Mijn dochter van 11 maanden wordt sindskort af en toe 's nachts hard huilend wakker. Niet het jengelen wat we wel kennen, maar echt zwaar overstuur. Geen speen willen, afzetten, oogjes dichthouden van de slaap en niet te troosten door ons. Water helpt niet, wiegen, zingen en knuffelen niet. (Anders altijd!) Het enige wat helpt, na even aandringen, is een flesje melk. Maar ze is echt 100% zeker niet wakker van de honger. In eerste instantie weigert ze die melkfles namelijk. Pas als ik aan blijf dringen, pakt ze hem, drinkt hem in 1 teug leeg, valt meteeN in slaap en slaapt de rest van de nacht door. En dit gebeurt, als het gebeurt, altijd tussen 23:30 en 00:30. Wat is dit????? Nachtmerrie? Maar waarom dan niet troostbaar door ons? Pijn? Maar waarom dan direct over na een slok melk? Herkenbaar bij iemand??
Onze dochter heeft dit ook een tijdje gehad. Ik nam haar dan maar even mee naar me bed en zodra ze weer wat moe werd en gekalmeerd was legde ik haar weer op bed. Ik zou overigens die melkfles niet meer geven, ze heeft niet echt honger en zo went ze er wel aan.
Kan zijn dat de in de remslaap komt, het dromen volgens mij. Kan voor een kind heel eng zijn. Ze zijn dan eigelijk in slaap, als ze dan begint te huilen Ik herken het van Quinn, zou gewoon zachtjes blijven praten zodat ze merkt dat je er bent. Wachten tot het overgaat. Zou geen melk geven, anders zit je daar straks aan vast en word dat een gewenning
Mijn zoontje had dit zojuist ook. Hij begon opeens te huilen, werd wel direct stil toen ik naar hem toe ging, maar iedere keer als ik ook maar 1 stap uit zijn kamer zette, begon ie weer opnieuw. Dat heeft zo'n 7 keer geduurd en toen ging ie eindelijk slapen. Maar echt overstuur inderdaad, dat ie er in blijft hangen. Gek hoor, ik heb geen idee wat er aan de hand was. Misschien een nachtmerrie inderdaad.