Hallo allemaal heb even een vraag en misschien is er al wel en soortgelijk toppic maar ik maak me zorgen. Ik weet sinds mei dat ik pcos heb, Vanaf het begin dat ik clomid slik dit is me 2de ronde voelt het al niet goed. Voor mij gevoel werkt clomid niet voor mij lichaam. Dit is nu 2 keer bevestigd 50 mg slaat niet aan, ik heb nu 100 en gisteren de erste echo gehad dag 13 geen groei, Vrijdag weer een echo. Maar zelfs de arts verwacht er niet veel van. Nu kan je nog over op 150 mg, maar ik denk dat ik die liever oversla. Want heb zoveel bijwerkingen zoals migraine 4 dagen super moe. IK heb gelezen dat er op internet staat iets over de hormonen in spuiten, en dat dat een directe werking op de eierstokken heeft en niet op de hersenen want met clomid wel is. Ik krijg bij het lezen over die spuiten een veel beter gevoel en weer moed. Heeft iemand daar ervaringen mee. hoe het heeft geholpen of de stappen na clomid zijn. Je staat zo snel weer buiten met al die afspraken dat je veel niet kunt vragen. Bedankt voor alle reacties
Ik had op jouw punt ook de moed opgegeven, toen 100mg na 50 ook niet aansloeg. Maar toch nog een maandje proberen zei de gyn en sindsdien slaat 't wel aan en heb echt een perfecte eisprong, zelfs een keer een dubbele! Hormonen spuiten is een logische volgende stap, maar is ook echt geen pretje. Toch is en blijft het behandelplan iets wat je met je gyn moet bespreken, want hoe graag je iets ook wilt, als de gyn het er niet mee eens is, kom je niet echt verder..
Tamoxifen wordt ook wel eens geprobeerd voordat er over wordt gegaan met spuiten. Dit is ook een 5 daagse kuur maar heeft minder bijwerkingen als clomid.
Ik had met 50 ook geen reactie, op dag 13 met 100mg ook niet, maar op dag 16 wel! Geef de moed nog niet op, dag 13 is opzich nog wel vroeg hoor.. Maar ik snap je wel, telkens die tegenslagen werkt erg tegen.. En indd behandelplan met je gyn bespreken, dan kunnen jullie samen bepalen hoe nu verder, en die afspraken gaan indd snel, maar gewoon meteen bij binnenkomst zeggen dat je even wat wilt weten en vragen, dan nemen ze de tijd wel. (hier in t zh tenminste)
wat fijn zulke snelle reacties! En ook nog eens positieve verhalen. tempus: Ik zal nog even hoop houden dan idd tot vrijdag , je weet het dus nooit. Ik had alleen maar 5 mm het grootste eitje, Waren jou eitjes toen het aansloeg meteen al een stuk groter of groeide ze ook later. " charmed, Waren jou eitjes op dag 13 ook zo klein? Ik zie dat je een tweeling krijgt oh dat is super leuk zeg. Bedankt voor je reactie. Word inderdaad erg onzeker van al die teleurstelling je hoopt en de dagen erna toe duren erg lang en dan elke keer slecht nieuws. Maar door jullie heb ik toch weer even goede moed.
50 deed niet veel bij mij. 100 wel en de ene keer meer dan de andere keer. Je ziet vaak dat 150 ineens wel iets doet bij vrouwen waar 100 niet werkt. Ga ervoor. Het is zoveel fijner dan elke dag spuiten. Al vind niet iedereen dat overigens. Ik ben zwanger geworden in de 9e ronde clomid met mijn eerste iui dus houdt hoop!
Nou bij mij was ook niets te zien en een paar dagen later ging 't opeens wel heel hard! En ik heb ook een keer groei gehad en daarna krimp. Het kan gewoon alle kanten op (jammer genoeg, nog meer onzekerheid)
Ik had met clomid en tamoxifen nog een te lange cyclus, waardoor ik overgestapt ben op spuiten. Bij mij begon er vanaf dag 17-19 pas echt iets ge groeien en een eisprong rond dag 25. Dus geef de moed nog even niet op, wellicht deze ronde nog een kans!
Mijn eitje was toen ook van niks naar groot gegaan in een paar dagen.. Eerste eisprong op dag 18, en die 2 rondes daarna op dag 15 en 16, en de laatste ronde dubbele eisprong en beide bevrucht dus! Veel succes vrijdag, er is echt nog wel een kans dat je eitje gegroeid is!