vraagje over endometriose

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door DarkAngel25, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    mijn zusje heeft endometriose, en ze had een vraagje.

ze vraagt: Als ik geen last heb van mijn endo (dus die pijn) word het dan op dat moment ook niet erger?

hoop dat iemand antwoord heeft voor haar.

liefs DA

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ligt een beetje aan haar situatie. Is ze geopereerd? Zijn er cystes verwijderd, verklevingen? Had ze daarvoor wel veel pijn?

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    r is nooit wat aan gedaan. En ze had veel pijn toen ze aan de pil zat maar zonder de pil is ze zo goed als pijnvrij, op een enkele keer na.

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Dat is dan lastig te zeggen, want ze weet niet hoe heftig de endometriose is. Vaak na het stoppen met de pil is het nog wel een tijdje rustig, maar na een aantal menstruaties gaat het toch weer verder woekeren. Veel pijn zegt trouwens niks over de ernst van de endometriose. Sommige meiden zitten vol met cystes en verklevingen en hebben bijna geen pijn en andersom.

5. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar kan niemand helaas antwoord op geven. Dat is juist 1 van de lastige dingen van endometriose: niet te voorspellen.
    Wel apart dat ze juist MET pil meer last had...

Ik zou zeggen ieder jaar even controle bij gyn om de zichtbare dingen er evt uit te kunnen filteren en verder hopen op het beste... Meer km je niet doen.

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    bedankt voor de antwoorden, zal t haar zeggen!

Deel Deze Pagina