Huh, volgensmij snap ik het niet?

Discussion in 'Zwangerschap' started by NooNoo, Oct 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Vandaag zijn we voor het eerst bij de VK geweest en hebben we ons mini rozijntje gezien ;) Het hartje klopte dus we zijn erg opgelucht!
    Ik ben wel ruim een week terug gezet. Zelf dacht ik 8,2 weken zwanger te zijn maar uit de meting blijkt het nog maar 7 weken te zijn.

Net ging ik eens rekenen en nu snap ik er al helemaal niks meer van:) Misschien willen jullie met me meedenken?

De VK zegt dus 7 weken precies.
    Als ik dan ga terugrekenen en ik ga terug naar het moment dat ik een positieve test had, was ik op dat moment 3 weken volgens de berekening van de VK. Dat moet 13 september zijn geweest.
    Ik heb 14 september een CB digitale test gedaan en die gaf aan 1-2 weken zwanger...
    Dat kan dan toch niet, of snap ik 'm niet goed? Als je 3 weken zwanger bent, dan kan CB toch niet zeggen dat je al 1-2 weken zwanger bent? Je kan toch niet eerder dan 3 weken testen?
    Oooh help! Ik word gek van m'n eigen hersenspinsels en ik denk steeds: nee dat heb je niet goed NooNoo en als ik dan opnieuw reken kom ik op het zelfde uit. Wie heeft het verlossende antwoord voor me? :D

Overigens moeten we over 2 weken wel weer een echo maken dus dan weten we het sowieso. Alleen ik ken mezelf... tot die tijd rust ik toch niet (en stiekem maak ik me nog wel een beetje zorgen ook :))

(jammer trouwens dat er een hele hoop topics weg zijn, in het testenhoekje heb ik al m'n tests nog neer gezet... pas na 5 testen durfde ik het te geloven ;))

2. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en met je goede echo!

Clearblue geeft maar een indicatie (1-2 weken indicator= 3-4 weken zwanger en kan dus prima) en als je wat verder bent dan kunnen ze ook nauwkeuriger meten. Het hoeft dus helemaal niet fout te zijn, geen zorgen maken en vertrouwen hebben in jullie uk. En hopelijk over twee weken weer genieten van mooie beelden!

3. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    meid maak je niet druk hoor ik had dat ook! ik was 6 dagen teruggezet en ik snapte er echt geen hol van! ipv...9 weken was ik 8 dagen en 1 dag zwanger...en maar rekenen... ga er maar gewoon vanuit dat je een latere innesteling hebt gehad...je hoeft je echt geen zorgen te maken!!! ik snap het bij mezelf ook nog steeds niet..was er zwaar van overtuigd dat ik goed had gerekend...maar gewoon een latere innesteling....en ben inmiddels toch echt bijna 17 weken zwanger..komt goed!!

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    #4 NooNoo, Oct 11, 2010
    Last edited: Oct 11, 2010
    Hahaha! Het kan dus wel... Met dank aan jouw uitleg JuJu!
    Tuurlijk kan het wel, goed bezig NooNoo ;)
    Sjemig, verstrooidheid (is dat een woord..?) hoort er ook bij toch? :D

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Trouwens, ik heb vrijdag 10 sept voor het eerst heel licht positief getest (met een test van Sensitest) dat was nog voor de 3 weken dus. Das wel superrrvroeg hè ;)

6. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    De VK wilde mij n.a.v. de echo ook een dag of 5 terugzetten. Heb haar gezegd dat dat niet klopt. Dat ik toch echt wel zeker weet wanneer ik bevrucht ben (zij was er niet bij, ik wel..hihi).
    Inmiddels loopt alles weer precies op schema met mijn datum dus is de datum weer verder naar voren gezet.
    Het is allemaal zo klein nog nu, het hoeft maar een beetje onnauwkeurig gemeten te zijn en je bent zo een week verder/minder ver.

7. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    in de gebruiksaanwijzing van de cb test met indicator staat dat de aangegeven periode op het scherm van de bevruchting is en je er nog 2 weken bij op moet tellen voor de zwangerschap

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Geen zorgen om maken joh!! Ik had juist het tegenovergestelde; ik heb op een donderdad mn spiraal laten verwijderen, op vrijdag avond ben ik gaan vloeien en toen hebben we ook de laatste x gemeenschap gehad want zondag ben ik voor 10 dagen zonder mn man weggegaan naar mn ouders toe. Al die tijd gigantisch hard gevloeid, echt heftiger als welke menstruatie dan ook. Toen ik terug kwam van vakantie een positieve ovulatietest gehad en goed genoten van dat we weer samen waren. De verloskundige kwam echter met een zwangerschapsduur die zou beweren dat ons kindje verwekt is in die 10 dagen dat ik weg was. Oftewel; We zouden het dan die vrijdag verwekt hebben, het zou ingenesteld zijn tijdens mn vakantie en die bloeding doorstaan, en na de vakantie zou ik een positieve ovulatietest hebben gehad, terwijl ik dan volgens de verloskundige zwanger was? Ik snap het niet, maakt ook niet uit, je hebt een rozijn in je buik ( En ik een boksertje! ) en dat is wat telt!! Gefeliciteerd!!!!!!

Share This Page