Heeft iemand een onderzoek laten doen naar de oorzaak van de miskramen? Wat wordt er dan zo al onderzocht? Ik heb al een zoontje van bijna 2. We zijn nu een jaar bezig voor een 2e. Ik ga maandag bellen met de HA voor een doorverwijzing. Ben vandaag gaan bloeden en de 3e MK is een feit! Misschien dat iemand mij wat meer info kan geven over wat ik kan verwachten. Ga je dan automatisch de MMM in? Britt
Wat ik hoorde dat een onderzoek niet zoveel nut had mensen schijnen het wel te laten doen maar daar komt vaak niet veel duidelijkheid uit. Ik denk wel dat als je meerdere miskramen achterelkaar heb dat de arts het juist wel willen onderzoeken. Maar je heb al een zoontje dus dat zit wel goed. Veel sterkte bij de HA en leef met je mee. Gr wiebertje
Als je meerdere miskramen hebt gehad, heeft het zeker wel nut om het te onderzoeken. Stel dat er iets gevonden wordt wat te verhelpen is? Hoe meer miskramen hoe groter de kans dat er een oorzaak wordt gevonden. Helaas zijn ze op dit gebied nog niet zover dat ze alle oorzaken kunnen vinden of verhelpen, maar al veel ook wel. In principe stelt het weinig voor en is het voornamelijk heel veel bloed afgeven. Mijn partner twee buisjes en ik een heleboel. Er wordt in het bloed gekeken naar chromosoomafwijkingen, nierfunctie, schildklier, suiker, bloedstolling, vitamines, antistoffen etc. Vaak doen ze nog een inwendige echo om te zien of er afwijkingen in de baarmoeder zitten. Je krijgt de uitslag en afhankelijk van wat eruit komt, ga je weer op eigen kracht verder. Mocht je toch weer zwanger raken dan vinden de eerste contole-echo's vaak nog bij de gynaecoloog plaats en als alles goed is mag je al snel naar een verloskundige. Op deze site http://www.nvog-documenten.nl/index.php ... ijn_id=750 vind je veel informatie over de verschillende soorten onderzoeken, behandelingen en kansen op een goede zwangerschap als er geen aanwijsbare oorzaak wordt gevonden. Ik zit er door mijn eigen geschiedenis redelijk goed in, dus mocht je nog meer willen weten vraag gerust. Liefs trees