Dank je tirtilisko, ik ben ook superblij dat er niets is..... pfffoeeehh De meiden van Mike komen al 6 juli onze kant op. Vanaf 12 juli gaan we dan naar Luxemburg met de caravan. Het ligt nogal in bergachtig gebied, dus ik hoop dat het weer nog iets warmer wordt (ik heb geen zin in truien hahaha)... Liefs, Ingrid
nou... werd gisternacht ongesteld. Weer een cyclus van 25 dagen (sinds de maagband lijkt het wel steeds minder lang te duren)... maar dat betekent wel, dat ik nu op 10 juli een HSG onderzoek krijg (nog net voor de vakantie). Joepie... weer een stapje verder!
Hey meid wat vervelend en top dat je ongi bent gek he maar dan kan je wel alvast die hsg krijgen. Ik hoop dat het dan opvakantie mooi raak is hihi
hihi, dat hoop ik ook tirtilisko... ben heel benieuwd. nou maar oefenen dat de caravan ervan kraakt (oei, krijgen we zeker slechte reputatie op de camping hahahaha)
ik wil je heel veel succes wensen in de mmm (misschien beetje laat) zelf heb ik ook een maagbandje laten plaatsen 20 juni jl. en nu mijn vraag aan jou, hoeveel ben je afgevallen? je mag me ook een pbtje sturen als je het liever niet hier zegt.
Hoi Patje, bedankt voor je wensen. Gaaf dat ook jij een maagbandje hebt. Zo zie je maar weer. Er komen er steeds meer bij Ik ben tot nu toe 15 kg afgevallen (in 10 maanden tijd). Echter heb ik 3 maanden complete stilstand gehad vanwege veranderingen in mijn privé leven en daardoor een ongeregelde levensstijl had. Heb 2 maanden geleden mijn bandje voor de 2e keer laten bijspuiten. Er zit nu 5,5 cc in. Ik kan minder eten, maar heb nog wel moeite ermee. Ik kauw namelijk nog steeds niet goed genoeg en dat is wel heel belangrijk. Voor het ziekenhuis was de 12 kg die ik afgevallen was al reden genoeg. Het vele vocht was uit mijn lichaam verdwenen en ik zag er niet meer zo opgezwollen uit. Ben nog wel bezig met verder afvallen. Ik krijg steeds het gevoel dat ik lijnpogingen moet ondernemen (hahaha).. maar dat mag je juist niet (averechtse uitwerking op lange termijn)... maar die schijf van 5 is soms moeilijk hoor (vooral met die lekkere BBQ's in het vooruitzicht. Hoe is het dan met jou? Hoe bevalt het? Zit je nog op vloeibaar? Waar heb je het laten doen? (mag ook in PB antwoorden hoor).. Succes en liefs, Ingrid
hoihoi er komen er idd steeds meer bij, wel leuk, kunnen we ervaringen uitwisselen. 15 kilo is aardig wat, vind het heel goed ook. stilstand ken ik ook, sta nu 1,5 week stil. ben de eerste week 6 kilo afgevallen, en nu dus niets nog. het kauwen heb ik ook een beetje moeite mee, maar dat komt vanzelf (hoop ik) 1 augustus krijg ik mijn eerste bijspuiting dus misschien dat het daarna weer beter gaat. gelukkig maar dat het ziekenhuis de 12 kg genoeg vond, nu kan je je lekker richten op het zwanger worden, en op afvallen natuurlijk. en dieeten is niet goed, dat weten we allemaal, het is ook zo moeilijk, ik heb zelf het gevoel, je kan best lekker eten, maar niet teveel en niet tevaak. bij mij gaat alles goed, heb er bijna geen last meer van, alleen het grootste wondje voel ik af en toe nog. het bevalt tot nu toe heel goed, vloeibaar heb ik na minder als 2 weken de deur uit gegooid. vond het zo goor bah. ik heb het in belgie laten doen, in brugge. echt een super dokter, alleen het ziekenhuis was ff wennen, anders dan in nl. maar ja voor 1 nachtje wat maakt het uit. gelukkig heb ik niet eerst hoeven afvallen voordat we de mmm in gingen, het is eigenlijk dat ik het zelf wilde na de zoveelste mislukte iui. plus dat het hormoongebruik ook ervoor heeft gezorgt dat ik wat ben aangekomen. op een gegeven moment ben je het zo zat... maarja genoeg over mij, jij hebt geen pco he? tenminste dat heb ik niet gelezen hier. ik wel. ik hoop dat het allemaal snel wil lukken in de mmm.
wow... ook in Brugge? Bij Dr. Dillemans? Geweldige arts nietwaar. Ben heel blij dat ik ook daarheen ben gegaan. Nee, ik heb geen pco (tenminste dat is tot nu toe niet geconstateerd. Mijn man heeft een hersteloperatie gehad. Het is allemaal goed gegaan, maar de kwaliteit is niet meer zoals daarvoor. (hij heeft 3 dochters uit zijn eerdere huwelijk). Omdat we dus IUI willen gaan doen, kwam ik in het EMC Rotterdam niet in aanmerking omdat ze zeiden dat ik te dik was (woog toen 143 kg). Ben toen naar Roosendaal gegaan en daar zeiden ze, dat ik niet persé BMI 32 hoef te hebben (wat het EMC eiste), maar wél dat ik iets moet afvallen. Vandaar dat ik dus die maagband ook heb laten plaatsen (ook voor mijn gezondheid). Nu hebben we de eerste onderzoeken achter de rug. Ik vond dat vloeibare ook niks. Maar moet wel oppassen met 'gewoon' eten. We hadden gisteren b.v. een BBQ met vrienden. Tja en dan neem ik voor mezelf wat vis-spiesjes mee. Ik weet dat ik die satestokjes en andere vleessoorten dan niet goed verdraag. Ik eet wel wat salades en ook wat stokbrood, maar concentreer me op de lekkere vis (hahaha, net wat je lust nietwaar). Heb jij dan PCO? Je hebt al 3x IUI gehad... WOW! (heb je ook een eigen topic dan?) Groetjes Ingrid
ja ik ook in brugge bij dr D. super vent gewoon, kwam savonds om half 10 nog even langs omdat ie de dag erna niet kon. echt super vent! wel beter dat je geen pco heb, wat een drama is dat zeg! zijn ook genoeg succes verhalen hoor, daar niet van maar goed. dat van die bmi 32 is echt erg, dus dat zou betekenen dat je infeite van het ziekenhuis misschien nog wel een jaar moet wachten voordat je kan beginnen. maf zeg. gelukkig heb je nu wel een goed ziekenhuis waar ze er beter mee omgaan. ook tegen mij is gezegt beter om wat af te vallen, maar we helpen je wel. met dat gewone eten is idd beetje oppassen, net wat je verdraagt. maar ik kan nu (denk ik) alles wel eten. heb wel als ik iets van zuivel eet dat ik slijmvorming krijg. das wel vervelend. als je het op kan lossen met je vis spiesjes, dan is dat toch mooi meegenomen, kan je toch meedoen en heb je nergens last van. heb idd pco, en zelfs al 4x iui gehad. 3x met clomid en 1x met lucrin en menopur. had wel ergens een eigen topic, maar niet echt meer bijgehouden *schaam* eerst schreef ik bij eerste ronde clomid, en daarna bij spuit junkies, maar die zijn allebei niet meer heel erg actief. en nu overal en nergens haha. ik zie dat je bijna je hsg hebt, spannend! ik had er niet zoveel last van, beetje vervelend gevoel in mn buik maar voor de rest? niet echt last.
zo, gisteren was mijn HSG onderzoek. Ik vond het reuze meevallen, echter had ik wel behoorlijk krampen/pijn tijdens het inspuiten van het contrastmiddel. Dan vult zich de baarmoeder en de eileiders en dat is net het gevoel van menstruatiekrampen maar dan 3 x zo erg. Maar ook weer niet zo erg, dat ik er tabletten voor nodig had. De uitslag is: één eileider is waarschijnlijk iets verstopt, de foto willen ze nog nader bestuderen. De andere eileider is geheel vrij en er staat een mogelijke zwangerschap niets meer in de weg. JIPPIEEEEEE. 28 juli heb ik dan het echte evaluatiegesprek met mijn eigen gyn en gaan we ook de volgende stappen bespreken. Ik hoop dat ik dan in augustus of september al mag beginnen met de IUI. Vooralsnog gaan we nu eerst eens 2 weken met vakantie. Ik hou jullie eind juli weer op de hoogte. Liefs, Ingrid
oohh ik zie nu pas dat je je hsg gehad hebt... beetje blond haha. gelukkig viel het mee, wist het wel haha. hoop dat je een goede vakantie hebt en beetje mooi weer uiteraard.
Dank je patje... De vakantie was echt geweldig. Één minpuntje. Ik werd na 23 dagen alweer ongesteld. Net op de terugreis van vakantie. Pff niet leuk dus. Maandag 28 juli had ik het echte evaluatiegesprek met mijn eigen gyn. Die vertelde dus nogmaals het zelfde als de vervangster tijdens het onderzoek. Wel iets gedetailleerder, met als uitwerking, dat ik nu weet dat mijn linker eileider dus zo goed als dicht zit (er kwam tijdens het onderzoek wel een heel klein straaltje die kant op, maar niet helemaal). Mijn rechter eileider is compleet vrij, dus met 1 kunnen we ook zwanger worden Maar...... we moeten nog 3 maanden zo proberen. Dit omdat men na het HSG onderzoek ca. 6 maanden verhoogde kans op een zwangerschap heeft. Gezien mijn leeftijd heeft ze dat verkort naar 3 maanden. Dus als we nog niet zwanger zijn moeten we in oktober weer terugkomen, anders eerder (ik ga voor eerder hahahahaha)... Daarnaast moet ik nog wel verder afvallen, want ik ben nog niet genoeg afgevallen volgens de gyn. Dus we zijn met goede moed weer met SB begonnen (en bevalt goed na 3 dagen). Sinds vandaag wel heel erg steken in mijn tepels.... (dat op dag 7 van de cyclus... strange)...