Onderzoek ogen.

Discussion in 'De lounge' started by prinses, Mar 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Zijn waarschijnlijk druppels om je pupillen te verwijden, je kunt ook druppels na het onderzoek krijgen om ze weer normaal te krijgen.
    Ik heb 10 jaar geleden een groot oogonderzoek gehad omdat ik blind was/ben geworden van de ene dag op de andere dag aan mn rechter oog, kreeg zoveel druppels in mn ogen met die onderzoeken dat ik geen licht kon verdragen, vaak als je dan vraagt om druppels te krijgen die het verwijden weer tegen gaat gaat het goed, anders wens ik je nu alvast heel veel sterkte als het zonnetje schijnt.
    Het duurt 2 a 3 uur, verschilt per persoon, wanneer je pupillen weer normaal zijn.
    Heel veel sterkte met je ogen!!

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    hoi Prinses,

Heb jij ook van die zwarte vlekken voor je ogen?
    En dat dat na verloop van tijd weer minder wordt en dan weer weggaat?

Ik heb het heel erg gehad,en dat was migraine..
    Ik heb het zelfs een keer zo erg gehad dat ik gezichtsuitval had,aan1 kant!:$

Ik moest toen onder een ct scan,maar ze dachten toen aan migraine,ze konden niks terugvinden van een tia of iets dergelijks.

Ik weet niet of je de pil gebruikt?
    Sinds ik met de pil gestopt ben,heb ik nergens meer last van!;)

Succes ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is!

3. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb precies het zelfde onderzoek gehad vorig jaar, ik heb 1 zwarte vlek in mijn linker oog. Ze doen druppeltjes in je oog vevolgens moet je ongeveer een halfuurtje wachten en dan gaan ze het onderzoek uitvoeren.

Het eerste half uur - uur zag ik geen hand voor ogen, alles een grote waas. Daarna kwam mijn zicht steeds beter terug maar het bleef toch wel een paar uurtjes wat wazig. Ik kon wel weer alles zien hoor maar net even wat minder scherp.

Bij mij bleek het overigens een gaatje in het netvlies, dit zouden ze kunnen verhelpen dmv laser. Maar gezien mijn leeftijd en het feit dat ik er niet echt last van heb, hebben ze mij aangeraden het niet te doen.

Mijn dochtertje krijgt trouwens over 2 weken het zelfde onderzoek maar dan om haar oogjes te testen ivm lui oogje.

Succes iniedergeval!

4. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik heb geen zwarte vlekken, maar meer kartelrandjes. Het begint klein, en breidt zich steeds verder uit. Ik kan me dan niet concentreren en moet me dan echt even afzonderen. De ene keer wordt het gevolgd door hoofdpijn, een andere keer niet. De vlekken blijven ongeveer een half uur tot een uur.
    Gisteren weer de vlekken gezien, en nu dus ook slechter zicht (tenminste het lijkt waziger maar volgens de huisarts was het zicht niet slecht te noemen).

Ik baal er van, omdat de aanvallen steeds onverwacht komen. Het gaat een beetje mijn leven beheersen nu. De afgelopen 4 weken heb ik zo'n 5 a 6 aanvallen gehad. Ik durf niet goed meer ergens naar toe, of in de auto te rijden. Best lastig dus.

De pil gebruik ik al heel lang niet meer, dus dat kan het niet zijn.

5. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Inmiddels het onderzoek gehad. Mijn pupillen zijn nu nog wel wat verwijdt, maar kan er in ieder geval weer goed mee zien. Alles was goed, dus daar was ik heel blij mee. Duidelijk is nu wel dat ik last heb van migraine. Even afwachten of het met rust wat beter gaat worden en anders zou ik medicijnen kunnen gaan gebruiken.

6. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Gelukkig maar dat er niks mis met je ogen is.
    Migraine is nooit lekker.. mn man heeft het ook heel erg, laatste tijd gelukkig al een paar dagen niet meer.

Je hebt zoveel verschillende medicijnen ervoor, dat is niet normaal meer.. maar daarmee zal je huisarts je wel helpen :)

Sterkte met je migraine!

7. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Fijn prinses dat er niks aan de hand is!!:)
    Ik hoop voor je dat het met rust beter zal gaan!

8. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Neem goed rust en niet teveel naar je beeldscherm staren ;). Sterkte meis!

Liefs,
    Josien

9. dibbes

dibbes Actief lid

Apr 22, 2008
    126
    0
    16
    administratie
    rotterdam
    sorry had al wat anders getypt maar zie dat je inmiddels al bent geweest!

Geef in elk geval je ogen en je hoofd genoeg rust!

10. augustus

augustus Niet meer actief

Ik ben 4 weken terug gedruppelt op een vrijdag..Ik had gedacht gewoon na 3 uurtjes weer te kunnen zien. Nou mooi niet dus.
    Ik liep als een junk naar huis, kijkend naar de grond. Ik kon echt niet het licht in kijken. Ik heb die dag niks kunnen lezen. En werd ook misselijk omdat alles leek te draaien. De volgende dag zag ik nog dubbel en pas de zondag waren mijn ogen weer normaal.:(
    Mijn ogen waren op zaterdag nog groot en zwart..

En ik mag over 3 weken weer, wat een feest.
    Ik heb dus een afspraak op vrijdag zodat mijn werk er geen hinder van heeft.

Share This Page