Ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DaisySanches, 7 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    De vorige ronde wilde ik absoluut zeker zijn dat ik een eisprong zou hebben. Iets in mij zei nl. dat dat misschien wel niet zou gebeuren.
    Ik heb toen de digitale testen van CB gebruikt. En mijn allereerste test gaf al een :). Mijn temp steeg echter niet binnen 24 à 48 uur, maar pas na 96 uur. Dus een van de twee lijkt niet te kloppen.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Dus ben ik nu de trotse bezitster van een nieuwe digitale therometer, en de ovu-testen van MatCare (want die waren toch echt wel een flink stuk goedkoper...:rolleyes:.

Maar nu mijn vraag. Vanaf vandaag mag ik de ovu-testen weer gaan gebruiken. Zal ik eerst de paar CB testen die ik nog heb liggen op maken, of zal ik meteen met MatCare beginnen, en die van CB pas gebruiken als ik denk dat matcare positief is? (ik heb nog ca. 3 ovu-testen van CB).

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik zou inderdaad de testen van mat-care gebruiken en als deze lijnen even donker zijn even kijken of de cb ook een smile geeft. zo heb je zekerheid en klus je ook optijd

3. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    ja, ik zou ook die van matcare gelijk gebruiken.

4. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Ik zou ook die van matcare gebruiken.
    Veel succes.

Groetjes Franka

5. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Dat zou ook mijn advies zijn. Succes met testen.

6. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik sluit me helemaal aan bij de rest!
    zelf doe ik dit ook. eerst met een gewone ovu test (of persona) en als die echt dik positief zijn dan een digitaaltje!
    succes!

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Thanx...
    Heb vandaag mijn 1e MatCare test gedaan, op zoek naar mijn ei :D.

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hé Daisy,
    Dan lopen we precies gelijk! Ook ik ga vandaag m'n eerste ovu-test doen... :)
    Hopelijk heeft het een positief effect, succes!

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Zowel MatCare als CB gaven vandaag beiden mijn ei aan.

Zelf denk ik dat ook mijn vandaag is gesprongen.

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou succes met klussen dan maar... :) mijn ei is nog niet zover, mijn cyclus is een beetje in de war geloof ik... :(

11. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    ik wilde deze keer ook starten met ovu-testen, nu heb ik op cd 8 en op cd 12 getest, nu was cd12 duidelijker dan die van cd8, kan ik nu maar beter elke dag testen.

als ik uitga van mijn kortste cyclus zou ik pas op dag 19 hoeven te starten, maar ik ben bang dat ik deze keer een kortere cyclus heb en dan me eitje misloop... wat denken jullie?

groetjes jollie

12. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Ik ben vandaag begonnen met ovu testen...
    Nu een heeeeeeeeeeeeel vaag streepje, dus morgen weer en dan kijken wanneer ik me eitje heb. Het zou mij benieuwen! :D

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb er 8 testen overgedaan.
    Bij de testen waarbij de streepjes vaag waren zijn de streepjes uiteindelijk weggetrokken.

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    aan de klus dus meid.. ;) (houd er rekening mee dat ook je nod dan iets later valt dan nu ingegeven in de cyclusbanner)...

heel veel succes... ;)

15. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Ik dacht altijd dat bij een positieve ovulatietest je ei er binnen 24 - 48 uur aankomt? En dus niet dat je hem die dag hebt gehad. Anders heb je toch weinig meer aan zo'n test zou je zeggen want je bent het vruchtbaarst in de dagen voor je ei... Of heb ik het nu verkeerd begrepen?

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Wat je zegt, heb je wel goed begrepen. Maar daarom heb ik ook het woordje ook erbij staan.
    Ik had gister het gevoel dat mijn ei sprong, op de dag van mijn positieve test. Dus vandaar ook... hoe leg ik dat goed uit. (Lastig als intonatie op internet wegvalt).
    Misschien had ik moeten zeggen, maar ik heb wel het gevoel dat mijn ei vandaag is gesprongen.

Overigens vaar niet blind op de ovu-testen. Hier op het forum staat het stukje: Wij vrijen al jaren verkeerd.
    Daarin staat
    Dus het kan best dat je op dat punt van de eisprong zit, dat wanneer je positief test, hij al geweest is, of diezelfde dag nog komt.

Maar het gevoel wat ik (onafhankelijk van mijn test) had waren:
    ...lichte krampen in mijn buik. Even het gevoel dat er een band om mijn buik werd strak getrokken. En toen ik de urine opving stroomde het baarmoederslijm zeer vloeibaar :oops: naar buiten. Ik had ook wel lichte kramp, maar dat was alleen maar rechts.

En eigenlijk gewoon het gevoel dat ik op dat moment ook echt mijn ei-sprong had. Vandaag had ik heel even nog wat steken (weer rechts), dus het kan ook best zijn dat het klopte, en ik hem pas vandaag had.

Mijn temp.curve is nog niet veranderd.
    Maar in het stukje waar ik net de link van plaatste staat ook:

17. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Hoi daisy, ik had eergisteren ook een positieve CB ovutest. Gister nog veel vruchtbaar en rekbaarslijm ontdekt. Ik heb het dus wel, joepie!Maar ik heb nog geen temperatuurstijging kunnen waarnemen. En ook FF geeft nog geen ovulatie aan. Ik hoop dus dat morgen mijn temp stijgt. Als dat zo zou zijn zou ik dus twee cycli achter elkaar mijn ei hebben gehad op dag 18.

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Jippie, vandaag had ik ook een positieve Ovu-test! :)

19. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Lekker klussen hoor! ;)
    Mijn temp. heeft gereageerd. :)

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn temp is nu ook hoger dan gisteren... Waarschijnlijk gisteren dus al eisprong... en net nu: te veel gedoe om te kunnen klussen... Nou ja, wel de dag ervoor gedaan....

Deel Deze Pagina