onderzoek sperma

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bereke, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Wij zijn al een paar keer voor zaadonderzoek geweest.
    Bij ons zijn de richtlijnen: tussen de 3 en 7 dagen geen zaadlozing.
    En potje op kamertermperatuur. En binnen een uur in het ziekenhuis zijn.
    Mijn man brengt het altijd zelf. Doet het in zijn jaszak.
    Potje past ook niet in broekzak.

2. bereke

bereke Niet meer actief

Bedankt gijsje! Dat was duidelijke info!

Potje is blijkbaar veilig in het ziekenhuis geraakt deze morgen. Straks mijn man maar eens uithoren hoe hij het allemaal gedaan heeft met het "vervoer" enzo.

3. Das ook gek, wij mochten het in de jaszak tegen het lichaam aan houden van de gyn. We gingen dan ook wel met de auto en het ziekenhuis is op 5 mins afstand.
    Qua onthouding hadden wij min 2 dagen en max 5 dagen dus was wel de bedoeling dat je daartussen sex had gehad.
    En ach met dit weer zal het potje ook niet zo snel koud worden.. :p

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Gelukkig is het 's ochtends nog niet zo warm. Het potje moet immers onder de motorjas vervoerd worden. Hmmm, dan heeft het opwrijven ook geen zin.

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Vandaag de uitslag gekregen,het zaad van mijn man is uitstekend in orde :)

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Sperma is ingepakt in folie en plastic zakje in het lab aangekomen. Potje uitgepakt en toen zat er nog duktape om de deksel, want die zat niet goed genoeg dicht, volgens mijn man. Met de motor brengen was een goeie zet, want hij was in 30 minuten bij de het ziekenhuis tijdens de spits. :D

7. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Om 5 voor acht in het potje gericht, in me BH geduwt, mannetje handen wassen. in de auto 5 over 8 in het lab, afgegeven 3 dagen later de uitslag :D

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat snel!!! Wij krijgen over 2 weken pas de uitslag.

9. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    klein ziekenhuis en op maandag hebben ze in de ochtend extra onderzoekers voor dit soort dingen. Dus maandag meteen al was de uitslag binnen. Maar donderdag hadden we pas de afspraak gepland.

10. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Bij ons in het ziekenhuis kan het ook al na paar dagen hoor de uitslag.
    Volgens de uroloog zou het zelf nog dag ervoor kunnen. Wij gingen op veilig en plande de inleverdatum van zaad op bv donderdag en hadden dan op maandag/ dinsdag een afspraak. Wordt meteen nagekeken. Duurt alleen even voor uitslag bij arts is.

11. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ze hebben na een paar dagen de uitslag wel,volgens mij na een paaruurtjes al ik bedoel ze moeten het gelijk onderzoekken.Maar het duurd gewoon lang voordat je een nieuwe (tel)afspraak hebt,dat is denk het punt.

12. bereke

bereke Niet meer actief

De gyn zei dat ik pas een afspraak moest maken na 4 weken!!!! Dus zit ik heel de tijd in spanning voor niks... Goed ja, dan is hij in elk geval zeker binnen zal ik maar denken.

13. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    hey dames ik heb het vorig week ingeleverd en ik heb gisteren uitslag gekregen dus het heeft een weekje geduurd en de uitslag was niet goed we zijn er allebei kapot van :(

14. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat kan ik me voorstellen. Wij hebben dat vorig jaar ook gehad.
    Enige voordeel is dat je nu wel weet waarom het niet lukt, maar ik wens je nog heel veel succes in de medische molen.
    Wat is er niet goed als ik vragen mag.

15. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Dankje wel meis.

Bij mij blijkt alles goed te zijn zovr ze hebben gezien.
    Maar de zaad van me man is slecht 97 % beweegt niet dus kans op een natuurlijke zwangerschap is er niet.

En kunstmatig maken we 18 % kans.

wat is er met jullie gebeurt als ik vragen mag?

ik weet echt niet wat me nu te wachten staat ik ben gebeld door me HA en ik was van slag dus kon amper iets zeggen + was ik op werk.

ik moet morgen bellen naar de zhuis.dan weet ik meer.

16. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    mijn man had een ontsteking in zijn zaad. Daardoor plakt het/ klontert het. Hij heeft een half jaar medicijnen gehad, die uiteindelijk niks gedaan hebben. Staan nu op de wachtlijst voor de gyn. Voor iui. Ik moet nog onderzocht worden. Zijn alleen bij uroloog geweest.
    En een spontane zwangerschap zit er ook niet in. Sperma zwemt alleen rondjes. Via kunstmatig geen idee nog. Daar is niks over gezegd. Maar bij jou zijn de kansen dus niet zo heel groot. Rot voor je. Hopen dat het gaat lukken.

17. Hee meiden wat balen dat jullie zo'n slechte uitslag hebben gekregen.. maar geef niet op hoor.. het is wel moeilijk, maar absoluut niet onmogelijk!
    (mijn man had bijna helemaal geen zaad, de precieze hoeveelheid bij laatste spermaonderzoek waren 20 stuks in totaal gevonden.. waarvan de helft dood of misvormd. we moesten KID doen. maar ben toch nog spontaan zwanger geworden voordat we voor KID gingen)

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat vervelend nieuws hebben jullie te horen gekregen. Knuffels!!

Zonnetje: Ik moest even lachen bij het beeld dat het zaad alleen rondjes zwemt. 'Waar is de uitgang?':D
    Wel vervelend dat je eigenlijk niet weet of het met IUI wel goed zal komen. Misschien kunnen ze met het bewerken van het zaad het richtinggevoel aanpassen. Hahahaha

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Het hele verhaal bij ons is dat we alleen bij de uroloog zijn geweest en verder nog niet. Dus geen idee of het bij mij goed is. Anders kan het wel lukken met iui. Is al een proefopwekking gedaan en die was bruikbaar. Is altijd afwachten natuurlijk.
    Zo heeft de uroloog het ons uitgelegd met tekening. Was meteen duidelijk. Is meer dat ze niet echt van hun plek komen.
    En daardoor rondjes zwemmen.
    Ga wel afwachten op kennismaking gyn op 18 aug (leuk hoor zo vakantieperiode, maar niet heus)

20. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wat een ellende dat de uitslag slecht is,kan me voorstellen dat je helemaal van slag bent.Ik hoop echt voor jullie dat het toch nog goed komt met behulp van de mmm

Deel Deze Pagina