Beste allemaal, Helaas ben ik vorige week met 9 weken gecuretteerd. In het ziekenhuis hebben ze aangeboden onderzoek te willen doen naar de miskramen. Ik was er vorige week niet helemaal bij, dus heb niet zo ode geluisterd Maar wie weet kan iemand me hier verder helpen? Want ik vind het wel fijn om duidelijkheid te krijgen! Maar wat houdt dit onderzoek, of onderzoekjes, in? En hebben mensen hier een posiieve ervaring mee? Ik hoor graag aan jullie! Alvast bedankt! Groetjes!
He wat naar meid,sterkte nog! Ik begrijp uit je verhaal dat je al meerdere miskramen gehad hebt,?? Ik weet zelf ook niet wat ze precies onderzoeken,hopenlijk heeft iemand anders antwoord voor je die ook meerdere mk's heeft gehad!
Wat verdrietig van je miskramen. De onderzoeken kan je gerust laten doen. Chromosomen, stolling, 3D echo baarmoeder en schildklier. Er is een hele kleine kans dat er wat uitkomt, maar uitsluiten geeft een rustig gevoel. Bij mij kwam er ook niets uit. Het is een zoektocht... Ze zeggen dat het uiteindelijk bij de meesten goedkomt. Laten we daar maar op hopen.., Als je vragen hebt, kan je ze altijd stellen. Sterkte!!
Hoi Isa, Bedankt voor je antwoord! Jij hebt, zo te lezen, ook al heel wat mee moeten maken zeg! Ik vind het fijn dat ze bepaalde zaken gaan onderzoeken, maar je hoort inderdaad vaak dat er niks uit komt! Als dit nou het geval is, zoals bij jou, wat dan? Laten ze je dan echt weer aan het lot over of kunnen ze nog andere dingen doen? Als je het vervelend vindt dat ik dit vraag moet je het zeggen hoor! Maar vind het fijn om er me anderen over te praten, ik heb in mijn omgeving weinig mensen die ook meerdere miskramen hebben meegemaakt! Groetjes!
Ik ben net begonnen met de onderzoeken. Op 14 december heb ik mijn derde miskraam gehad en toen ben ik direct doorgestuurd naar het ziekenhuis (waar ik dezelfde dag nog terecht kon). Op 21 december heb ik mijn eerste onderzoeken gehad die bestonden uit een inwendige echo (daar werd gekeken naar hoe mijn baarmoeder er nu uit zag) en er zijn 10 buisjes bloed afgenomen. Op 14 januari krijg ik de uitslag en gaan ze verder onderzoek doen (ik moet bijvoorbeeld een vragenlijst invullen (en mijn man ook) van 7 kantjes). Ik vind het toch prettig dat er dingen nu uitgesloten gaan worden... Heel veel succes!
Hoi Emma, Bedankt voor je antwoord! Wat vervelend voor je zeg, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en snel weer zwanger mag worden! Ik vind dat d onderzoeken bij jou snel verlopen, al voelt dat misschien voor jou niet zo! Ik hoop dat ik ook snel langs mag komen in het ziekenhuis! Ik hoop dat je de uitslag en mogelijke verdere behandeling wil delen hier? Alleen als dit goed voelt voor jou natuurlijk!
Ik ben eigenlijk "blij" te lezen dat ik niet de enige ben...(je bent natuurlijk nooit blij dat andere mensen dit ook door moeten maken). Ik wilde me nog niet melden bij het MMM forum omdat ik me daar nog niet thuis voel (daar heeft iedereen juist IVF, IUI etc) maar toch loop ik inmiddels dus ook in het ziekenhuis. Dat het zo snel gaat komt echt door de huisarts. Toen ik op 7 december bij haar was belde ze direct het ziekenhuis voor een afspraak. Toen haar werd verteld dat ze pas in januari plek hadden op de fertiliteitspoli zei ze letterlijk "Mijn patient gaat niet zo lang wachten, ik wil graag met de dienstdoende gyneacoloog spreken". Toen ze heb eenmaal sprak heb ik een spoedafspraak gekregen en kon ik dus een uur later terecht. Ik was zo blij met haar. Hiervoor was ze best wel een beetje afwachtend maar nu ging ze er echt voor en ik voelde ook echt dat ze me serieus nam. Het lijkt me erg prettig om een beetje ervaringen te delen. Ik vind het moeilijk om alles te verwerken, probeer niet te veel bij de pakken neer te zitten maar merk dat ik het nu, na de derde mk, erg moeilijk heb. Ik ben dan ook bezig met psychische hulp zoeken maar vind het ook prettig om het met mensen te delen die hetzelfde meemaken... Heel veel sterkte en succes... Weet je al wanneer je voor het eerst heen mag?
Hoi Emma, Wat fijn dat je een huisarts hebt die goed meedenkt en meewerkt! Ik heb nog weinig duidelijkheid, maar ben ook pas vorige week gecuretteerd. Volgende week worden we gebeld na aanleiding van onderzoek naar het weefsel (daar verwacht ik helemaal niks van!) en dan maken we telefonisch direct een afspraak voor verder onderzoek. Vorige week riep ik ng heel hard dat ik nooit meer zwanger wil worden, maar sinds het weekend is er een knop omgegaan; ik wil zwanger worden en het liefste zo snel mogelijk! Wil er ook alles aan doen, heb me zelfs aangemeld voor accupunctuur! Dat zou normaal niks voor mij zijn! Wil zo graag verder, heb je zelfs een ovulaietest gedaan, hartstikke positief natuurlijk, maar vast van 'oud' zwangerschapshormoon! Dat vind ik emotioneel op dit moment misschien wel het zwaarste; dat eeuwige wachten! Ik ben nu zo bezig met opnieuw zwanger worden dat ik soms twijfel of ik niet te snel ga en zo opeens tegen de lamp loop... Lastig in te schatten, ga nu maar even mee in de flow! Goed dat je psychische hulp aan het zoeken bent, waar zit je zelf aan te denken? Ik zou het ook fijn vinden om ervaringen te blijven delen, ik herken je gevoel van hè forum, de mmm klinkt nog te ver weg, en je hebt teveel een verleden voor het gewone zwanger worden forum. Ik op dat we elkaar hier een beetje kunnen steunen!
na 3 miskramen en alle onderzoeken die ze hier in nl aanbieden te hebben gehad en na talloze keren te horen hebben gekregen dat er niets uit de onderzoeken zal komen en dat ik gewoon pech heb gehad en dat ik door moest gaan met proberen ben ik eigen dokter gaan spelen heb mijn gehele dossier opgevraagd en met veel moeite gekregen. en op internet gaan speuren en dankzij deze site ben ik erachter gekomen dat er veel meer onderzoeken zijn alleen deze worden hier niet gedaan omdat er in nl gewoon te weinig bekend over is en er te weinig studie gedaan wordt naar herhaalde miskramen vergeleken met engeland, duitsland en belgie zo ben ik in belgie in het uz gent terecht gekomen bij dr sutter en toen bleek ik dus wel wat te hebben nl het MTHFR gen factor, een antistollingsgfactor wwat verholpen is door simpel 5 mg folium ( 10x dosis) 250 mg vit b6 en apsirine en zie mij nu, morgen alweer 18w meiden ik zou zeggen, ga je laten onderzoeken want na 3 miskramen is het echt geen pech meer, en zoek je antwoorden over de grens.