Onderzoek naar langdurige zwangerschappen stopgezet na zes dode baby’s

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bosi333, 30 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik word altijd best wel boos over het gemiep dat een vrouw tot 42 weken moet doorlopen. Bij de eerste heb ik vanaf week 41 geen extra controle gehad, niks! Pas met 41.6 naar zh om de inleiding te bespreken.
    Mijn vk zegt dat iedere zwangere wordt aangeboden om vanaf week 41 extra controle te krijgen, opties worden uitgebreid doorgesproken. Nou mooi niet dus. Bij 41.4 heb ik moeten bidden en smeken om gestript te worden! En alleen omdat het 5 december was en de dames geen zin hadden in een mogelijke bevalling:eek:. Uiteindelijk gestript omdat ik volledig uit mijn stekker ging. :mad:
    Psychisch zat ik er compleet doorheen en eenmaal in het zh was het vruchtwater al aanzienlijk minder en werd er getwijfeld of hij in het vruchtwater had gepoept.
    De mensen om mij heen werden erg nerveus en vooral mijn moeder kon de spanning amper meer aan. Want waar wachten we op? Tot het mis gaat?! :confused: de baby is af! Klaar om geboren te worden!

De laatste zwangerschap heb ik gelopen tot 41 weken en geëist dat ik werd ingeleid. Ik heb moeten praten als brugman om gestript te worden terwijl dit van tevoren de afspraak was bij 39 weken.
    In het zh had ik bij 40 weken een afspraak voor inleiding te plannen. Daar stripten ze mij wel gewoon:rolleyes:, hoefde er geeneens om te vragen. En een weekje later zeiden ze allemaal dat ook deze baby keurig zou blijven zitten tot 42 weken als ze niet hadden ingegrepen. En hij was 4150 gram en 54 cm.o_Oo_O
    Psychisch was ik ook helemaal klaar en fysiek kon ik niks meer. De moeder is ook belangrijk hoor er wordt te weinig naar ons geluisterd.

Ik vind het totaal onnodig om zoveel risico te nemen terwijl een baby gewoon 'af' is.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Oh, ik was me nooit zo bewust van die risico’s. Maar ja, als je dat wel bent, dan wil je dat risico toch niet nemen lijkt me.
    Mijn zoon is met 41 weken en 3 dagen geboren. Een enorm jong van 9,5 pond.
    Ik was het werkelijk spuugzat die laatste week. Steeds weeën die vervolgens niet doorzetten enz. Mij was verteld dat ze me tot 42 weken zo door zouden laten lopen.
    Ik had een klein beetje vruchtwater verloren en toen hebben ze me de volgende dag maar gestript.

Maar goed, ik vind de keuzes die je hier in Nederland rond bevallingen hebt hebt toch vaak al raar.

Deel Deze Pagina