's avonds niet willen slapen (11 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ago, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ons meisje van bijna een jaar wil de laatste week 's avonds niet slapen. Overdag slaapt ze ook korter dan anders. Ik dénk dat het tandjes zijn die eraan zitten te komen, maar zeker weten doe ik dat niet.
    De laatste drie avonden leggen we haar in bed. Dan ligt ze eerste een tijdje wat te jengelen, pakt haar duimpje, jengelt weer etc. maar later gaat ze huilen en raakt ze overstuur. Dan halen we haar meteen eruit natuurlijk.
    Nou hebben we de laatste 3 avonden een paracetamol gegeven, als we haar dan na een half uurtje in bed leggen, slaapt ze binnen 5 minuten. We hebben het ook zonder paracetamol geprobeerd, maar dan valt ze niet in slaap en is het huilen.
    Maar ja... ik wil onze dochter natuurlijk niet elke avond een paracetamol geven. Ik heb de indruk dat ze wel last heeft van de tandjes, maar niet dat het gigaveel pijn doet. Want overdag is ze wel gewoon vrolijk, etc.
    Heb ook andere dingen geprobeerd: chamodent, bijtring, etc. Maar dat is blijkbaar niet genoeg om haar in slaap te laten vallen.
    Als we haar geen paracetamol geven is ze uiteindelijk echt overstuur (doordat ze dan dus weer oververmoeid is) en is het in slaap krijgen echt heel lastig, we zijn daar om 22.00 uur 's avonds dan nog steeds mee bezig...

Heeft iemand nog andere tips?

2. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    hier hebben we overdag ook bijna geen middeltjes nodig gehad tegen tandjes, wel kortere slaapjes smiddags.
    en dan s avonds toch een pcm gegeven, volgens de kinderarts was dat niet erg, het schijnt erg pijn te doen (misschien komen er meerdere of een kiesje?) en zij zei, bij pijn helpt alleen een pcm, ook rustig een week lang gegeven, al had ik er ook geen super gevoel bij, maar ik ga er vanuit dat je een KA mag geloven.

heb je trouwens ook dentinox geprobeerd? werkt hier goed.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Het voelt gewoon niet zo lekker om elke dag maar een pcm erin te stoppen... Maar inderdaad, je wilt ook niet dat ze pijn heeft.

Dentitox heb ik nog niet geprobeerd, maar dat moet je echt erop smeren toch? Het lastige vind ik daarvan dat ik er amper bij kan en ik ook niet weet waar de tandjes gaan komen. Dan zou ik haar hele mondje moeten insmeren.

Als je al witte puntjes ziet is het zoveel makkelijker. Dan weet je zeker dat dat het probleem is...

Ga vanavond even proberen om haar voor het naar bed gaan in een warm bad te stoppen. Misschien ontspant dat net genoeg om in slaap te kunnen vallen. Als het niet lukt, dan toch maar weer een pcm..

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ja had en heb er ook geen goed gevoel bij er steeds pcm in te stoppen, dus wij deden ook gewoon slaapritueel en als t echt niet wou een pcm, dus niet vooraf al.

dentinox smeer je op het plekje ja, je hebt geen idee? soms kun je een verdikkinkje voelen, had voor de hele bovenkaak genoeg aan 1 erwtje gel zeg maar, en dat is vaak voldoende om even lekker in slaap te vallen.

5. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Wij geven het idd ook nooit vooraf. Alleen als ze echt niet kan slapen.
    Gisteravond is ze na het bad toch in slaap gevallen. Momenteel ligt ze wel wat te kneuteren/jengelen dus ben bang dat ze toch last heeft.
    Ik denk dat de voortandjes boven de volgende zullen zijn (hoektandjes heeft ze wel al). Misschien toch maar de dentitox halen en het daarop smeren.

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ons meisje heeft ook veel van die periodes (meer wel dan niet tegenwoordig), maar tot nu toe krijgen we haar bijna altijd in slaap door naast haar bedje te zitten en haar handje vast te houden. Het kost soms even (20 minuten ;)), maar uiteindelijk slaapt ze wel. Wie weet helpt dit bij jullie meisje ook wel (als jullie het niet al geprobeerd hebben tenminste). Ik heb trouwens het idee dat tandjes bij ons ook de boosdoener zijn.

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Het kan ook een fase zijn hoor, Timo had dit ook rond die leeftijd....ik zou ook niet te gretig zijn om elke dag een pcm te geven hoor....heb je haar wel eens gewoon laten huilen... wij zaten op die leeftijd ook in zo'n fase na 3 weken was ik het zat en heb ik hem 1 keer laten huilen.. na die ene keer heeft hij het nooit meer gedaan.... maarjah was wel heeeeeel moeilijk ;)

8. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Dat laten huilen is ook niet echt mijn ding. Zeker niet als ik niet kan uitsluiten dat ze pijn heeft. Dus dat doen we hier eigenlijk nooit. Durf ik ook niet en wil ik ook niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat iemand daar na 3 weken voor kiest hoor. ;)

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Werkelijk waar ik zat huilend in de huiskamer te luisteren, ook al duurde het echte huilen dan heb ik niet over jengelen maar een half uurtje het voelde als 3 uur....en toen hij in slaap gevallen was hoorde we hem nog zeker een uur nasnikken zo zielig maar indd na 3 weken moet je toch wat na vanalles geprobeerd te hebben...

Ik moet zeggen dat het echt al heeel lang geleden is dat we zulke avonden gehad hebben kan het me niet eens meer heugen ;)

*klopt het gelijk af* :)

10. bumpie

bumpie Niet meer actief

Hier deze week ook drama met slapen. 's avonds niet willen slapen. Vanacht ook van 1 tot half 5 een drama. Maar net voelde ik in haar mondje en er zijn 3 tandjes door onder 2 en boven 1. Eindelijk haar eerste tandjes dit verklaart ook waarom ze zo slecht slaapt en zo slecht eet en naar haar oortje grijpt.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    van VSM heb je druppeltjes die je op een lepeltje doet: chamodent. Tycho wil niks of niemand in zn mond hebben als er tanden/kiezen doorkomen dus een middeltje erop smeren gaat hem helemaal niet worden! En iets van een lepeltje eten doet Tycho graag dus dat zit er zo in. Het is homeopathisch dus het kan verde rgeen kwaad. Een zetpil geven tegen de pijn is ook nooit mijn ding geweest maarja als hij echt ergens last van had dan deed ik het wel. Maar ik deed het nooit gelijk als hij naar bed ging, keek het altijd eerst even aan. De ene keer had hij verschrikkelijk last en andere keren helemaal niet dus pas als ik al voor de zoveelste keer terug kon deed ik het pas. Overigens heb ik tot een maand geleden altijd de laagste dosering gegeven als het nodig was ( 60mg?)

En haar op een bijtring laten bijten die je in de koelkast legt. Lekker koel dus dat verdooft een beetje. En voor de rest is het uitzitten geblazen denk ik.. je kan er verder weinig aan doen.... Ik zou haar indd niet laten huilen als je weet dta ze pijn heeft. Heb ik ook nooit gedaan.

xx

12. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    UHMMM heb je wel gelezen zowel Chamodent en bijtring heeft ze al geprobeerd... ;);)

13. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Nou dames, gisteravond Dentinox geprobeerd en ze sliep vervolgens binnen 10 minuten! Zonder huilen uiteraard!
    Ben benieuwd hoe het de rest van de dag gaat!

Deel Deze Pagina