Beginnen met IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Janan, 16 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    Ik heb vorige week maandag de uitslag gehad van de HSG en de restfoto. Alles is helemaal goed en de volgende stap is IUI. We hebben samen besloten om in september hiermee te beginnen. De HSG is nu dik een maand geleden en we hebben dan tot september de mogelijkheid om dan spontaan zwanger te raken.. We mogen wel eerder beginnen, maar voor de rust houden we september aan.
    Ik merk dat ik best wel opzie tegen de hormoonbehandelingen. Kan iemand me vertellen hoe dit gaat en of je hier echt ziek van wordt?
    Graag hoor ik van jullie.

2. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Je word er echt helemaal niet ziek van. Tenminste, ik had nergens last van.. Het spuiten valt ook allemaal reuze mee. Je zal net als ik zeker zeggen 'Oh was dit het?' :D

3. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    oh oke,.je hoort verschillende verhalen hierover. Ik hoop gewoon dat het voor die tijd gewoon normaal raak is.
    Maar hoe hebben jullie dat gedaan in combinatie met je werk?

4. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik hoop ook dat IUI helemaal niet nodig is en je lekker spontaan zwanger mag worden ;)

Heb mijn werkgever in vertrouwen genomen en hem verteld dat we bezig waren met zwanger worden en in de mmm zaten. Met als voorwaarde alles op tijd aan te geven mocht ik altijd naar het ziekenhuis..

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi Janan,

Ik doe IUI icm clomid en Pregnyl. Dus hoef maar 1 x per maand te spuiten (pregnyl) en voor de rest 5 x clomid slikken. Ik heb alleen last van wat opvliegers en af en toe een sjaggie bui, maar dat komt ook omdat de mmm veel energie vergt. De IUI zelf valt heel erg mee.

Werk: Ik heb een makkelijke manager, dus zeg dat ik naar het ziekenhuis moet en verder vraagt hij niet dat is wel fijn. Ik denk wel dat hij een vermoeden heeft, maar ik laat het nog even in het midden.

Ik hoop dat jullie spontaan zwanger mogen raken en dat IUI niet nodig is, succes!

6. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Janan; ik heb mijn 1e IUI deze maand gehad. 5 dagen Clomid en 1 x Pregnyl spuit. Ik heb behoorlijke last van Clomid gehad, en had uiteindelijk 3 eitjes. Dit was behoorlijk veel.
    Mocht een 2e IUI nodig zijn, dan krijg ik ook andere medicijnen en een lagere dosering. Ieder lijf is toch weer anders en zal anders reageren. Het is gewoon afwachten hoe het bij jou zal gaan. Maar de artsen denken natuurlijk met je mee. Doet het medicijn te weinig, dan zul je een eventuele volgende keer een hogere dosering krijgen, of juist een lagere als dat voor jou nodig mocht zijn.

Ik help je hopen dat de IUI niet nodig zal zijn in september. Succes ermee.

7. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Gelukkig lijkt de hormoonbehandeling dus mee te vallen. Tja, ik hoor allemaal spookverhalen van er ziek van zijn enzo, dus vandaar dat ik die gedachte ook had. Ik geloof vast dat het wel wat met je doet. Jullie allemaal succes.

Deel Deze Pagina