Onderzoek naar miskramen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zena, 18 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hallo dames,
    Na anderhalf jaar klussen hebben wij vorige maand een tweede miskraam gehad. De gyn vond het een goed idee om onderzoek naar oorzaken te gaan doen.
    Wat ik via google heb gevonden gaat dit vnl om bloedonderzoek. Is dat echt het enige? Of komt er toch meer bij kijken?
    Iemand ervaring?
    Groetjes

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Zena,

ten eerste nog veel sterkte met het verwerken van je 2e MK.

Ik heb na mijn 2 MKen ook onderzoek gekregen.
    Eerst bloed afgenomen voor het chromosomenonderzoek en na 3 maanden weer bloed afgenomen voor het anti stollingsonderzoek.

Ze zeggen meestal, dat er niks uit komt, en dat zeiden ze mij toen ook.
    Helaas was ik een van de mensen waar wel wat uitkwam.
    Een chromosomafwijking.

Veel succes ermee, liefs Hope

3. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Bedankt voor je antwoord Hope,
    wat vervelend dat er een chromosoom afwijking geconstateerd is bij jullie. Ik weet zelf ook niet zo goed of ik hoop dat er nou iets uitkomt, of juist dat er niets uitkomt. Ik ben best wel op zoek naar een reden, maar je, als je er niets mee kan, heb je niets aan een reden natuurlijk!
    Alleen bloedonderzoek dus. Dat valt me mee, had ook al iets over Hsg gehoord (snapte de link al niet zo...) en daar zit ik niet echt op te wachten!
    groetjes

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Zena,

Alleerst wil ik je sterkte wensen met het verdriet van je 2 mk. Zoals je in mijn onderschrift ziet heb ik ook 2 mk gekregen. Ik kreeg allebei de keren met 6 wkn echo en was niets te zien op de echo paar dagen later begon ik te bloeden.

Hoe lang was je zwanger bij je mk en? Ik snap alleen niet waarom ze in het ene ziekenhuis wel al onderzoek doen en andere ziekenhuis niet. Bij ons is er helemaal niet overgesproken mag gewoon weer zwanger raken etc.

gr vruchtje

5. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hoi vruchtje
    Ik zie dat wij beide keren ongeveer in dezelfde periode zwanger waren.
    ik was bij beide mk's ook rond de 6 weken.

De gyn vond het een goed idee om onderzoek te doen, omdat ik nog nooit een normale zwangerschap heb gehad en de 2 mk's vrij dicht op elkaar zaten (vond ik wel meevallen, zit half jaar tussen, maar goed).
    Verder komt t bij ons in de familie ook voor, dus dat zou dan weer op een erfelijke factor kunnen duiden.
    Ik weet niet beter dan dat ze bij 3 mk's onderzoek doen, maar hij bood het dus nu al aan.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Nou Zena zo een onderzoek kan natuurlijk ook nooit kwijt en haalt je misschien wel uit je onzekerheid. Als ze er tegen mij over begonnen waren had ik het ook wel gedaan, maar ga er zelf niet over beginnen zei weten wel het protocol. Ik hoop dat we de 3e keer niet mee hoeven te maken meid weet hoe moeilijk het is. Succes en blijf je volgen.

gr vruchtje

7. daan75

daan75 Actief lid

7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    bij mij is ook bloedonderzoek gedaan, en is zowel mijn dna als dat van mijn partner onderzocht. Ik heb ook 2 vroege miskramen gehad.
    Veel sterkte met het verwerken van de pijn en het verdriet.

Liefs,
    Daan

8. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Ik denk dat het verschilt per verloskundige of ze na twee of drie miskramen onderzoek aanvragen. Zelf heb ik twee keer achter elkaar een miskraam gehad (dec. 2006 met 7w4d en april 2007 met 10w5d) en na de tweede miskraam kregen wij ook de bloedonderzoeken. Bij ons is er verder ook niets uitgekomen. Later is bij mij wel een auto-immuunziekte ontdekt en daarbij is de kans op een miskraam groter. Dat blijkt ook wel uit verhalen uit mijn omgeving. Ik ken bijvoorbeeld twee meiden met psoriasis Ook een auto-immuunziekte) en die hebben beide drie keer een miskraam gehad. Zoiets kan het dus ook zijn. Die bloedtesten zijn erg standaard en volgens mij komt daar inderdaad vaak niets uit. Echt grote onderzoeken zoals een HSG zullen ze inderdaad niet snel doen, denk ik.

Sterkte ermee! Het is inderdaad best een dilemma of je nu moet hopen dat er iets uit komt of niet.

9. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    @renee, is dat zo? vergroot een auto-imuun ziekte de kans op een mk? Ik heb namelijk een auto-imuun ziekte...Goh...dit is echt nieuw voor mij!

10. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Ik heb ook net mijn tweede mk achter de rug, en wij hebben zelf gevraagd om een onderzoek.
    Wij zitten al een jaar in de mmm en dit vergt geestelijk best veel en dan nog een MK erachteraan....ik zou het niet graag nog een derde keer meemaken en heb gevraagd om zo'n onderzoek.
    Evt. kunnen we dan het medische traject stop zetten als er geen hoop is op een kindje.... :cry:

x

11. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Dat lijkt me helemaal zuur, Pat, als je ook al een jaar in de mmm zit. Wat dat betreft hebben wij geen klagen. Bij de eerste zwangerschap heeft het wel een jaar geduurd, maar de tweede was binnen een half jaar. Dus dat is op zich een "mooie score".
    Vrijdag moeten we naar de gyn. Ben erg benieuwd wat die allemaal te zeggen heeft en wat er gaat gebeuren.

12. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Ik hoop dat het allemaal meevalt vrijdag, krijg je dan de uitslag of moet je voor een andere reden?
    En wat is trouwens een auto-imuun ziekte?

groetjes

13. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Nee Pat, het is een eerste gesprek zeg maar. We zijn al is bij een gyn geweest voor onderzoek omdat het zwangerworden wat op zich liet wachten, maar nu dus met een andere reden en bij een andere gyn, omdat we in een andere stad wonen inmiddels.
    Een auto-immuun ziekte is een ziekte waarbij je lichaam simpel gezegd zichzelf aanvalt. Er zijn verschillende soorten auto-immuun ziekten. Is meer een verzamelnaam...

14. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik heb niet alle antwoordjes op je vraag gelezen door tijdgebrek maar ik wil even kort reageren:

Ik heb ook 2 (en waarschijnlijk 3) miskramen gehad. Bij mij is mijn bloed onderzocht en het bleek te liggen aan hypothyreiodie, ofwel een te traag werkende schildklier. Om een lang verhaal kort te maken: als er medicatie voorgeschreven wordt, kan ik gewoon zwanger worden als ieder ander, maar er is momenteel nog een onderzoek gaande naar de reden van de traagheid van die schildklier. Het zou kunnen zijn dat dat bij jouw ook onderzocht gaat worden. Het is een vaker voorkomende oorzaak van onvruchtbaarheid en miskramen!

15. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Zena ik zie dat je zwanger bent :confused: Gefeliciteerd :D
    Ik hoop dat het dit keer goed gaat en dat jij over 8 maanden je kindje in je armen mag houden :) Ik wens je heel veel geluk :idea:

Deel Deze Pagina