Onderzoekers vinden betere methode om zwanger te worden

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tinneke123, 26 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinneke123

    18 nov 2019
    24
    9
    3
    Vrouw
    Vanmorgen gelezen en ik dacht dat dit wel hier thuis hoorde. Er is een onderzoek geweest waaruit blijkt dat een tweede ejaculatie in een kort interval, beter sperma oplevert. Dit kan met name bij IUI belangrijk zijn. Ik heb het artikeltje toegevoegd, voor wie het interesseert...
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • tweede.jpg
      tweede.jpg
      Bestandsgrootte:
      44,8 KB
      Weergaven:
      176
    Nienke2 en NatasjaaD vinden dit leuk.
  2. Inneke2

    Inneke2 Lid

    14 feb 2017
    80
    84
    18
    Ik geloof dat ze in Duitsland op bepaalde plekken dit ook al doen. Is inderdaad naar wat ik al las best pijnlijk. Mijn man noemt het "shooting blanks" omdat er dan alleen maar wat doorzichtig vocht naar buiten komt en niet meer van dat wit goedje.
     
  3. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik lees het denk ik verkeerd.

    Dan gaat het, grof gezegd, om een tweede orgasme in korte tijd?

    Waarom zou dat pijnlijk zijn?
     
  4. tinnecat

    tinnecat Lid

    7 mrt 2017
    63
    32
    18
    Als een man een tweede keer op korte tijd klaarkomt, is er geen sperma meer om naar buiten te worden geejaculeerd. De spieren "pompen" dan maar er komt nauwelijks nog wat uit. Mijn man vindt dat ook een vervelend/pijnlijk gevoel.
     
  5. sannekirre

    7 mrt 2017
    52
    31
    18
    NULL
    NULL
    Na een orgasme komen mannen in een refractaire periode terecht. Het is dan heel moeilijk of onmogelijk om nog een erectie en/of orgasme te krijgen. Als je daar dus echt MOET doorheen gaan en nog een orgasme krijgen, kan ik me inbeelden dat dat niet echt fijn is
     
  6. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik herken dit totaal niet.

    Dan heeft mijn ex blijkbaar het geluk hier geen last van te hebben
     
    MaMa vindt dit leuk.
  7. Nienke2

    Nienke2 Lid

    12 nov 2019
    21
    15
    3
    Ik denk het. Google maar eens, volgens mij is het echt uitzonderlijk als een man geen refractaire periode heeft hoor.
     
  8. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Heb even gekeken.
    Zie er wel bij staan dat het bij jonge gezonde mannen maar een paar minuten hoeft te duren.

    Dan is het wrs gewoon niet opgevallen.
     
  9. Nienke2

    Nienke2 Lid

    12 nov 2019
    21
    15
    3
    Een vriendin van me haar man heeft dit ook al eens moeten laten doen. Hij is verminderd vruchtbaar. Hij mocht toen pijnstillers nemen, en volgens mijn vriendin heeft die die toen ook nodig gehad. Schijnt echt wel pijnlijk te zijn, zeker bij al wat oudere mannen.
     
  10. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    Ik herken het ook niet. Mijn man wil juist altijd graag 2 keer klaarkomen tijdens de seks. Wel even een momentje ertussen, maar dan is hij er weer klaar voor.
    In een kamertje in het ziekenhuis zal het wel anders zijn. Ik kan me voorstellen dat je als man zijnde dan al blij bent dat het 1 keer lukt.
     
  11. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    Op zich best interessant aangezien wij met IUI bezig zijn. Hier ook een man die er geen probleem mee heeft om 2 keer klaar te komen in korte tijd. Ik heb hem nog nooit over pijn gehoord.
     
  12. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.381
    5.648
    113
    Het klinkt an sich logisch. Sperma wordt opgeslagen en dat is niet bevorderlijk voor de kwaliteit. De zaadcellen vooraan zijn het oudst. Dus achteraan zijn de verse.
     
  13. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Dat zit toch gewoon in dezelfde testis? Niet op volligorde denk ik.

    Zitten er in de tweede lading niet gewoon meer zaadcellen en minder vocht waardoor de bevruchting sneller gaat?

    Misschien dat ik get verkeerd zie hoor. Ik heb hier totaal geen verstand van. Ben oprecht geïnteresseerd.
     
  14. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.381
    5.648
    113
    Zaadcellen zitten in buisjes te wachten, niet in een zakje.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  15. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Klinkt logisch maar mijn man kan écht geen 2 keer kort achter elkaar klaarkomen...
     
  16. Inneke2

    Inneke2 Lid

    14 feb 2017
    80
    84
    18
    Mijn man heeft dit ook een keertje moeten doen. Hij kan in principe ook geen twee keer na elkaar dus het was erg lastig om te doen, en ook de zaadlozing was pijnlijk bij hem... maar inderdaad: betere zaadcellen. Ons had de dokter ook de uitleg gegeven dat de tweede lozing pijnlijk is omdat de spieren dan proberen vocht op te pompen, terwijl er eigenlijk nauwelijks nog wat is. Hij mocht ook pijnstillers gebruiken, dus ik vind het an sich wel bijzonder dat er mannen zijn die dit 'gewoon' kunnen...
     
  17. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Wilde net zeggen haha. Mijne kan ook doorgaan denk tot zijn hart het begeeft haha. Totaal geen moeite mee.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  18. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Lucky you ;)
     
  19. Inneke2

    Inneke2 Lid

    14 feb 2017
    80
    84
    18
    Volgens mij is dat echt een uitzondering hoor, de meeste mannen kunnen dat niet.
     
  20. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bijzonder dat sommige mannen 2x kort achter elkaar kunnen. Die van mij ook niet hoor. Ik vind zelf 1x ook wel zat haha
     

Deel Deze Pagina