Herdenking 9/11

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamavanjuul, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik zit er naar te kijken....krijg toch echt weer kippenvel en een brok in mijn keel! Dat beeld van die vliegtuigen die de torens in vliegen.
    Het machteloze gevoel....

Mensen die hun kinderen, ouders, broers, zussen hebben verloren.
    Niet alleen hier, maar overal ter wereld.

Zoveel ellende...zoveel haat...
    Wat zijn we er mee opgeschoten, helemaal niks...of toch wel?
    Nog meer haat en onbegrip naar elkaar toe!

Ik word er zo verdrietig van.....

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Het is en blijft raar en onwerkelijk om die beelden te zien. Vreselijk voor de nabestaanden.

Maaaaaar ik moet eerlijk zeggen dat ik er op een gegeven moment wel eens klaar mee ben. Klinkt harder dan ik bedoel, maar al 10 jaar lang word je rond deze periode plat gegooid met beelden. En er zijn zoveel meer aanslagen geweest, Bali, Madrid, Londen etc en daar hoor je nooit meer wat over.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    TJa....mee eens hoor!
    Maar dit was de eerste.....was laatst in een programma en daar zeiden ze ook: Voor 9-11 maakten wij ons in Europa/Nederland nooit zorgen om bomaanslagen/terreuraanslagen.
    Sinds 9/11 is dit totaal verandert....

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ja, het is idd erg indrukwekkend. Ieder jaar weer als die beelden worden uitgezonden. Daarnaast ben ik van mening dat het ieder jaar weer heel erg uitgebreid in het nieuws komt. Zo wordt alles steeds weer opgerakeld etc, etc. Tuurlijk het is goed om een herdenking te houden, maar om dan omstreeks 11 september 1 a 2 weken van te voren alles weer te laten zien wat er toen gebeurd is, vind ik niet nodig.

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Tsja...deze aanslagen zijn nou eenmaal allesbepalend geweest voor de politiek en de wereldeconomie van de afgelopen 10 jaar. Het heeft de wereld en de onderlinge verhoudingen totaal veranderd. Dus ik snap wel dat daar na 10 jaar weer uitgebreid aandacht aan wordt geschonken.

Ik kan nog steeds niet geloven dat het echt gebeurd is, als ik naar de beelden kijk (zit nu naar sbs6 te kijken...beelden die mensen op straat hebben gefilmd). Het is te bizar voor woorden.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Raar eigenlijk he, dat wij zo bewust zijn van onze wereld voor 9/11 en daarna....

Niet dat ie daarvoor beter was ofzo....of eigenlijk wel! Daarvoor gebeurde het voornamelijk in het oosten en niet hier. Dat was meer een "ver-van-mijn-bed-show".

Wij zijn nu rtl4 aan het kijken en krijg er echt een brok van in mijn keel...

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik denk ook dat dat komt doordat er zoveel beelden van zijn. Als je nu naar sbs6 kijkt...dan lijkt het net alsof je er zelf bij bent geweest. Daardoor raakt het je denk ik ook meer.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik hoop eigenlijk dat we na deze 10-jarige herdenking we volgend jaar niet weer constant geconfronteerd hoeven te worden met constant dezelfde documentaires etc. en we verder kunnen met een nieuw decennia zonder dit steeds weer op te rakelen.

9. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    de 2e wereld oorlog werd tot n paar jaar geleden ook nog elk jaar herdacht , nu ook nog wel maar minder uitgebreid dan 20 jaar geleden zeg maar .
    Ik kijk het niet heb aan de dag 11-9 toch een dubbele herinnering.
    ene kant de herinnering van de twin towers , andere kant aan een leuke gebeurtenis dus heeldubbel .

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Tja.. Het blijft gewoon verschrikkelijk..

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dat is wel zo maar de Tweede Wereldoorlog is natuurlijk wel even wat anders dan 9/11. In de Tweede Wereldoorlog zijn 72 miljoen mensen omgekomen,bij 9/11 waren dat er ongeveer 3000. De Tweede Wereldoorlog heeft 5 jaar geduurd en 9/11 was 1 dag. Niet dat het niet vreselijk is wat er gebeurd is hoor,dat zul je mij nooit horen zeggen..

12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ow ja,ik vergeet nog te zeggen dat ik absoluut vind dat deze vreselijke gebeurtenis (nu heb ik het dus over 9/11) nooit vergeten mag worden want dit was wel het begin van het wereldwijde terrorisme door radicale moslims en deze levensgevaarlijke monsters moeten we altijd in de gaten blijven houden..

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar door ieder jaar deze gruwelheden weer te laten zien zorg je niet bepaald voor een beter klimaat. De afgelopen 10 jaar hebben zo vaak in het teken gestaan van haat. Ieder jaar rond deze tijd krijg je weer vragen of opmerkingen als moslim, alsof ik er zelf bij was?

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

er mag van mij wel aandacht voor zijn maar 2 weken lang niks anders vind ik to much. bovendien zet ik ernstig mijn vraagtekens bij de rol van amerika zelf. ik vind het dus allemaal nogal dubbel.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Er zit voor mij iets heel dubbels aan.
    Enerzijds de afschuw voor wat er toen gebeurde; ik heb het instorten van die torens toen live gezien en het waren zonder twijfel de meest indrukwekkende tv-beelden die ik ooit heb gezien. En de saamhorigheid die ik daarna voelde; zo'n gevoel van we moeten pal staan voor onze vrijheid en veiligheid, en het willen troosten van iedereen die hierdoor geraakt was - we hebben het immers sámen meegemaakt, omdat er meteen live beelden van waren.

Anderzijds vraag ik me af of de reacties nou wel zo goed waren. Hoeveel burgerdoden zijn er niet gevallen bij de acties in Afghanistan en Irak? Zijn dat er niet veel meer dan die 3000 in NY? Is dat niet net zo afschuwelijk?
    Misschien is dat wel waar blup ook op doelt, met de rol van Amerika?
    Begrijp me niet verkeerd. Ik vond het absoluut noodzakelijk dat er iets werd gedaan in Afghanistan. Eigenlijk al veel eerder, want dat Taliban regime deugde gewoon niet. Maar bij militair ingrijpen vallen ook áltijd onschuldige slachtoffers, en dat accepteren we maar gewoon.

Hoe dan ook. Die paar uur tijd, hebben de hele wereld voorgoed veranderd. Niet ten goede, jammer genoeg.

16. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Mee eens, plus dat het voor Amerika 10 jaar geleden was. Voor Afghanistan en Irak is het nog dagelijks ellende;) wanneer worden die doden herdacht?

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik ga er liever niet tever op in bri maar ik vind de rol van amerika op meerdere gebieden plausibel.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Niet, maar hier zijn dan ook geen tig beelden van en deze mensen zijn nou eenmaal 'in het land van de tegenpartij'.

19. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ikzelf heb altijd een dubbel gevoel met herdenkingen.
    Tuurlijk is het vreselijk wat die mensen is overkomen (9-11 of wereld oorlog)
    Eerst hoot je het hele jaar niemand hier over en dan is er een datum en boem weer wereld nieuws.
    Begrijp me niet verkeerd hoor vindt echt wel erg wat er gebeurt is.
    En ik heb dan ook zoiets van waarom alleen deze mensen??
    Er sterven elk jaar weer honderden mensen door oorlog/moord/milieu rampen waarom worden hun dan nooit herdacht??
    Ik doe ook niet mee aan een minuut stilte (klint meschien hard) maar ik heb niet een specialle datum of 1 dag/minuut nodig om mensen te herdenken dat doe ik tussen door wel een keer.
    Maar goed dat is mijn mening he ;):D

20. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hier sluit ik me bij aan. Het is indd vreselijk wat er gebeurd is 10 jaar geleden en tuurlijk moeten de slachtoffers herdacht worden, dat sowieso! Maar iets minder mag indd ook wel...

Deel Deze Pagina