2 vraagjes! :shock:

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missym, 21 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Welke babyuitzet lijst houden jullie aan? Bij prenetal is hij bv anders dan op deze site en overal zijn wel verschillen te vinden :( 1 kruik? 2 kruiken? 1 deken? 2 dekens? en ga zo maar door...

    En wat heb je nou echt nodig zodat je niet elke dag hoeft te wassen maar 1 a 2 keer in de week

    rompertjes maat 50/56
    broekjes maat 50/56
    truitjes maat 50/56
    sokjes maat 50/56
    mutsjes maat 50/56
    jasjes maat 50/56
    vestjes maat 50/56
    maillotjes maat 50/56


    rompertjes maat 62
    broekjes maat 62
    truitjes maat 62
    sokjes maat 62
    mutsjes maat 62
    jasjes maat 62
    vestjes maat 62
    maillotjes maat 62

    Zouden jullie dit willen kopieren en het aantal kunnen noemen? ik moet in november bevallen, dus wel een koude periode!
     
  2. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik ben van de 1e in december bevallen en je moet in ieder geval vaker wassen dan 1-2 keer in de week.

    rompertjes maat 50/56 6 st.
    broekjes maat 50/56 6 st.
    truitjes maat 50/56 6 st.
    sokjes maat 50/56 6 st.
    mutsjes maat 50/56 2 st. (niet eens gebruikt)
    jasjes maat 50/56 1 st.
    vestjes maat 50/56 had ik niet
    maillotjes maat 50/56 had ik niet


    Voor alles in maatje 62 heb je echt alle tijd om te kopen als de baby er is.
    Je kan van alles 6-8 aanhouden.
    Maillot en vestjes heb ik niet gebruikt zo klein.
    En ik had gewoon 1 jasje.
    Verder ligt het eraan of je een baby hebt die veel spuugt want dan heb je meer nodig.
    En je krijgt ook veel kleertjes vaak maat 62 of 68.
    Ik had 1 deken, 2 kruiken (1 gebruikt om wieg voor te verwarmen)
     
  3. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Ik sluit me hier gedeeltelijk bij aan. Het hangt heel erg af van welk jaargetijde je bevalt.
    ik heb 1 jasje, die heb ik nu pas 2 keer gebruikt, mutsjes heb ik alleen de eerste weken vaak gebruikt. en een vestje gebruik ik wel vaker.

    als je niet meer dan 1 a 2 x per week wil wassen zal je kindje sommige dingen maar 2 a 3 keer aanhebben. zeker in het begin groeien ze overal zo snel uit.

    ik heb 1 maillot, die doe ik aan bij een pakje met korte pijpjes.

    ik zou ook een paar setjes alleen maat 50 aanschaffen, ik dacht dat mijn zoon wel 56 zou hebben. Nou hij heeft 3 weken maat 50 aangemoeten, wat in het begin nog zelfs ruim zat. heb dus nog snel die maat moeten halen.

    maat 62 heb je indd alle tijd voor, en juist van die maat krijg je heeeel erg veel.

    poepluiers lopen door, spuug zit overal.

    en je zal zoiezo de hydrofiele luiers veel moeten wassen, daar geef ik je de tip dat je er zeker meer als 12 in huis haalt. ik heb er zo ong 20 en soms is de kast leeg. Ik heb er expres veel omdat je die heet moet wassen om de gelige poepvlekken die er soms op komen tijdens het afdrogen of verschonen, eruit te kunnen krijgen. Zo kan ik ze allemaal tegelijk wassen
     
  4. jara

    jara Bekend lid

    4 sep 2006
    878
    4
    18
    6 rompertjes maat 50/56
    4 broekjes maat 50/56
    6 truitjes maat 50/56
    3 sokjes maat 50/56
    1 mutsje maat 50/56 (waarschijnlijk krijg je die ook wel nog erbij)
    1 jasje maat 50/56 of vestje (trekt makkelijker aan en uit)
    maillotjes maat 50/56 : hangt ervan af of je een meisje krijgt (is mijn mening) maar zo ja: 3 paar (ik gebruik ze wel veel, maar da's natuurlijk heel persoonlijk)

    In maat 62 zou je een paar rompertjes kunnen kopen, maar dat is zo bijgekocht als het nodig is. Mijn meisje past nu 'pas' in maat 62 en zij is elf weken. Ik heb ook nog maat 50 broekjes in gebruik, hangt er erg vanaf waar het vandaan komt.

    Verder heb ik één kruik (ander seizoen maar ik denk toch dat je daar genoeg aan hebt) en heb ik twee wiegdekentjes: een duo deken (waar je de helft vanaf kunt halen: Prenatal) en een gewone wiegdeken. (één in de kinderwagen en één in de wieg).

    Verder zou ik niet te veel badproducten kopen. Baby's kunnen ook gewoon in water badderen maar het is natuurlijk wel lekker (vooral voor jezelf) om er wat in te doen. Ik gebruik veel olie omdat ze een droge huid heeft, maar dat weet je pas als je kindje er is. Veel van de producten die ze verkopen, gebruik je in praktijk bijna niet.

    Oh ja: een luiertas is bij mij echt zonde van de 70 euro geweest! (Als zwangere ben je een makkelijke prooi, helaas). Als ik hem aan de kinderwagen hang, wordt deze topzwaar en dat is dus niet handig. Bovendien hoef ik niet alles mee te hebben als ik even ga shoppen. Ik gebruik nu een klein tasje met drie luiers en wat doekjes, een schoon rompertje past er ook wel bij, maar dat komt dan thuis wel weer als dat eens zou gebeuren. (voeding heb ik altijd op temperatuur bij me ;) )
     
  5. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik heb zowel de lijst van de kraamzorg aangehouden, als een deel van de prenatal-lijst.

    Echter heb ik zelf ook een aanvulling gedaan qua uitzet.
    Is voor iedereen anders denk ik?
     
  6. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    òwja een tip van mijn kraamverzorgster.

    de kleding van prenatal en V&D kloppen qua maat goed, daar is maat 50 ook echt maat 50, bij Bijv Wibra zijn ze al gauw groter,
     
  7. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    rompertjes maat 50/56, 10 stuks.
    broekjes maat 50/56, 5 stuks.
    truitjes maat 50/56, 6 stuks.
    sokjes maat 50/56, 8 paar.
    mutsjes maat 50/56, 3 stuks.
    jasjes maat 50/56, 1 stuk.
    vestjes maat 50/56, had ik niet.
    maillotjes maat 50/56, had ik niet.

    Ik heb voor de uitzet de lijst van Prenatal aangehouden.
    Vooral een ruim aantal rompertjes is erg handig, verder vind ik diverse sokjes ook handig, aangezien de baby met het luier verwisselen nog wel eens in de poep trappelt :( .
    Ik had niks gekocht in maat 62, dan moet je al een aardig flinke baby hebben hoor! De meeste baby´s passen wel in 50/56.

    En wat betreft dat 1 of 2 keer per week wassen... dream on girl! ;)

    Groetjes, Anakin.
     
  8. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Dank jullie wel voor de antwoorden.

    Ik was nu ook 1x per week hoor, dan wel 5 wassen op een dag! Maar goed hup de was in en hup de droger in en het is allemaal klaar :)

    Ik denk dat ik een combi maak van al jullie lijstjes. Erg vreemd dat op de meeste uitzetlijsten 6 rompers in maat 50 of 62 staat terwijl je kindje dus pas na 2 maandjes in 62 past!
     
  9. xje

    xje Actief lid

    26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    Ik waste ook maar 1x per week toen ik nog geen kind had. Als je er een hebt (zeker een baby) dan BLIJF je wassen... Zo'n kleintje maakt gewoon heel veel vies, haha.. Je zal toch op z'n minst 3x per week moeten wassen. Nu is mijn dochter 2 en nu red ik het net met 1x per week.
    Ik zou trouwens de kleinste babaykleertjes niet in de droger doen, ze kunnen nog wel eens krimpen en dan passen ze niet meer, zonde!
    Oh ja, en de hydrofielluiers mogen niet in de droger, dan drogen ze niet meer goed.

    (wat een adviezen van een ervaren huisvrouw, haha, nooit gedacht dat ik dat nog zou worden)
     
  10. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Volgens de lijst van de kraamzorg:
    6 rompertjes maat 50/56
    3 broekjes maat 50/56
    3 truitjes maat 50/56
    3 sokjes maat 50/56
    2 mutsjes maat 50/56

    Onderstaand wordt niet genoemd maar heb ik wel in devolgende hoeveelheden:
    1 jasjes maat 50/56
    1 vestjes maat 50/56
    0 maillotjes maat 50/56. maar die van mij komt dan ook in de zomer.

    Ze adviseren bij de kraamzorg 3 kledingsetjes. Je weet immers ook niet hoe groot je kindje wordt. Onderstaande lijst is dus ook nog niet echt relevant. Toch heb ik daar ook een aantal zaken van aangeschaft. (we zijn beiden erg groot, vandaar)

    6 rompertjes maat 62
    3 broekjes maat 62
    3 truitjes maat 62
    3 sokjes maat 62
    0 mutsjes maat 62. Zijn over het algemeen in 1 maat of prematuur
    0 jasjes maat 62
    0 vestjes maat 62
    0 maillotjes maat 62

    2 kruiken. Zeker in de winter! Dan kan er 1 het bedje verwarmen en kan je de andere bijvoorbeeld aan het voeteneind van de kinderwagen doen bij het wandelen.
    Voor de wieg een dekentje en voor de kinderwagen ook. Wat daar nog bij moet moet nog blijken.
    12 hydrofiele luiers voor afdrogen.
    6 gekleurde hydrofiele luiers voor op het hoofdeind van de wieg/wagen.
    6 hydrofiele washandjes
    2 badcapes

    dit kan ik op dit tijdstip even bedenken.
     
  11. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    oja, nog een wastip.
    Als je alles de eerste keer in koud water wast dan blijven de kleuren veel mooier. Zelfs bij de gekleurde hydrofiele luiers.
     
  12. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik doe hydrofiel luiers wel in de droger, ze drogen prima hoor, je moet ze niet strijken daarna.
    Zo zie je maar, iedereen heeft zijn eigen ding.
     
  13. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    En hoeveel slaapzakjes?

    En pyama's?

    Badcapes?
     
  14. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik had in het begin geen slaapzak of pyama's.
    2 badcape's maar die gebruikte ik bijna nooit, ik nam altijd een hydrofielluier.
     
  15. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bram heeft deze week pas voor het eerst een pyamaatje aangehad.
    Slaapzakjes gebruik ik nog niet.
    Ik heb 2 badcapes en ik gebruik ze wel, als Bram uit bad komt wikkel ik hem eerst lekker daarin, even kroelen en daarna afdrogen met een hydrofieldoek.
     
  16. xje

    xje Actief lid

    26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    Maar in de winter heb je wel pyamaatjes nodig. Ze groeien heel snel uit een maatje in het begin, dus ik zou er niet teveel van kopen (2 of 3). In de wieg gebruikte in nog geen slaapzakje, pas na 2, 3 maanden in het ledikantje. daar had ik er ook 2 van en van de badcapes ook.
     
  17. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Hydrofielluiers mogen wel in de droger hoor, handdoeken doe je toch ook gewoon in de droger? Je kunt ze beter niet strijken want dan strijk je de vezels dicht en drogen ze dus NIET goed.
     
  18. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Slaapzakje heb ik wel snel gebruikt want die draaikont van ons werkte zich al snel helemaal naar boven in bed dus een slapzak instoppen bij het voeteneind was wel nodig. Verder heb ik 4 badcapes en gebruik ze veel, nu al minder dan toen ze nog kleiner was. Heb er sowieso een in de luiertas voor naar cb enz, een in de huiskamer voor als ze aan de borst in slaap valt en ik haar naar boven breng want het is erg koud in de gang, en twee boven voor na het douchen/ badderen. Ben er wel fan van zeg maar ;). Zoals de anderen al gezegd hebben zorg dat je genoeg hydrofielluiers hebt. Gebruik ze ook overal voor, en er ligt er 1 op het aankleedkussen, en de kinderwagen, in bed onder haar hoofdje, in de wieg en ga zo maar door. Toen ze klein was poepte ze na elke voeding en het liefst op het aankleedkussen als net haar luier uit was, nu poept ze nog maar 1 keer per 2 weken:)
     
  19. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    rompertjes maat 50/56 6x
    broekjes maat 50/56 3x
    truitjes maat 50/56 4x
    sokjes maat 50/56 8x
    mutsjes maat 50/56 3x
    jasjes maat 50/56 1x
    vestjes maat 50/56 1x
    maillotjes maat 50/56 2x


    rompertjes maat 62 6x
    broekjes maat 62 3x
    truitjes maat 62 4x
    sokjes maat 62 zelfde als maat 50-56 zijn meestal tot 3mnd
    mutsjes maat 62 ,, ,, ,,
    jasjes maat 62 ,, ,,
    vestjes maat 62 ,, ,,
    maillotjes maat 62 2x

    Zoiets zou ik hebben aangeschafd, ik had geen mailoots, ik zou me er niet te druk om maken, je kijgt ook een heleboel.
    Hydrofiele luiers moet je er lekker veel van hebben, want die zijn super handig, stuk of 15x.
    Verder had ik iets van 5 pakjes zelf gekocht.
     

Deel Deze Pagina