Onderzoeken, onderzoeken en nog eens onderzoeken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Samy84, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hier ook een keer een mri gemaakt van haar hoofd maar toen was ze nog maar een paar dagen.
    Ze kreeg toen suikerwater en een arts in opleiding is dicht bij haar gebleven om de beelden zo goed mogelijk te krijgen.
    Hoe ze dat gedaan heeft weet ik niet hoor!

Hier begeleiding gehad mbt eten en slapen van pedagogisch werk in het zh.
    Als dit niet aan had geslagen had ze naar een speciaal eet team gemoeten in een kliniek.

Hoe is het verder met jullie?
    En het overprikkelde (onze pb's van een tijd terug).
    Liefs

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hey,

hier heeft mijn dochter vanaf de 2 jaar allerlei onderzoeken gehad. Chromosomen niet, omdat op de MRI die ze als eerste kreeg genoeg te zien was.

Mijn dochter kreeg wel een roesje...enkel dat werkte niet! ze zou als 1e moeten scannen...ging niet...nog een extra spuit erbij...nog eens als 2de proberen...weer ging niet...dan nog een extra iets erbij....(zou je bijna zeggen die ging meteen knock out...) niet dus...3de poging werkte ook niet...dus werd ze op de gang neergelegd.

nog geen 5 min later sliep ze als een blok...dus als laatste zijn we dan toch nog aan de beurt gekomen.............

Probleem was dat ze dan niet snel naar huis mocht..want ze wilde dus niet wakker worden meer! Zoveel roesje gehad......ze moest ook nog eens eten (wat al crime was zonder problemen.....)

eindelijk na 5en..mochten we naar huis met haar (we waren om 6.30 al in het ziekenhuis.

En vandaag zijn ermeer onderzoeekn gedaan (vooral observaties enz door fysio ergo enz enz enz)

Wil je meer weten vraag maar hoor!

Was best wel heftig, manlief stond ook om erbij te blijven bij de scan (moest je van te voren aan geven, en omdat ik toen zwanger was....helaas miskraam 3 dagen voor de MRI te horen gehad) mocht ik er toch niet bij omdat ik niet goed gekeurd was.....

Sterkte ermee!

Groetjes,
    Miranda

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Wij weten er "helaas" ook alles vanaf. Batuhan is nu 3 jaar en een maand. Maar kan niet kruipen, staan, lopen, optrekken, praten. Hij heeft tijdens de bevalling een hersenbloeding gehad. Waar ze na 3 dagen "per toeval" achterkwamen. Maar hij heeft daar geen hersenbeschadeging aan overgehouden. Dat is volgens de artsen niet de oorzaak. Hij heeft bijna 6 maanden op de ic gelegen. Kwam met een bewakingsmonitor thuis omdat hij ook nog eens heel veel saturatiedalingen en apneus had. Er zijn heeeeel veel onderzoeken gedaan maar er komt maar niets uit. Ze weten niet echt meer wat ze verder moeten onderzoeken. Ze willen nog wel een keer een MRI scan maken. Maar zijn "bang" vor de gevolgen vande narcose ivm zijn saturatiedalingen. En mijn man en ik hebben er bewust voor gekozen on de mri sowieso nog niet te doen, stel dat hij wel ersenbescheding heeft opgelopen later aan zijn apneus. Je kunt er toch niets aan veranderen. Dus wij willen daarom voor batuhan de risicos van de narcose niet nemen.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Oh wat sneu hoe ze te werk zijn gegaan met de scan. Bij ons zei de neuroloog direct dat de mri onder narcose ging gebeuren. Dit omdat een scan herrie maakt en dan zouden ze uit een roesje wakker worden.

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier moest bij Mitch de mri ook onder narcose omdat ze bang waren dat hij met een roesje wakker zou worden en de mri dan mislukt is..

Deel Deze Pagina