eerste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door saar83, 2 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saar83

saar83 Lid

16 okt 2007
    34
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

Gister, 01-11, heb ik mijn eerste termijnecho gehad. Omdat ze het niet via mijn buik konden zien heb ik een vaginale echo gehad. Het hartje klopte en alles was gelukkig goed. Alleen zei die vrouw die de echo maakte dat ik pas 6w en 3d zwanger ben terwijl de verloskundige d8 dat ik al 9 a 10 weken was. Opzich helemaal niet erg maar toch raar ook omdat ik 3 weken terug mijn eerste test heb gedaan dus dan zou ik toen pas 3 weken zijn. Terwijl ik overal lees en hoor dat je pas na de 4e week kan weten of je zwanger bent of niet.
    Wie heeft dit nog meer meegemaakt?

greetz Saar

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat hoeft niet perse, je kan later dan gedacht je eisprong hebben gehad, en in praktijk kun je 8 dgn na conceptie al een positieve test hebben mits je genoeg hcg aanmaakt wat misschien bij jou het geval is geweest...,

"maar" sta er ook niet van te kijken als je straks terugkomt voor je 2e echo je weer "een stukje verder bent" dan gerekend vanaf deze echo...

ik had eerst een echo waar ik volgens de gyn 5 wkn en 3 dgn was, en de 2e echo 3 wkn later was ik volgens hem 8 wkn en 3 dgn...

maar toen ik terugkwam voor de 3e "echte" termijn echo bleek ik dus ineens dik anderhalve week "verder" te zijn dan gedacht werd en wat de echo aangaf en van wat ik later hoorde van de vk en van de andere gyn die die 3e echo deed zeiden ze beide dat de 1e gyn "niet zo nauwkeurig" is met het nemen van echo's ;)

en tja je kleintje kan natuurlijk altijd een "groeispurt" maken waardoor de termijn ook weer veranderd....

mijn uitgerekende datum is later ook bijgesteld, en tot 16 wkn zwangerschap stellen ze je datum ook nog bij als de kleine groter blijkt te zijn, en daarna niet meer....

dus zolang het goed is je nergens geen zorgen over maken, en al helemaal niet als straks blijkt dat je ineens "verder" bent... ;)

succes

3. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    hallo saar

ik heb gisteren ook mijn eerste echo gehad en ik ben volgens de verloskundige 6 weken en ze kon wel iets zien maar ze wist niet wat? heel appart
    heb jij de echo gewoon bij een verloskundige gehad of bij de gynacoloog?

Vind het wel spannend nu of het allemaal wel goed is, de verloskundige was nogal bot, maar dit is me eerste zwangerschap en ik weet dus helemaal niet wat wel en niet goed is?

gr jeannet

4. saar83

saar83 Lid

16 okt 2007
    34
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Jeannet,

Ik ben bij de gyn geweest in het ziekenhuis. Afgelopen maandag waren we bij de vk geweest voor eerste afspraak maar toen konden we het hartje nog niet horen. Ze dacht wel al dat ik langer was.
    Het is ook mijn eerste zwangerschap dus weet ook niet precies wat ik allemaal kan verwachten, ik doe deze komende weken/maanden gewoon lekker rustig aan en w8 de volgende echo af.
    Zoals snoekie zei kan de echo dan weer heel anders zijn.

Veel plezier met je zwangerschap

groetjes

5. Niet meer actief

het zal mij ook echt een raadsel wezen hoe lang ik nu daadwerkelijk zwanger ben,ik krijg vanmiddag mijn eerste echo

Deel Deze Pagina