 17mnd!

Over 3wkn een echo, ja dat is lang wachten maar dan is er veel meer kans om te zien hoe ver je bent en of alles klopt (incl het hartje)
    Het zullen 3 lange weken worden maar ik hoop voor je dat het wachten beloond word!

10. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vind het op zijn zachts gezegd vreemd dat er direct wordt gesproken over een miskraam.

Hier was met 5 weken + 3 dagen alleen een zwart stipje te zien. Geen vruchtje of vruchtzakje. Met 5 weken zagen we zelfs niks, behalve verdikt baarmoederslijmvlies. Ik werd uitgebreid gefeliciteerd door mijn gynaecoloog, omdat het er zo goed uitzag! Dat zwarte stipje is inmiddels al een hele dame van 8 maanden.

Ik zou even bellen of je volgende week al een echo mag. Als je echt 5 weken zwanger bent, hoef je nog niet te wanhopen. Heel veel succes!

11. fancher

fancher Lid

31 aug 2010
    19
    0
    1
    <a href="http://www.zwangerschapspagina.nl" title=
    NULL
    Ik ben er gister achter gekomen dat ik zwanger ben van de derde!
    En dat door mijn mirena spiraal heen dus niet gepland maar wel welkom.
    Ik werd gister gelijk doorgestuurd voor een echo en daar zagen ze precies hetzelfde als jij omschrijft een vochtblaasje noemde ze het wat tot 5,5 week zwangerschap staat ook zat er veel slijmvlies dus over 2 weken moet ik terug en dan zal ik waarschijnlijk meer te weten komen maar je moet je vooral niet druk maken en anders even naar een andere echoscopist gaan en kijken wat die ervan zegt

veel succes

12. raspberry

@TS; Wat ik me nog even afvroeg: je weet niet of je nou 5 of 10 weken zwanger bent, (nouja: inmiddels wel zeker dat je geen 10 weken bent, natuurlijk), maar heb je toen je die 2 dagen gevloeid hebt, wel een testje gedaan?

13. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ik heb toevallig ook gister een echo gehad en ook hier was een vuchtzakje met ring. en mijn gyn was helemaal tevreden ben alleen weekje terug in tijd gezet.
    volgens mijn laatste men ben ik op de echo 5 weken 4 dagen. maar volgens de gyn 4 weken en paar dagen.

hierbij mijn foto misschien dat je er door gerustgesteld bent.

14. Onlyme

Onlyme Lid

31 okt 2008
    9
    0
    0
    Student
    Zutphen
    heey allemaal!

Wat ontzettend fijn al die lieve reacties!
    Ik ben meteen gerustgesteld. Zeker na de bijgevoegde echo van Aloha! Dank je wel hiervoor.
    Ik ga er maar vanuit dat de echoscopist niet precies wist van wat voor zwangerschapsduur ze uit moest gaan..
    Maar volgende keer ga ik er wel wat van zeggen. Als ze iedereen zo naar huis stuurt met mogelijke miskraam of ga hier vanuit, dan zitten er meer in de stress. Dit komt ook niet ten goede van de kleine. inmiddels ben ik lekker misselijk en heb ik meer zwangerschapskwaaltjes dus zit het vast helemaal goed!
    Nogmaal dank jullie wel!!!

15. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    tegen mij zei ze dat het zakje nu 2 mm doorsnee is daarom ben ik een week terug gezet want dit hoort bij 4 weken en paar dagen ookal was mijn hcg ontzettend hoog en passend bij 6 weken..

Ze vertelde dat in de 5e week en paar dagen ( uitgaande van me laatste 1e dag menstuati) het zakje 8 mm moest zijn vandaar.

Conclusie van de gyn, erg laat ei gehad en erg late innesteling ;)

zal volgende week van de echo weer een foto posten. dan ben ik als het goed is 5 weken en paar dagen ;) of inneens 6 en paar dagen.. dat zullen we zien!

Mooi en goed dat je je wat rustiger voelt nu! en inderdaad gewoon melden tegen de vk! stress is nooit goed en mocht het miskraam worden dan merk je het vanzelf van te voren daarover stressen maakt die situatie niet anders! dus beter niks weten en inneens mk dan erop zitten wachten en bij elk gevoel in paniek raken en stressen terwijl het misschien voor niets is!!

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier ook precies hetzelfde met mn tweede zwangerschap. Bij mij sprak de arts (die net klaar was met opleiding) zelfs over een bbm en begon al over een operatie of lichte chemo. Hoe maken ze je gek zeg...Zeker met onze voorgeschiedenis.

's middags belde ze terug, ze had het met een wat ervaren gyn besproken en die had gezegd dat dit beeld heel normaal was met deze termijn.
    Naja, zie mn onderschrift. Ik heb inmiddels een lekkere dreumes.

17. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Hoi Onlyme
    als ik jou was zou ik me echt geen zorgen maken
    ook ik heb een hele vroege echo gehad, toen ze die echo maakte dacht ik dat ik 5,6 weken was, maar volgens de gyn was ik korter zwanger en dan was ik waarschijnlijk 5,2 weekjes, ook bij mij was er nog niet veel te zien, wel zag ze een heel mooi vruchtzakje met een mooie verdikking van het baarmoederslijm. ik moet helaas ook erg lang wachten tot mijn 2e echo aanstaande vrijdag, de eerste was 15 feb, ik heb nog geprobeerd om eerder te mogen komen maar dat vonden ze niet nodig ondanks ik totaal nog geen enkel kwaaltje heb :(
    hopelijk vrijdag een lief kindje met een kloppend hartje!

Bekijk bijlage 135269

18. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    hanuna hoeveel mm was bij jouw de doorsnee van het zwarte rondje/ vurchtzakje??

19. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    die was 4.6 mm hoog en 7.8 mm breed, waarschijnlijk was ik toen net 5 weekjes
    vrijdag ga ik voor een 2e echo en dan word het pas echt duidelijk hoelang ik toen werkelijk was

P.s. ik had ook een hele lange cyclus met een laat ei
    mijn laatste ongi was 25 dec en mijn ei op 19 jan de 26e cyclusdag ;)

20. raspberry

@Onlyme: hoe is het nu?

Deel Deze Pagina