Ik ben binnenkort jarig en wil nu de visite eens wat anders voorschotelen dan chips en blokjes kaas of mochou met ham Iemand nog recepten ? Ik ben zelf vegetarisch dus als iemand ook nog een vegetarisch recept heeft zou dit helemaal toppie zijn (hoeft niet perse hoor)
Bladerdeeghapjes. Je kunt het bladerdeeg door 4-en doen om kleine hapjes te maken. Vullen met een beetje kaas of een knakworstje.
Schijfjes komkommer met zalm of tonijnsalade. Dit is vooral lekker als het warm weer is. En toastjes met zelfgemaakte salades...
Portugese tonijnsalade, lekker op stokbrood of gewoon op een bordje Nodig: 2 blikken tonijn (naturel, even losmaken met een vork) groene paprika (in reepjes) ui (in ringen of halve ringen) olijfolie (2 of 3 eetlepels) citroensap (1 eetlepel) peper zout Hussel alles door elkaar en laat het een uurtje staan in de koelkast met wat folie eroverheen. Eet smakelijk!
je kan op internet naar koude tapas zoeken dan heb je zeker succes. Ik heb een tapas boek en daar staan veeeel lekkere dingen in. Succes
wij maken altijd gevulde eieren. gevulde cherrytomaatjes met zelfgemaakte tonijnsalade is ook lekker. Of ham/kipfilet met asperges. En we doen meestal ook zalmtoastjes met zelfgemaakte dressing,die zijn altijd zo op. eet je ook geen vis? groetjes Pientje
Ik zag dat iemand schreef over bladerdeeg. Wat wij op het werk vaak maken (met kinderen, maar volwassenen zijn er ook dol op!) is ook met bladerdeeg en kaas. Heel simpel, zo klaar en echt lekker! Pak een plakje bladerdaag, leg het vol met plakjes kaas(meestal passen er zo'n 3 plakjes kaas op, als je ze zelf snijd van een blok kaas, anders kan een voorgesneden plak al voldoende zijn). Leg daar boven op een plak bladerdeeg. Ook daarop komt weer een laagje kaas. Daarop nogmaals een plak bladerdeeg, en de laatste laag worde weer kaas. Rol het geheel dan op (als een worst) en snijdt daar dunne plakjes van. Leg die dunne plakjes op een ovenplaat met bakpapier (zo blijft je plaat schoon), en leg de plakjes gewoon op hun kant (maw ze hoeven niet rechtop te staan). Zorg wel voor voldoende ruimte tussen 2 plakjes in, want ze 'groeien' in de oven. Maak er natuurlijk zoveel als je wil (ik snij van zo'n 'worst' meestal 8 a 10 plakjes, dus uit een pakje bladerdeeg van 10, gaan zeker 25 hapjes), en bak ze dan in een voorverwarmde oven (225 graden) bruin (in ongeveer 15 a 20 minuten, hangt een beetje af van de oven). Wij maken ditzelfde recept ook met jam ipv kaas(bladerdeeg insmeren met een laagje jam) en zelfs met chocopasta! Maar ik denk dat jij op zoek bent naar hartige hapjes. Wat misschien wel een tip is: kijk eens of je op kindersites leuke kinderkookrecepten kan vinden. Vaak heel simpel, zo klaar, maar wel lekker!
op een sate prikker een half cherrie tomaatje, dan een stukje mozerella, dan een blaadje basilicum, en dan de andere helft van het cherrie tomaatje! ziet er leuk uit... veel succes! liefs elfje
Je kan bij de Xenos potten sweet peppers kopen. Dan kun je daarin een kruidenkaasje stoppen. Heb ik ook wel eens gedaan en viel erg goed! Of gewoon een bak olijfjes erbij zetten!
Ik denk dat ik ff naar tapas ga zoeken. Dan kun je vast wel allerlei verschillende maken. Is er wat naar ieders zin. Deze heb ik al eens eerder gemaakt. Is echt super lekker 1 bakje kerstomaatjes 2 zoetzure augurkjes 100 gram geraspte oude kaas 4 eetlepels mayonaise 2 theelepels scherpe mosterd 1 sjalotje 2 eetlepels fijngehakte peterselie Hol de tomaatjes uit en laat ze goed uitlekken. Maak ondertussen de vulling. Hak de augurkjes heel fijn. Pel en snipper het sjalotje heel fijn. Meng de geraspte kaas, mayonaise, mosterd en bieslook goed door elkaar. Vul nu de tomaatjes met dit mengsel. Zet ze op een mooie schaal, versierd met wat slablaadjes en bestrooi de tomaatjes met de fijngehakte peterselie. Een heerlijk hapje en heel goed voor te bereiden.
Ik heb dit jaar voor het eerst voor catering gekozen omdat ik geen tijd had om iets klaar te maken en ik kan zeggen...ik wil nooit meer iets anders. Heb een koud tapasbuffet voor 15 personen besteld en het zelf opgehaald, was voor minder dan 100 euro klaar en iedereen heeft er van genoten. Ik weet niet waar je in Fryslân woont, maar ik heb het gekocht bij Basarz in Groningen.
van die pannekoekjes waar je wraps mee maakt... insmeren met kruidenboter(dun laagje) beleggen met gerookte zalmplakjes. stevig oprollen en aan kleine stukjes snijden! heerlijk! (alleen niet goed als je zwanger bent)
http://www.vegetarisme.be/php/recepten.html Helemaal onderaan staan ook hapjes. Misschien zit er wat voor je bij.
Wat ik erg lekker vind, is spinaziebladerdeeg hapjes! Je koopt een pak diepvriesspinazie in blokjes, ei, bladerdeeg, sesamzaad en feta. Leg een paar blokjes spinazie en feta in een blaadje bladerdeeg. Druk het dicht. Kluts een ei, en strijk het over het bladerdeeg heen. Strooi er dan sesamzaadjes overheen. Even bakken, en klaar! Heerlijk!
komkommer schillen, door de helft snijden (horizontaal) en het middelste eruit halen. Dit vullen met kruidenkaas! Daarna de halve komkommer in stukjes snijden. Lekkur!