Ik ben even benieuwd hoe andere zorgverzekeraars (ik zit bij VGZ)hiermee omgaan: ik krijg zojuist een vergoedingsoverzicht binnen waarin me gemeld wordt dat ik binnenkort een rekening kan verwachten van bijna 108 euro. Die kosten worden me in rekening gebracht voor een ambulancerit die ik heb moeten maken toen ik door de miskraam ongeveer leeg lag te bloeden. Het gaat me niet om het geld, maar pfff... het zat me deze week na opnieuw weer ongesteld te zijn geworden, al zo hoog allemaal en ik zit hier nu gewoon opnieuw jankend achter de pc, omdat 1 zo'n stomme rekening dan alles weer even op zo'n fijne manier openhaalt Heb al even een klachtenformulier ingevuld trouwens, online.
ik zou je het niet durven zeggen kan best zijn dat dat ook van je eigen risico afgaat zal me niet verbazen iig. Wel fijn dat de ambu je heeft meegenomen het gaat al zo ver dat ze zeggen u kunt met eigen vervoer en ik spreek uit ervaring.
tis medische zorg..je bent verplicht eigen risico te betalen...dat het klote is dat kunnen de zorgverzekeraars niet weten. Die doen alleen wat ze moeten doen. Lullig, maar idd die rekening moet je betalen. En een klacht indienen vind ik beetje ver gaan....hun weten toch ook niet waarvoor je die ambu nodig had?? En het blijft een bedrijf, ze kijken niet naar waarom enz............
Dat geld snap ik wel, ik wil ook niet onder betaling uitkomen. Het hakt er alleen wel ff in: geen kind, maar wel 108 euro dokken. Dat moeten ze echt anders gaan regelen... daar gaat mijn klacht ook over. @Snelly: tja, eigen vervoer was hier geen optie: ik zakte bijna weg door het bloedverlies en mijn man heeft geen rijbewijs nog, (maar ook zonder dat was het hier echt geen optie meer om met eigen vervoer te gaan hoor, ze hebben me hier thuis direct aan een infuus gehangen en dat was hard nodig).
tsjah..had je wel een kind gekregen had je achteraf ook een rekening gekregen... de reden is lullig, maar het is landelijk bepaald dat eigen risico. Dat gaat op volgorde van binnenkomst van rekeningen....dus als jij bv eerst bloed had laten trekken voor je zwangerwschap en die rekening was hoog...dan had je bv geen eigen risico meer gehad en dan was er n iets aan de hand.... Nu dus niet....en dat is wel lullig..maar ik vind persoonlijk geen reden om daar een klacht voor in te dienen. Ze doen hun werk maar.......en aan de procedures word toch niets veranderd.....dat is nu eenmaal zo.
Antares, ik vind je reactie nogal bot, met je 'regels zijn regels'-achtige betoog. Rozemarijke reageert emotioneel, en dat vind ik gezien de omstandigheden (die ik zo ongeveer ken, maar jij misschien niet) heel erg logisch. Ik heb geen idee of het klopt dat spoedeisende medische zorg van je eigen risico afgaat. Dat zou ik even heel goed bij je verzekeraar nagaan. Ik heb al heel wat keren gehad dat mij onterecht zaken in rekening werden gebracht, met verkeerde DBC's ook, omdat het ziekenhuis er een potje van maakte en omdat de verzekeraar niet zat op te letten. En ik kan me driedubbel voorstellen dat dat enorm hard aankomt, Rozemarijke. Geen kind, zo'n rotmiskraam ook nog, net weer ongesteld, dus nog niet zwanger, en dan precies ook nog een rekening op de mat. Daar zou ik ook heel verdrietig van worden. Lfs, Suus
ik heb nog nooit een rekening gekregen voor ambulance zorg. kan toch ook niet waar zijn dat dit zomaar kan. hoe hebben ze het gefactureerd van het ziekenhuis uit.hebben ze hem goed weg gezet?
Rozemarijke, volgens mij klopt het inderdaad niet en zou je geen rekening moeten krijgen. Althans, zo begrijp ik het: Is ziekenvervoer opgenomen in het basispakket van de zorgverzekering? | Rijksoverheid.nl Maar bel er maandag even over.
jee snap dat dit koud op je dak komt,hier zit je niet echt op te wachten. pfff een emotionele achtbaan en dan dit er ook nog "even"bij. maar ik zou het ook even navragen.ik weet dat mijn broertje een tijd terug ook ineens een rekening binnen kreeg waar je akelig van werd en die belde toen bleek dat het verkeerd opgestuurd was en dat hij dat niet hoefde te betalen. ook als ik de link van suus open vraag ik het me af. succes!
Tsja ze zijn bij dit soort dingen niet altijd even tactvol helaas. Ik was thuis bevallen van een dood kindje (16 wkn) en lag zo'n beetje leeg te bloeden, mocht ik van de HAP niet komen, want 'het was nu toch te laat, het kindje is al dood'. Ik moest maar een paracetamol nemen.
Ach Rozemarijke, het zit jou ook niet mee he? *Geeft knuf*. Ik heb tot nu toe 1 rekening gekregen ad 0,01 cent. Maar misschien volgt er nog een vette rekening hoor..... Moest jij ook niet voor de echo's betalen? Zit nu bij Univé trouwens, met alleen een basisverzekering. Dus nogmaals, misschien komt er nog een rekening binnen maar dat laat ik dan zeker nog even weten (ben niet vervoerd door een ambulance). En wat je klacht betreft, ik had het ook gedaan. Want als iedereen maar denkt 'zo is het nou eenmaal' dan veranderd er helemaal nooit wat. Keep the faith! Dat doe ik ook! Liefs, Kweenie
Het is ontzettend rot om er zo weer mee geconfronteerd te worden! Wat betreft de kosten, ik ben tijdens mijn zwangerschap van de ene naar het andere ziekenhuis verplaatst omdat het duidelijk werd dat ik de 32 weken grens niet zou halen en het ziekenhuis waar ik toen lag mij dan nog niet kon helpen. Dit ambulance ritje tussen de twee ziekenhuizen is toen ook van mijn eigen risico afgegaan (had ook echt geen keus, had een infuus, katheter, enz) omdat het niet direct zwangerschap gerelateerd was maar met vervoer te maken had... Tja, was ik direct naar het andere ziekenhuis gegaan had dit me dus flink in kosten gescheeld. Heel veel sterkte, en het zou fijn zijn als ze hier voor de toekomst misschien wat discreter mee om kunnen gaan.