Frankrijk heeft 64.057.792 inwoners, incl de overzeese departementen en er zijn nu 76 mensen overleden.
Voor een volledig beeld heb je naast het aantal inwoners, het aantal overledenen ook het aantal nodig dat zich heeft laten inenten per land.
Daar heb ik ook over nagedacht en daarom ook de cijfers gebruikt TOT de eerste vaccinaties... HA Ben blij dat jij er ook aan gedacht had!
Ja dat is het percentage dat aan de gevolgen van de H1N1 is komen te overlijden. 1224 is 4,1% van 29,348 die ziek zijn geworden. (29,348 Dat zijn touwens alleen de mensen die in het ziekehuis terecht zijn gekomen, er zijn meer mensen met de H1N1) Maar het gaat hier nu over de Amerikanen, terug naar Nederland... Van Nederland weet ik duidelijk niks af, dus trek me terug
Dat is heel moeilijk te vergelijken. In NL zijn ook mensen overleden die niet in het ziekenhuis hebben gelegen. Ik geloof dat dat er 3 of 4 zijn. Verder wordt er niet onderzocht of alle griepmeldingen ook daadwerkelijk H1N1 zijn. Dus precieze aantallen weet je nooit. Altijd een schatting.
Ja, ik denk ook dat het niet zomaar vast te stellen is, of je moet het nog gaan onderverdelen in verschillende categoriën etc. Zo ben ik ook wel eens benieuwd hoeveel mensen er in het ziekenhuis hebben gelegen als gevolg van de Mexicaanse griep en daar blijvend/chronische problemen aan zullen overhouden zoals bijv. luchtwegklachten. Daar valt nu ook nog niets over te zeggen.
Ik zie nu dat de cijfers van 30 aug tot 21 nov zijn. Het zijn er dus nog meer die besmet zijn en overleden, maar ik denk dat de percentages wel ongeveer gelijk zullen zijn. Ik kan het natuurlijk helemaal verkeerd hebben en zal dat ook toegeven als het tegendeel bewezen is.
Kinderen niet overleden aan vaccinatie Uitgegeven: 9 december 2009 15:42 Laatst gewijzigd: 9 december 2009 17:10 BAARN - De twee kinderen die na de vaccinatie tegen de Nieuwe Influenza A zijn overleden, zijn waarschijnlijk niet bezweken aan de gevolgen van de vaccinatie. Dat meldt het Nederlands Bijwerkingencentrum Lareb. © Gezondheidsnet Lareb ontving twee meldingen van overlijden van een kind in de dagen na vaccinatie met Pandemrix. Dit vaccin is gebruikt bij de vaccinatie voor kinderen door de GGD. Een jongen van 2 jaar overleed anderhalve dag na vaccinatie. Bij dit kind werd een infectie met Nieuwe Influenza A gevonden, waardoor het verband met de vaccinatie onwaarschijnlijk is. Een jongen van bijna 3 jaar is vijf dagen na vaccinatie overleden aan een bestaande hartaandoening. Bijwerkingen Tot nu toe ontving Lareb 5076 meldingen, 2930 met betrekking tot Pandemrix en 2146 met betrekking tot Focetria. Bij de meeste bijwerkingen (ruim twee derde) van de vaccinaties bij kinderen die worden gemeld, gaat het om koorts. Dat het vaccin Pandemrix die bijwerking kan hebben, is bekend. 32 kinderen, van wie twintig patiëntjes met koortsstuipen, moesten kort naar het ziekenhuis. Ook meldden veel ouders dat hun kinderen pijn en zwellingen op de arm en hoofdpijn hadden. Ook braken kwam relatief veel voor. Lareb kreeg 17 meldingen van een anafylactische shock na toediening van Focetria. In één van deze gevallen oordeelde het centrum dat het waarschijnlijk door het vaccin veroorzaakt is. Volgende week begint de tweede vaccinatieronde voor kinderen en de huisgenoten van jonge baby's. Mensen die de eerste ronde door overmacht hebben gemist, kunnen nu alsnog de prik halen.
Ik wilde deze pagaina even delen met jullie, er word hier alles geplaatst over de vaccinatie. Ik eet HALAL - Hyves.nl