Hallo allemaal, Mijn zoontje van 4 maanden slaapt nu alleen in zijn slaapzak met een lange pyjama eronder, is dit voldoende? Lakentjes schopt hij er namelijk vanaf!
Dat ligt er maar net aan hoe dik die is en wat de temp i.d. kamer is. Normaal gesproken zou dat voldoende zijn. Je merkt t vanzelf; kou is wakker worden, warm is zweten. Wel ff checken, te warm is gevaarlijk voor baby's, gevaarlijker dan kou.
Wat badeend zegt. Hier zou het te warm zijn. Dafne slaapt zonder dekens en lakens, omdat ze het hele bed doorgaat. Slaapzak is te warm, dus alleen in pyama met korte mouwen.
Het is zo verschillend per kindje, er bestaat niet 1 advies per temperatuur. In de nek voelen is doorgaans de juiste graadmeter. Hier voel je of je kindje het te warm of te koud heeft en kun je de kleding/slaapzak op aanpassen.
Hier slaapt hij normaal gesproken op warmere dagen in een romper korte mouw en een zomerslaapzak. Als het wat kouder is, op regenachtige dagen, dan vaak nog een (pyjama) shirt met lange mouw erbij aan.
Ons zoontje is bijna 5 maanden en slaapt eigenlijk altijd in een slaapzakje. Afhankelijk van hoe warm het op zijn slaapkamer is komt daar nog een pyjama met korte mouwen/pijpen of lange mouwen/pijpen bij. Ik kan per dag hoe warm het is en bepaal dan welke slaapzak ik gebruik. Hij slaapt nu in een zomerslaapzak zonder mouwen, maar toen het een paar dagen terug wat kouder was een met lange mouwen. Is het echt tropisch dan slaapt hij zonder slaapzak.