jongetje 5 jaar overleden wegens verdrinking..:(

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door boeboe, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    De man en vrouw hadden de kinderen tijdens de verdrinking onder hun hoede en er wordt onderzocht of ze genoeg toezicht hebben gehouden. De man, de vrouw en een aantal getuigen worden verhoord.

Het jongetje maakte deel uit van een groepje van zes kinderen. De gearresteerden waren hun begeleiders.

De brandweer rukte ongeveer rond kwart over één gistermiddag uit met onder meer een duikwagen. De hulpverleners begonnen nadat het kind gevonden was met reanimatie; de jongen werd in kritieke toestand naar een ziekenhuis gebracht, waar hij overleed.

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Jeetje wat erg zeg!!

Pff als ik dit lees krijg ik echt de rillingen. Mijn oudste 3 zijn momenteel op vakantie bij hun vader, en ik hou mijn hart vast voor mijn jongste zoon van vijf.

Ik heb er nu totaal zelf geen zicht op, en hoop dat mijn ex hem echt goed in de gaten houdt. Wordt gek als er wat overkomt met 1 van mijn kids.

Liefst heb ik er zelf toezicht op...

3. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    nee he niet weer dit zou nummer 4 dan zijn?
    o wat erg, waar is dit gebeurt dan?

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    verschrikkelijk :(

5. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    afgelopen maandag in Amsterdam (Ijburg..)

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Was gister stukje op tv over het feit dat verdrinkingen toenemen. Ze gaan onderzoeken of het feit dat schoolzwemmen niet meer bestaat hier mee te maken heeft. Geld natuurlijk niet voor de hele kleintjes maar de ontwikkeling dat het terug zou komen zou erg goed zijn. We zijn een land met veel water en zwemmen is net zo belangrijk als de taal kennen vind ik en gelukkig veel andere.

Het thuis laten van afleidingen als telefoons, draagbare dvd spelers en tablets zou wonderen verrichten. Even kijken naar je berichten is genoeg tijd voor een 3 jarige om naar het water te lopen en te vallen in het water, kopje onder te gaan, ouders merken het op dat kind kwijt is en vinden het als het te laat is. Die belangrijke berichtjes op Facebook die je even deden afleiden van de wereld heeft het leven gekost aan je kind. Advies, dagje uit met de kinderen laat dan alles thuis of spreek af dat als je bijv met partner gaat dat ieder even een momentje van rust heeft. Verlies ze niet uit het oog

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou wat mij betreft mag het schoolzwemmen wel weer terugkomen. Gezien de leeftijden van de kinderen 5-6-7 zal het ontbreken hiervan wel degelijk een rol spelen.

Al kan ik me ook vinden in het andere punt over de social media enzo.

8. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Vreselijk inderdaad!
    ik werk in een zwembad, dan zijn er 3000 mensen in het buitenbad, en moet ik 10x per uur op zoek naar de ouders van een kind zonder diploma,
    Echt hoeveel ouders kinderen laten zwemmen terwijl ze zelf op het gras weet ik veel waar zijn....

Dan ook nog beledigd zijn als ik hun kind kom brengen en ze vertel dat ze Samen het water in moeten....

Wij hebben ook geen schoolzwemmen meer en dat is echt zo bizar! Er is voorspelt dat dit de uitwerking daarvan zou zijn.....

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Is het bekend dat al deze kinderen geen zwemdiploma hadden dan? Want ook een kind dat wel zn zwemdiploma heeft kan verdrinken natuurlijk.

10. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    ik snap ook echt niet waarom ze het schoolzwemmen hebben afgeschaft..ja zal wel weer die stomme bezuinigingen zijn, ze bezuinigen op dingen die het juist hardst nodig zijn....:(

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hebben ze schoolzwemmen afgeschaft! WTF! :(

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Al jaren. Sommige gemeentes doen het nog maar zullen op een hand te tellen zijn

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ga meteen even zoeken hoe het met onze gemeente staat.

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ze hadden het idd over schoolzwemmen en over het feit dat er veel buitenlandse gezinnen hier gaan wonen en die hebben ook geen zwemles gehad waardoor daar ook een gevaar in zit natuurlijk voor die kinderen.

Echt verschrikkelijk wat er is gebeurd.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Geen subsidie voor schoolzwemmen in onze gemeente. :(
    Ik heb net zitten kijken. Kost zo'n € 400,- per jaar. Dat heeft niet iedereen.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik vind het afschaffen van schoolzwemmen nou niet echt een geldige oorzaak van het verdrinken van kinderen.
    Je hebt als ouders de verantwoordelijkheid over je kind. Dus dan zorg je er ook zelf maar voor dat kind op zwemles gaat...

17. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eens, bovendien was er 25 jaar geleden in mijn omgeving ook geen schoolzwemmen, op geen enkele basisschool. Dus dat zijn wel hele late effecten dan.
    Vind het niet de verantwoordelijkheid van school of gemeente, maar als er wel geld voor is, is dat mooi meegenomen.

18. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is wel schoolzwemmen, alleen het vervoer wordt niet gefinancieerd. Vind overigens niet dat dit te wijten is aan wel of geen diploma, je weet als ouder zelf of je kind wel of niet kan zwemmen. En als dat nog niet het geval is, en je kind bijvoorbeeld zwembandjes draagt, vind ik dat je er op moet letten.
    Vorig jaar op de camping lieten de mensen naast ons hun kind wel alleen zwemmen met zwembandjes enz. Maar op die camping was het zo druk in het zwembad, dat het me vreemd lijkt dat niemand merkt of een kind verdrinkt.
    Blijft soms een lastige keuze, als je zelf niet bij het zwembad wil zitten en je kind wil graag zwemmen. Ik zou er zelf toch liever bij blijven

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind de kosten voor het zwemmen gewoon absurd hoog. Hier richting de 600 euro per jaar! Ik denk dat ze daar beter iets aan kunnen doen.

20. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    + 1

Deel Deze Pagina