Onderzoekje; hoe vaak check jij je saldo via internetbankieren?

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 19 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak check jij je saldo?

1. Meerdere keren per dag

2. Eens per dag

3. Eens per twee-drie dagen

4. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Max. 1x per week.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Want? Als ze erin willen doen ze dat toch wel en de overheid ziet het toch wel tenminste als je interessant genoeg bent.

Ontopic: 2-3 x per week.

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    De overheid? ?? :D

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Nadat wij jaaaaaaren geleden in de financiele shit hebben gezeten heb ik mezelf voorgenomen hier nooit meer in terecht te komen.
    Om deze reden check ik dagelijks het saldo incl alle incasso's welke nog gaan plaatsvinden die maand.
    Ik hou nu alles strak in de gaten :)

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Paar keer per week via mijn app.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Jep die , maar dat is alleen spannend als je met illegale dingen bezig bent en dieven/ hachers e.d. Zijn ook zo in de mobieltjes. Veel nieuwe modellen kan je niet meer alles uitzetten qua toegang en privacy dus een ingang is er altijd.

Bedoel er vooral mee te zeggen dat alles uitzetten niet echt nuttig is voordat je gaat bankieren. Niet om iemand vang te maken ofzo.

7. Mozart

Mozart Lid

15 mei 2015
    22
    0
    0
    Mijn vriend die bewindvoerder is die weet tot de laatste cent wat we hebben! En kijkt dan ook dagelijks. Ik zelf kijk zo'n 1 keer in de week.
    Voordat ik met vriend had keek ik vrijwel nooit. Vaak alleen als ik iets duurst,vanaf €100.- dan keek ik even.

Met mijn ex was het altijd maar de vraag hoeveel geld er nog was en wanneer dat op was. Met ex is het nog steeds altijd de vraag wanneer de allimitatie komt.
    Vind het veel fijner nu er gewoon een duidelijk beeld is van dit hebben we en dit kunnen we maandelijks gebruiken.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb "anders" gestemd: ik kijk eigenlijk alleen maar wanneer ik een rekening moet betalen, veel gaat automatisch, maar ja je krijgt ook wel eens n "losse" factuur. Verder check iets vaker wanneer ik bijv een bijschrijving verwacht van bijv Marktplaats.

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik kijk minimaal 1 x per dag en vooral na een pin betaling om te controleren of het goed is gegaan.

Waarom? Omdat ik al een paar keer mee gemaakt hebt dat er teveel werd afgeschreven en zelfs een keer totaal iets wat helemaal niet afgeschreven mocht worden. Heb toen zoveel gezeur en gezeik gehad ( omdat ik toen dus maar 1 x per maand keek ) met het terug krijgen van die bedragen dat ik daar niet weer zin in heb. Dus als ik elke dag even controleer of het klopt en direct actie kan ondernemen als het niet klopt dan vind ik dat gewoon fijner.

Tijdens het checken zet ik niet mijn wifi uit of kijk ik naar de veiligheid, als ze in je telefoon willen komen dan doen ze dat toch wel. En van een kale kip kunnen ze toch niet plukken dus bij mij zullen ze niet rijk worden als ze inbreken op mijn rekening ;)

10. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Een keer per maand. Hooguit 2x.

11. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Zelden. Ik weet dat ik genoeg heb.

12. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Ik kijk eens per twee, drie dagen tegenwoordig. Eerst veel minder, maar nadat ik er achter kwam dat KPN 4 maanden lang dubbele abonnementskosten heeft zitten afschrijven, kijk ik nu wat regelmatiger!

13. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik kijk meerdere keren per dag, via een app op mijn telefoon..
    Waarom? Ik ben een zzp-er en ik verwacht altijd wel een aantal betalingen naar me rekening. Er staan van 4 verschillende opdrachtgevers een aantal facturen open. Daarnaast wacht ik met spanning af of de belastingdienst al heeft betaald.
    De bank stort trouwens op meerdere momenten op de dag je geld.
    Je hebt een ochtend en een middagrun.

14. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik kijk meerdere keren per dag via de app op mijn telefoon.
    Ik heb geen flauw idee waarom ik zo vaak kijk, het lijkt wel een soort verslaving!:(
    Ik heb altijd meer dan genoeg geld op mijn rekening staan, dus het is ook niet zo dat ik bang ben dat ik geen geld heb als ik ergens pin.
    Ook kijk ik niet eens elke keer naar wat er af is geschreven, gewoon even kijken naar het saldo en weer weg.
    Beetje maf is het wel ;).

15. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.267
    416
    83
    Hooguit eens per 2-3 dagen. En vaker als er een betaling gedaan moet worden.

16. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meestal eens in de 3-4 dagen, soms een weekje niet. Als ik zie dat het bedrag veranderd is kijk ik even naar de af en bijschrijvingen. Mijn ervaring is dat je er toch bovenop moet zitten omdat dingen worden afgeschreven zonder je toestemming, of twee keer, of verkeerd bedrag etc.

Vandaag heb ik al n paar keer gekeken omdat ik op wat achterstallige toeslagen zit te wachten.:)

17. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit!

18. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Hier hetzelfde!

19. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

wauw ik dacht dat ik al vaak checkte maar dat valt dus reuze mee. :D soms maar 2 keer maand. Ik weet wat we uitgeven en wat er binnenkomt, misschien dat het daarmee te maken heeft :)

20. Carter

Carter Lid

12 mei 2015
    9
    0
    1
    Vrouw
    Als ik dingen moet betalen, gekocht hebt of van plan ben om te kopen.

Deel Deze Pagina