inleiding/verweking d.m.v. ballonkatheter; wie ervaring?

Discussie in 'De bevalling' gestart door jo1984, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Hallo,

Omdat ik veel pijn heb en niet meer slaap is er (eindelijk) gekozen om de bevalling een beetje op gang te helpen d.m.v. een ballonkatheter.
    Ik ben gisteren bij de gyn geweest en blijk nog niet verweekt/ verstreken te zijn en de baby is niet ingedaald.

Nu vraag ik me af of iemand hier ervaring mee heeft?
    Hoe is het bij jou gegaan, moest je langer wachten totdat er ietwat ontsluiting was? Deed het inbrengen zeer, etc?

Mijn gyn sprak erover dat het langer kan duren omdat het niet rijp is én omdat de baby niet is ingedaald.
    Doordat de beeb niet is ingedaald durven ze minder snel de vliezen te breken etc.

Onnodig te zeggen dat ik het heel spannend vind. :D
    Vandaar mijn vraag naar ervaringsverhalen.

Alvast bedankt voor het reageren!

Liefs Jo

2. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    Hoi Jo,

Hier geen ervaringen met de ballonkatheter. Ik ben ingeleid met prostaglandinegel, daarna vliezen breken en wee opwekkers. Ik heb daarmee een hele vlotte en prettige bevalling gehad. Mijn inleiding was met 37 weken.
    Ik heb wel tijdens mijn zwangerschap bij iemand op de kamer gelegen die ingeleid werd met zo een balloncatheter. Bij haar viel hij er s'nachts uit, nadat deze sóchtends werd gezet, ze konden toen haar vliezen breken.
    Veel succes, kan me voorstellen dat het een erg spannende tijd is zo!
    liefs Suus

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ja ik heb ervaring maar ik weet niet of dat is wat je graag wilt horen..
    Nou ja toch maar...

Op maandag moest ik komen voor inleiden o,dat de kleine te weinig vruchtwater had was bij 39 weken.. Ik heb twee x een ballon gehad maar het had bij mij totaal geen effect.. Toen over gegaan op gel en dat werkte wel..
    In totaal 2,5 dag bezig geweest voordat alles bij elkaar effect had..
    Uiteindelijk ging ontsluiten wel erg snel maar tijdens het persen wilde de kleine niet verder indalen en werd het een ks...
    Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou zo ook loopt ze zeiden ook dat ik een uitzondering was omdat het bij de meeste wel goed werkt...

4. TrotseMama2012

24 mei 2012
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met 37,6 ingeleid met een ballonkatheter. 's Ochtends geplaatst (niks van gevoeld) en de volgende ochtend had ik 4,5 cm ontsluiting en kon ik meteen door naar de verloskamer. Daar infuus gekregen om de weeen op te wekken en 3,5 uur later was mijn zoon geboren!

5. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hier 2 dagen gel en een verplichte rustdag gehad, maar dat had niks gedaan. Dag 4 dus de ballonkatheter. Ik zag enorm op tegen het plaatsen, maar voelde er niks van! Toen ze het ballonnetje gingen opblazen, voelde ik alleen wat druk. Dat was een gek gevoel maar ook geen pijn. 's Avonds om 22 uur trok de vk 'm eruit (beetje weerstand, maar doordat ze er iets aan trok zorgde dit uiteindelijk voor de gewenste 3cm :) ) Volgende ochtend hebben ze de schedelelektrode geplaatst, waardoor ik langzaam vruchtwater ging verliezen en ondertussen aan de opwekkers. Twaalf uur later is ons zoontje geboren.

6. xxmariekexx

4 okt 2011
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hier ook ingeleid met ballonkatheter, met 39 weken ivm zwangerschapsvergifteging en hellp-syndroom. Woensdagavond ballon ingebracht, voel je even maar dat is zo weg. Die nacht krampen gevoeld. Donderdag niets gemerkt, donderdagnacht weer krampen iets heviger dus gevraagd voor een spuit om 2 uur 's nachts. Bij het draaien braken mijn vliezen. Ballon eruit gehaald, resultaat 6 cm ontsluiting!!!!

Meteen een weeenstorm, lekker vanuit de rug!
    Om 5 uur 8 cm ontsluiting om 7 uur 9.5 cm, en pas om 10 uur ver genoeg ingedaald om te persen dus tot die tijd persweeen opgevangen, na een uur en 10 min. persen is onze dochter geboren.

Pff, het leek zo snel te gaan.

Deel Deze Pagina