onderzoeken man

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wolffje, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    hoi hoi
    ben nieuw hier en misschien kijk ik er ook wel over heen,
    mijn vraag of er ook meerdere ervaringen zijn over de onderzoeken
    van de man in het ziekenhuis, bijv. sperma controle?

plaats anders de link naar het onderwerp aub
    gr

2. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    p.s. ik ben zelf een vrouw hihi

3. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Wat voor dingen wil je weten? Inmiddels een hoop ervaring na alle onderzoeken van mijn man en onze behandelingen ;)

4. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    #4 wolffje, 8 apr 2013
    Laatst bewerkt: 8 apr 2013
    mijn man heeft maart zijn sparma moeten inleveren,
    nu is hier uit gekomen dat van de 2 miljn. het er maar 300.000 zijn en waarvan er 200.000 echt wat doen zeg maar.
    nu heeft hij een ab kuur gehad en zou dit enige invloed hebben?
    nu is hij ook een stevige roker en probeert op dit moment te minderen. nu moet hij in juni nog een keer dit doen omdat de sperma helemaal ververs om de 3 maand.in de tussen tijd doen ze mijn cyclus in kaart brengen. zijn er bepaalde tips dingen die er voor kunnen zorgen dat de kwaliteit beter zou kunnen worden?

5. logo

logo Niet meer actief

Hallo,

Volgens mij is roken een belangrijke. Verder geen warm bad nemen, alcohol en cafeïne minderen.
    Geen strakke broeken en ook geen strakke boxershorts :)
    Eigenlijk best veel dingen :)

6. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    klopt ja maar hoorde ook iets over extra vitamine slikken enzo
    enige wat ik zelf kan bedenk is roken,koffie, en ab kuur.

vind het erg rot voor mijn man dat de uitslag niet 100% was,
    toch het idee dat het dan een beetje de manelijkeheid aantast
    hij is er gelukkig wel positief over door te zeggen dat er in ieder geval wat is maar toch ben zelf beetje onzeker

7. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Geen cola!!!
    Cola is de killer! Mijn vader had ook een laag gehalte met zijn sperma maar hij dronk bier en toen had de dokter gezegd stoppen met bier dus dat deed hij en ging aan de cola, schijnt nog erger te zijn :p
    Verder volgens mij is fietsen ook niet goed want je knelt het af...

Hoop dat er snel wat gebeurd!!

8. cybell

cybell Niet meer actief

De uitslag van jou man lijkt erg op de uitslag die mijn man ook heeft. Hoop dat ze jullie een goed behandelplan kunnen bieden meis!
    Wil je wat weten, stuur me gerust een prive berichtje, loop zelf al ruim 3 jaar in het ziekenhuis en heb zon beetje ieder onderzoek en behandelwijze wel gehad.

9. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    cola klopt ook ja, maar tis eerder dat ik hier echt aan verslaafd ben haha maar ben nu aan het afkicken, maar wist niet dat het ook veel invloed kon hebben op de man dankje

10. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    wat ik ook veel lees is dat als mannen voor de 2e of 3e keer hun zaad in moeten leveren dat de uitslag alleen maar slechter is is hier een verklaring voor of kan dit ook met veel stress of iets te maken hebben?

11. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    dat van cola wist ik niet maar dat zegt denk ik niet altijd wat
    mijn man drinkt elke dag cola en in t weekend aardig bier en zijn sperma onderzoek was goed uitslag was helemaal goed

12. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    ik weet wel dat cola drinken voor de vrouw tijdens de zwangerschap heel erg slecht is, weet niet of dit ook echt voor deman wel slecht is, denk het wel maar gewoon meer omdat cola zowiezo heel erg slecht is voor je haha ben zelf cola verslaafd drink zo 10 liter cola in de week weg

13. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Geen alcohol inderdaad, niet roken, niet te hete baden enzenz.
    Toevallig hebben bij ons vitamines heel goed geholpen. Helaas hadden we nog steeds IVF nodig, maar de beweeglijkheid is bij m'n man van 1% A-kwaliteit (=snelle zwemmers) naar 58% A gegaan. We waren echt helemaal verbluft toen we deze uitslag zagen. We hebben namelijk de uitslagen opgevraagd van alle semenanalyses en de allerlaatste net voor de IVF liet dus een stuk betere uitslag zien. Ook de hoeveelheid was ongeveer verdubbeld. Nog steeds slecht genoeg voor IVF helaas, maar er zijn wel een aantal mooie bevruchtingen ontstaan terwijl eerst nog gedacht werd dat ICSI toegepast zou moeten worden! Ook was de vorm van de zaadcellen ietsje beter geworden, eerst was namelijk 99% misvormd en nu 97%.

Wat mijn man anders had gedaan een aantal maanden lang was de vitamines van etos die hij eerst slikte inruilen voor 2x per dag vitamines van Orthica multi4men. Schijnt ook speciaal voor kinderwens te zijn. Verder elke dag een capsule visolie en elke dag een glas verse sinaasappelsap en een handje noten (amandelen). Verder echt geen druppel alcohol (hoewel hij al nauwelijks dronk) en niet roken. Het is het proberen waard ;)

14. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Alles is al gezegd. Je kunt een heleboel dingen doen en laten om zaadkwaliteit te verbeteren, maar dan nog geeft het geen garantie op verbetering. Mijn man leefde al gezond en had toch traag zaad, ook na het slikken van vitaminen.

Het kan inderdaad zo zijn dat een AB-kuur van invloed is geweest op het semenonderzoek. Afwachten tot het volgende onderzoek dus.

@cola drinken
    Bij meer dan een liter per dag is het idd van invloed op de zaadkwaliteit. Ook energiedrankjes. (Veel caffeïne.)

15. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    hopelijk geeft het volgende onderzoek meer positifiteit aan,
    en anders zal het vast ook wel goed komen, in de medice wereld
    kunnen ze tegenwoordig al heel wat, die vrouw in ziekenhuis zegt ook met deze uitslag is het niet onmogelijk maar is het op de natuurlijke manier heel erg moeilijk. we wachten af, moet nu zelf om de 3 a 4 dagen naar ziekenhuis echo maken voor cyclus in de gaten houden en daarna kijken we wel verder :) ben nog wel positief

16. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    vanmorgen (dag 21) naar zhuis geweest voor cyclus echo,
    eitje is nu 20,5 mm dus de goeie grote :):):)

helaas ben ik om de 32 dagen ongesteld en vorige keer had ik 2 dagen voor men ong. nogeen eisprong gehad dus weten niet wanneer hij vruchtbaar is, maar dokter zegt "aan het werk" haha
    we wachten af maandag weer echo ;)

Deel Deze Pagina