Onderzoek naar misbruik peutergroep Tilburg

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sahara, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Niet helemaal mee eens. Als meer mensen weten hoe dit heeft kunnen gebeuren, dan kan men daar rekening mee houden en de kans op herhaling voorkomen. Pedofielen hebben volgens mij allemaal truckjes waarmee ze hun gang kunnen gaan. De dader hier heeft het voor elkaar gekregen bepaalde dingen te doen, zonder dat de leiding het in de gaten had. Dus wát kunnen we doen om dat te voorkomen? Ik hoef niet te weten wát er precies is gebeurd (alleen inderdaad uit nieuwsgierigheid) maar ik wil weten of dergelijke figuren dit ook kunnen flikken op het KDV van mijn kind! Als het goed is zeggen alle KDVs een veilige opvang te zijn voor onze kinderen, maar met concrete dingen kunnen wij ze daar zélf op toetsen en ze wijzen op eventuele zwakke plekken in hun procedures en omgeving. En ja, daar wil ik best op wachten tot het onderzoek is afgerond. Ik ben alleen bang dat we (de rest van Nederland) er nooit meer iets van horen.

2. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Eens.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja maar je ontketend tegelijkertijd ook een enorme heksenjacht.. en ik denk neit dat de wereld daar op zit te wachten.

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ben ik nou de enige die vindt dat 79mama79 de boel wat opstookt en eigenlijk nog meer vage dingen de wereld in helpt?
    Je weet t wel, maar mag niks zeggen, maar toch zeg je steeds wat meer, enz...
    Sorry hoor..vind t een beetje sensatie

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik weet niet of je de enige bent mama van twee meiden. Ik denk gewoon dat Mama79 ook haar ei kwijt wil en zich bij het eerste nieuws vooral zorgen maakte over haar eigen dochter. Dat zou ik ook hebben...

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Zorgen maken kan ik me voorstellen, ik vind die berichtjes met summiere info gek en zeker als 't eigenlijk niet mag'.....

7. Tennes

Tennes Niet meer actief

Dat was ook mijn gevoel bij het doorlezen van dit topic.

8. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Nope.. Wat hebben wij eraan om niet kloppende verhalen te horen hier, die door lezers alleen maar verder de wereld in geholpen worden...

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #49 SushiLover123, 12 sep 2011
    Laatst bewerkt: 12 sep 2011
    Ik denk het ook. Ik denk dat ze wel meer wil vertellen om 'aan onze behoefte te voldoen', maar dus niet mag. EN dat ze toch haar best doet om ons zoveel mogelijk te vertellen. Zou ik ook doen.

Laatste berichten hebben het over een schoonmaker. Dus vraag ik me af: waarom werken die niet als alle kinderen weg zijn? is op kantoor ook zo.

10. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Precies! Dank je voor deze woorden!

De schoonmakers die er werken, zijn mensen met een beperking, dus die werken alleen overdag.

Meer zal ik er niet meer over gaan zeggen, al zou ik dat nu dus we willen. De rest zal binnen nu en 2 weken wel weer via het nieuws komen want zo lang hebben ze het onderzoek de tijd gegeven. Het is iig heel lastig om niks te kunnen zeggen als je wel alles weet. Zo zat ik gister op een verjaardag en dan krijg je dus ook al vragen.... Moeilijk.....

11. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb geen idee of de schoonmakers er iets mee te maken hebben, maar ik weet wel, dat waar er ook iets gebeurt (spullen worden gestolen op kantoor, bijvoorbeeld) er vaak als eerste naar deze groep gewezen wordt, terwijl het veel vaker de eigen collega's zijn die het gedaan hebben.

Overigens zijn de huishoudelijk medewerkers er op ons kdv ook overdag, niet 's avonds na sluiting. Misschien ook omdat het dan duurder wordt (avondtoeslag)? Sowieso zijn zij hier nooit alleen bij de kinderen, de leidsters blijven áltijd op de groep.

79mama79: als ik je een paar tips mag geven om je te helpen niet te veel te zeggen....
    1. zeg niet dat je het weet
    2. zoek het onderwerp niet op (kom niet in dit topic)
    3. denk 3 keer na voordat je iets post (wegblijven uit dit topic zal lastig voor je zijn) of je echt niet teveel zegt

Ik hoop dat het om een relatief klein incident gaat. Ben nog steeds kotsmisselijk van die A'damse zedenzaak (die bij mij wel dichtbij kwam, al woon ik in een heel ander deel van de stad en ik ken helemaal niemand die daar op het kdv zit), bij ieder bericht in de media komt het weer terug...

12. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Daar was ik al mee bezig idd.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nou ja, tot over 2 weken dan ;)
    Ik verwacht niet dat het nog veel in het nieuws zal komen.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh, op omroep brabant nu veel info. Kan link niet plaatsen, want ik zit op mijn mobiel. Uit het artikel kun je goed halen om wat voor soort dingen het gaat. Die overgeplaatste schoonmaker hoeft er niks mee te maken te hebben.

15. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Heb het gelezen en dat is dus bijna hetzelfde als wat in de brief staat die ik heb gehad maar waar dus niet over gesproken mocht worden ivm onderzoek. Dus nu is het dus toch door de media weer bekend gemaakt. (en iemand die dus die brief ook heeft gehad ws)

Dat van die schoonmaker wist ik niet.

Deel Deze Pagina