Ik weet even niet zo goed wat ik hier van moet denken hoor. Na een miskraam eind oktober waren mijn man en ik superblij dat we afgelopen woensdag weer met een positieve test in onze handen stonden. Maar vrijdagochtend lijk ik 'gewoon' ongesteld te zijn geworden. Wel wat heftiger dan normaal. Ik begin bijna te denken dat de uitslag van de test niet klopte, maar dat kan eigenlijk niet. Is dit dan een hele vroege miskraam? En zo ja, mag het dan überhaupt de naam miskraam al hebben? Heeft iemand wel eens zo' n soort ervaring gehad? Weet echt even niet wat ik er van moet denken.
Edn: jeetje wat onwijs vervelend voor je die onzekerheid! Het beste is om om de dag een test te doen, om te kijken of de streepjes lichter worden of donkerder. Mocht het nu toch mis gaan, dan spreek je inderdaad van een (vroege) miskraam, omdat je een positieve test hebt gehad en dus wel degelijk zwanger bent geweest. Sterkte meid, die onzekerheid is vreselijk. Ik zou ook even de verloskundige bellen voor een echo over 2 weken, dan weet je nog beter wat er is gebeurd. Sterkte!
Wat naar voor je om ongesteld te worden na een positieve test. Ik ben bang dat dit inderdaad weer een (vroege) miskraam is. Vroeger testen vrouwen veel later en dan wist je het vaak niet eens. Nu komt dit wel vaker voor. Het wordt geloof ik ook wel een chemische zwangerschap genoemd: er is wel een eicel bevrucht, maar deze heeft zich niet ingenesteld. Klopt het dat je voor David ook als mk hebt gehad? Anders zou je eventueel eens kunnen vragen of ze wat onderzoek bij je doen. Vaak komt er niks uit, maar het geeft je misschien wat rust. Veel sterkte in ieder geval!
Bedankt voor jullie reacties! @Lien123: ik ga idd wel even contact met de vk opnemen, dan weten we iig iets zeker. @Tupp: nee, David was mijn eerste zwangerschap. Hiervoor dus 1 miskraam gehad (met 8 weken), maar daarom ben ik dus wel benieuwd of ik dit nu als miskraam moet rekenen (idd met het oog op evt verder onderzoek mocht het weer eens gebeuren of zo). Maar het is inderdaad wel vreemd, we waren er vrij vroeg bij met testen (2 dagen over tijd), maar had ik het 2 dagen later gedaan dan zou ik gewoon hebben gedacht 'oh, ongesteld'. Rare situatie. @lov23: zo'n superdeluxe van clearblue met tijdsindicator (vind ik onzin hoor, maar mijn man heeft ze gekocht en die gaat altijd voor de meest geavanceerde die hij kan vinden ). Hoezo?
Het kan alsnog 2 kanten op gaan. Ik heb bij mijn zoontje* en mijn jongste dochtertje ook gewoon gevloeid alsof ik ongesteld was. Maar was behoorlijk zwanger van ze. Probeer anders over een dag of 2 nog een test te doen. Eventueel ook met indicator,en dan kijken wat de uitslag is Ik hoop dat je alsnog gewoon zwanger bent! Succes!!
ik heb dit ook mee gemaakt met mijn 2e zw om een maandag positief getest en op een woensdag bloedingen en krampen. de gyn heeft gelijk bloed geprikt en er bleek dus indd hcg in mijn bloed te zitten en dus was het indd een vroege mk ga naar je huisarts , vk of gyn voor een bloedtest sterkte meid
Dus je hebt de cb gedaan waarop stond "zwanger 1-2"? Jeetje,dat is inderdaad heel zuur als je dan toch ineens bloedverlies hebt. Mss even afwachten en toch gaan voor een echo eventueel. Bloedverlies heeft niet altijd iets te zeggen namelijk. Sterkte!
Goh wat rot zeg! Ik teste maandagochtend positief en begon dinsdag ochtend te bloeden, best veel, net een menstruatie. Dat duurde een dag voor het stopte. Ik was ervan overtuigd dat het mis was, maar m'n testen werden niet lichter. 2 weken later (eindelijk!) een echo, met een kloppend hartje! Inmiddels ben ik 18 weken zwanger. Geen idee wat die bloeding was, maar hier bleek wel alles goed te zijn!
wat rot zeg! Ik had eens met 1 dag overtijd een posi test, smiddags begon ik te bloeden en dat duurde echt een dag of 6. Mk dus. Ben niet bij de vk geweest of echo laten maken ofzo, was gewoon pech gehad. (maar in mijn geval was wel zeker dat het mis was)
Ik verwacht eerlijk gezegd echt niet dat het nog goed kan zitten, ik heb nu een volledige normale menstruatie, dus het lijkt me op zich duidelijk. Maar ik bel voor de zekerheid inderdaad wel morgen even met de vk, voor de zekerheid. En als die het niet nodig vindt om een echo te maken, dan doe ik over een week of wat nog een keer een test. Het was ook haast te mooi om waar te zijn. Bij mijn zoontje hebben we er ruim een jaar over gedaan om zwanger te raken. Mijn 2e zwangerschap was een ongeplande verrassing, die helaas niet goed ging, maar ons wel heeft doen besluiten dat we klaar zijn voor een tweede kindje. En nu dus in de eerste (geplande) ronde raak! Jammergenoeg uiteindelijk dus toch niets, best een teleurstelling. Maar vol goede moed op naar de volgende ronde, fijn idee dat het nu twee keer onmiddellijk raak was.