Hallo meiden, Voel steeds wat "stroomstootjes" (of spiertrekjes) bij mn baarmoeder (al sinds 16,5 week), steeds verschillend van sterkte, en iedere keer op een andere plaats. Het voelt niet echt super pijnlijk, maar het is ook niet lekker. Voel het wel heel regelmatig, soms heel vaak achter elkaar, en soms erg verspreidt over de dag.. Ik dacht eerst dat het een soort van krampjes waren van het groeien van mn baarmoeder, maar dat zo vaak voelen? Weet het niet meer hoor, voel ik de baby al?
nou dat klinkt mij niet bekend hoor. Ik denk toch dat het het groeien van je baarmoeder is hoor. Zo voelt het bij mij iig niet. De beeb voelt eerder een beetje plopperig of trillerig.
Ik denk wel dat je de baby voelt Tummetje! Niet iedereen beschrijft het als hetzelfde en ik heb toch echt wel eens vaker hier gelezen dat het voelt als een soort stroomstootjes of spiertrekkingen (zoals je wel eens bij je oog hebt bijvoorbeeld)! Het gevoel van stroomstootjes door het groeien van de baarmoeder ken ik ook helemaal niet. Daar heb ik enkel spelden-prikjes gevoel van.
Hoi meid. Ik denk ook dat je jullie kleintje voelt. Bij mij begon het met 16weken ook met die samenspanninkjes bij mijn buik. Het leken net stroomstootjes die je af en toe ook bij je ogen kan hebben. Nu zijn de bewegingen duidelijker. Soms lijkt het zelfs of k de kleine helemaal voel omdraaien. Ik d8 zelf dat k de baby pas heel veeel later zou voelen, want het is gebleken dat mijn placenta aan de voorkant ligt. Ik denk dat als jij het gevoel hebt dat je de kleine voelt, dat het dan echt zo is hoor. Ik had op t begin ook veel twijfels of ik nu echt de baby voel of dat het wat anders is.
Nou meiden, toch bedankt voor jullie reactie.. Lig ik gisteren in bed, voel ik ineens heel duidelijk een "plop".. toen wist ik het zeker: dit is de beeb, niet de stroomstootjes. Daarna heb ik nog wat rake klappen gehad, en toen was ik helemaal overtuigd.. ik heb de beeb gevoeld.. haha, precies nadat ik er een topic over open
Mij klinkt dat juist wel heel bekend, de eerste beweging voelde precies als kleine spiertrekkingen, ook met 16 weken. Met 17 waren het echt al schopjes, met 18 kon ik het met de hand voelen. Net als jij dus Er ontbreekt een gezellige tijd aan in je zwangerschap tummetje !!