Onderzoekje; hoe vaak check jij je saldo via internetbankieren?

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 19 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak check jij je saldo?

1. Meerdere keren per dag

2. Eens per dag

3. Eens per twee-drie dagen

4. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Haha dit heb ik exact. Lijkt wel facebook ofzo. Gewoon kijken. Terwijl we geen geldproblemen hebben of gehad we kunnen alles gewoon betalen. Maar ik ben ook altijd wel aan het rekenen hoeveel we overhouden die maand en wat ik dan nog kan kopen of extra kan sparen etc...

2. Luja

Luja Niet meer actief

Ik kijk best vaak. Gewoon een soort raar automatisme.
    Whatsapp Facebook mail internetbankieren-app.
    En vandaag heb ik al wel 10 keer gekeken of t bedrag echt klopt, zo'n mooie meevaller van de belastingdienst!!! :)

3. Ik kijk nu helemaal vaak :p Mijn man is net van baan gewisseld en ergens deze week krijgt hij als het goed is voor het eerst salaris en ik ben gewoon benieuwd wanneer dat dan is :p

En het stomme: ik krijg een mailtje als er een bedrag van hoger dan €100 wordt bijgeschreven! :D Dus ik hoor het vanzelf. Maar toch he... ;)

4. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Mijn "eigen" rekening zelden (het is wel "ons" geld), omdat daar alleen maar geld bij opkomt en niks vanaf gaat. Als ik kijk is dat puur uit nieuwsgierigheid :p Gezamelijke rekening wel af en toe, gewoon om een overzicht te hebben wat er binnenkomt en af gaat :) 1 a 2x per week denk ik..

5. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk eens per week gemiddeld ofzo

Soms wat vaker als ik geld verwacht of als er juist een bedrag af gaat, of als ik iets online gekocht heb, even chekken of t betaald is. Maar soms ook een hele tijd niet.

Meestal wel met toeslagen, en loon en tekening van kinderopvang dagen, Ohja en ik kijk vaak of de allimentatie al betaald is, dat doet hij nooit optijd dus dan kijk ik van heb ik t al ontvangen ja of nee

6. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Dagelijks om te kijken of er juiste bedragen er af zijn. En mocht ik op een betaling wachten (bijv iets verkocht of iets wat teruggestort moet worden) 2x per dag.

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik wekelijks.
    Heb een weekloon aangezien ik voor een uitzendbureau werkt.
    Deze maken nogal vaak fouten dus moet elke week even checken.

Alles gaat naar de gezamelijke rekening en vriendlief kijkt dagelijks.

8. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier wel 10 keer per dag! :) En eigenlijk totaal zonder reden want zit nooit zonder.
    Het is al eerder gezegd hierboven maar mijn ING-app doet gewoon mee in mijn rondje Facebook, ad.nl, whatsapp etc.

9. Britt2014

Britt2014 Actief lid

12 aug 2014
    133
    0
    0
    Den Haag
    Altijd als ik ergens moet betalen, haha.
    Ben zwaar paranoïde voor het 'geen saldo, betaal anders' tijdens het betalen aan de kassa :p ookal gebeurd dit nooit

10. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

maar geven jullie dan ook meer uit, ongemerkt? juist omdat je weet wat er op staat denk je dan niet Ach ik heb toch genoeg geld op mijn rekening.

11. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

oh ik heb dit wel eens, daar schaam ik me niet voor. ik heb 2 rekeningen waar ik bewust krap op sta, omdat ik geen rente krijg over het bedrag wat op de gewone rekening staat.
    mijn moeder heeft ooit gehad dat ze dit had, en toen schaamde ze zich zo erg... ik weet dat nog erg goed, ik zal een jaar of 4/5 geweest zijn.
    Als het me overkomt dan zeg ik gewoon,` even mijn andere pas gebruiken`. ik weet dat ik genoeg heb, maakt mij het uit wat een ander denkt.

12. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Haha ja ik ben ook constant aan het rekenen!
    Dan ga ik na het checken gelijk door naar de rekenmachine, dan denk ik na wat er allemaal nog afgeschreven gaat worden en welke toeslagen ik nog ga ontvangen en dan bereken ik wat ik waarschijnlijk over zal houden aan het einde van de maand.:$

13. Britt2014

Britt2014 Actief lid

12 aug 2014
    133
    0
    0
    Den Haag
    neehoor want zodra mijn salaris is gestort gaat alles naar aparte rekeningen voor de vaste lasten etc. Dus wat op mijn betaal rekening blijft staan kan ik 'gewoon' uitgeven.

14. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Echt zelden eigenlijk.
    Ik kijk eigenlijk alleen voordat ik bijvoorbeeld ga winkelen ofzo.

Deel Deze Pagina