Geen tips wat betreft miskramen! Maar een immunologisch onderzoek in dusseldorf bij Dr Pfeiffer of Dr voorbij lijkt me geen overbodige luxe! Misschien met behulp van prednison ( heb ik ook!) en intralipid infuzen ( heb ik ook!) dat je dan zwanger kan raken! Daarnaast kregen wij het advies hoge dosis omega-3 te slikken en hoge dosis vit D3 ( min. 2000ie) . ( kijk dan naar hoge dosis epa dha) vit b12 is goed voor zwangerschap. ( spuit ik wekelijks) B6 schijnt goed te zijn in hoge dosis ( slik ik ook). Daarnaast zwangerschapsmulti en foliumzuur uiteraard! Asprine en utrogestan zou je nog kunnen proberen! Als ondersteuning van de doorbloeding en hoogte progesteron! Plus ze zijn steeds meer onderzoek aan het doen naar LDN ( zie google en dan LDN DR Boyle). Bij herhaalde miskramen! Ook dit slik ik al jaren voor mijn ziekte ! Had normaal geen schijn van kans gemaakt en nu ben ik toch zwanger! Zonder al deze hulpmiddelen was het nooit gelukt ! Heel veel sterkte gewenst in je zoektocht! Hopelijk blijft je volgende kindje wel zitten!
Mag ik toch een kritische noot plaatsen? Ik weet dat er allerlei ideeën zijn en medicatie/supplementen die wel voorgeschreven worden, vooral in het buitenland, maar veel van die middelen zijn niet bewezen zinvol, als je kijkt in grote groepen. Ik begrijp heel goed je gevoel wat te willen doen, maar hou er rekening mee dat lang niet alles in NL wordt gedaan/geaccepteerd als behandeling. Meestal is er inderdaad sprake van dikke vette pech, een niet goed aangelegd embryo dat gelukkig afgestoten wordt...Natuurlijk zijn er vrouwen waarbij er echt wat wordt gevonden, daarom is het goed die onderzoeken wel te doen, maar komt daar niks uit, dan is het misschien gewoon goed gezond te leven, niet te roken, een gezond gewicht te hebben en wat te sporten, en niet gelijk allerlei kostbare behandelingen uit de kast te halen die niet zinvol zijn. En ja, ik weet heus dat er vrouwen zijn die zwanger worden en blijven met hele doses vitaminen, infusen, medicatie en wat al niet meer. Dat zijn echter de uitzonderingen. Ik weet echt wel een beetje waarover ik praat, ik heb een medische achtergrond en heb zelf 4 miskramen gehad, met allerlei onderzoeken, en nu een dochter van 1 1/2 jaar. Geen aanvullende medicatie gebruikt behalve standaard IVF-medicatie (want ik kon niet alleen niet zwanger worden maar ook niet zwanger blijven...)
Ik houd er ook heus rekening mee dat het puur pech is. Het is voor mij de combinatie zwanger worden en blijven en ik wil graag alles uitgesloten hebben.
Dat is ook heel verstandig denk ik, wel onderzoeken doen, maar wel in je achterhoofd houden dat er misschien niks uit komt en niks aan te doen is. Ik hoop in elk geval dat je snel zwanger bent en blijft.
Ik wil je even heel veel sterkte wensen ...wat vreselijk verdrietig dat het weer mis is gegaan. Succes voor morgen ! Ik heb morgen ook een afspraak bij de gyn. Hoop zo dat hij ons verder wil helpen.
Ergens ben ik het met je eens dopey! Niet voor iedereen is dit de sleutel naar geluk. Ik moet er wel bijzeggen dat ik ziek ben! Auto-immuun afwijkingen! Dus gevonden oorzaak waardoor de embryos worden afgestoten! Dit heeft dus NIETS te maken met dat je. "Blij" moet zijn als het mis gaat want bij mij ligt het niet aan de embryos maar echt aan het feit dat ze geen schijn van kans maken in mijn lichaam. Zodra mijn immuunsysteem door heeft dat er een emrbyo zit. ( de helft van de genen van mijn man) gaat hij in de aanval helaas. Hier hebben de prednison, thyrax, intralipid, en vitamine er gelukkig voor gezorgd dat ik nu wel zwanger ben/blijf ( tot zo ver...) Maad begrijp als er niets aan je mankeerd dat het dan weinig zin heeft idd om deze middelen te gebruiken. Je zou er wel voor kunnen kiezen je in duitsland iig te laten onderzoeken? Dan weet je het tenminste! Kosten bedragen rond de 800 geloof ik..
Precies Bbibi, jij bent een van de weinigen waarbij er wel iets "mis" is, bij de meesten wordt niks gevonden gelukkig of helaas, net hoe je het bekijkt; maar dan heeft een behandeling geen zin...
Nogmaals... ik wéét dat de kans klein is. Ik maak me zorgen, zwanger worden gaat bij ons ook niet makkelijk. Ik ga heus niet zelf aan de slag met medicijnen ofzo. Ik vraag hier om tips voor mijn gesprek morgen, niet om te horen dat de kans klein is dag er iets te vinden is. Ik weet dat.jullie het goed bedoelen, maar dit weet ik zelf ook wel.
Idd dopey liever heb je dat ze niets vinden! Aan de andere kant ook frustrerend als je niet zwanger raakt maar niet weer waarom! @smnee logisch meid! Toen ik net mijn eerste tp had gehad en niet gelukt was ondanks mooie immuunwaardes, top embryo etc ben ik ook op onderzoek uit gegaan en heb ik ook info bij de dames op freya gevraagd ! Goed dat je het uit laat zoeken! Heel veel succes!