Onderzoek na 2 miskramen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Taylor1989, 2 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taylor1989

Taylor1989 Actief lid

31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oke, wat een bijzonder verhaal. Wij waren alle keren inderdaad snel zwanger, ook toen we voor onze dochter gingen. Eerste poging raak en zij is een gezond meisje van 1,5. Maar stel dat dat bij ons ook het geval is, wat moeten we dan doen?

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik denk dat daar niet zoveel aan te doen is. Ik vond het een positieve gedachte dat als er een goed embryo voorbij kwam ik daar dan ook zwanger van zou raken en dat die wel zou blijven plakken. En inderdaad was het bij de terugplaatsing van een cryo weer raak en nu ben ik bijna 34 weken zwanger. Blijven proberen dus. Bij vrouwen die op de natuurlijke manier proberen zwanger te raken zou het ook zo werken. Als die filter goed werkt zou er vaker een bevruchting dan een innesteling plaatsvinden. Als die filter niet goed werkt nestelen de minder goede bevruchte eicellen wel in maar komt er een miskraam. Nogmaals, het is niet onderzocht maar ik vond het een logisch verhaal van die arts.

Taylor1989 vindt dit leuk.
  3. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Vervelend he? Maar geef de moed niet op!
    Ik had in juli '17 EN in augustus '17 een vroege miskraam, beide keren tussen de 4-5 weken.
    Waarschijnlijk was er gewoon iets niet in orde met de embryos en heeft mijn lichaam de zw daarom meteen weer beeindigd...
    In september '17 meteen weer raak en ben inmiddels 18 weken zwanger en alles ziet er goed uit ;)
    Wij hebben geen onderzoeken gehad, wist niet dat dit mocht na twee miskramen?
    Maar goed, aangezien wij snel weer zwanger zijn geworden, bestond er ook geen behoefte aan van onze kant, liefst wilden wij die vervelende tijd snel weer vergeten.

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Hier een gezonde dochter in 2013, een miskraam in juni (7½ week, gestopt met groeien 6w3d) en een zeer zware miskraam in oktober (10½ week, maar gestopt met groeien 6w4d).

Nu ben ik 5 weken zwanger en soms hoopvol, soms doodsbang. In plaats van een tweede streepje had er op de test net zo goed kunnen staan "over een maand bloed je misschien dood", zoveel angst voel ik soms. Ik hoop dat we hier glansrijk doorheen komen en nog een tweede kindje mogen krijgen. maar man, dit is zwaar!

Ik ben alle 4 de keren heel snel zwanger mogen raken; 1e en 2e keer in de eerste ronde, 3e en 4e keer in de 2e ronde. Overigens ben ik 39, dus mijn leeftijd kan ook een rol spelen qua miskramen.

5. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Hier ongeveer zelfde meegemaakt. Met het verschil dat wij nog geen kinderen hadden. Wij kregen ook de mogelijkheid aangeboden van nader onderzoek, maar we hebben besloten dit niet te doen. De kans dat er iets uit komt is idd heel klein, en je mag om die onderzoeken te kunnen doen ook drie maanden niet zwanger zijn geweest. Wij vonden dit allemaal te lang duren eb wilde liever gelijk opnieuw proberen. Bij ons was drie keer scheepsrecht. Ben eind vorig jaar bevallen van onze zoon. Achteraf gezien blijk ik wel een hartvormige baarmoeder te hebben waardoor mijn zoon prematuur is geboren, en wat mogelijk ook die twee miskramen verklaart.

Ik hoop voor je dat je snel een gezonde zwangerschap mag meemaken. Probeer hoop te halen uit het feit dat je een gezond kind hebt, je lichaam kan het dus wel! En inderdaad bij een volgende goede zwangerschap is het onbezorgde er vanaf, maar dat is nou eenmaal zo. Ook daarin ben je niet de enige

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier 2 miskramen gehad met 14-15 weken. Wij hebben wel de onderzoeken gehad. Mede omdat het later in de zwangerschap was en de gyn naast een zwakker baarmoedermond de genetiscje kant uitmoesten sluiten. Er bleek niks aan de hand. (Bedenk wel dat als je de onderzoeken doet je ook in 1 klap je eigen risico moest betalen) dus gingen ze bij mij uit van de zwakke bmm. En krijg ik een cerclage bij een zwangerschap.
    Daardoor gaat het bij mij goed en hebben we nu 2gezonde meiden.

Deel Deze Pagina