Onderzoekje .. Verband tussen hoeveelheid hcg en misselijkheid in zwschap

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lov23, 13 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe was je test en was je misselijk...

1. Knaltest en enorm misselijk

2. Knaltest en beetje misselijk

3. Knaltest en helemaal niet misselijk

4. Lichte test en enorm misselijk

5. Lichte test en beetje misselijk

6. Lichte test en helemaal niet misselijk

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Las net in een tijdschrift dat je hcg zorgt voor de misselijkheid. Toen zat ik te denken, ben ik daarom nooit zo enorm misselijk omdat ik gewoon niet zoveel aanmaak? Ik test altijd licht in het begin...dus weinigen hcg?
    Dus toen dacht ik....zou er een verband zijn tussen een knaltest gelijk met 4 weken en de misselijkheid in de zwschap.

Dus mijn vraag is hoe was je test met 4 weken en hoe misselijk was je in het begin van je zwschap?

Ik plaats een poll en geef gerust aanvullingen en meningen in het topic.

2. kittycat69

kittycat69 Bekend lid

3 nov 2011
    521
    0
    16
    werk in de zorg
    Hoensbroek
    Ik had vorig jaar knaltesten,maar was niet misselijk.;) Ff

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik heb dus gestemd lichte test en beetje misselijk.....

4. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Knaltest en enorm misselijk maar dat is zo als je meer maakt is de misselijkheid baart schijnt een verdedigingssysteem van het lichaam :)

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    3x in eerste instantie lichte test (wel overduidelijk positief) en daarvan 2x enorm misselijk, 1x een beetje.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja abri soms zie je wel eens vrouwen die een enorme knaltest hebben op hun nod....dus ik dacht die zijn misschien ook enorm misselijk...aangezien hcg zorgt voor misselijkheid...

WAt zou het dan verdedigen nimme? Snap een niet hoe je dat bedoelt.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Twee maal zwanger geweest en bij beide zwangerschappen was mn hcg erg hoog. Geen idee meer hoe hoog.

Maar ben bij beide zwangerschappen erg misselijk geweest.
    Eerste zwangerschap duurde maar 14 weken en bij de tweede zwangerschap ben ik tot 37 week misselijk geweest met 1 tot 3 x overgeven per dag. Op het einde werd het overgeven wel minder.
    Vanaf 37 weken was de misselijkheid voorbij en heb ik heerlijk genoten van de laatste weekjes. Ik was ook erg dankbaar dat mijn zoontje bleef zitten tot bijna 42 weken.

8. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Met vier weken een lichte test en helemaal niet misselijk. Test liep ook heel langzaam op, ben heel de tijd niet echt misselijk geweest, hooguit een wat weeïg gevoel.

9. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Verschilt natuurlijk per zwangerschap, maar ik ben nooit misselijk geweest!

10. SunFlower85

SunFlower85 Bekend lid

27 jan 2012
    961
    0
    0
    Ik had een lichte test maar vanaf week 6 heel misselijk

11. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Bij de eerste had ik lichtere testen en heb ik totaal geen last gehad van misselijkheid. Nu knalde mijn testen en heb ik wel last van lichte misselijkheid. Dus bij mij klopt het wel...

12. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Beiden keren een lichte test (pas knal met 6/7 weken).
    En beiden keren erg misselijk. Vorige keer zelfs hg met uitdroging en ziekenhuisopnames.

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik had een knaller van een test, en geen seconde misselijk geweest.

14. troy

troy Actief lid

3 mei 2012
    494
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik teste in de 4 e week en de 5 e week totaal niet misselijk!
    Kwam bij mij pas week 6/7 nu week 9 en nog vlagen 1e dag meer als de andere😉 goede hoop op dat het stopt met 12 weken😜 misselijk dan natuurlijk😳

Maar begrijp wat je bedoelt/denkt hoor ,misschien toch wel verband!
    😊

15. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hier 9 maanden misselijk geweest. Hcg was bij 4w5d 1460. Hoe dat verder was weet ik niet. had met 4w2d een superknaller.

16. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Als een hoog hcg gehalte overeenkomt met misselijk zijn in de zwangerschap zouden alle vrouwen die in verwachting zijn van een meerling enorm misselijk moeten zijn. Dat is niet zo, ook dan zijn sommigen wel en sommigen niet misselijk.
    Ik werd btje misselijk maar vooral heel weeig als ik te lang niet gegeten had en of heel moe was. Dus in de ochtend regelmatig crackertje eten en s avonds op tijd gaan slapen. Nooit (nijging tot) overggeeven.

17. Sammy27

Sammy27 Actief lid

4 nov 2012
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste na 5 dagen een lichte test en niet misselijk.
    Bij de 2 de, 4dagen voor nod duidelijk positief,ik teste zo vroeg omdat ik maagzuur had al 2 dagen. En ben in de weken erna kotsmisselijk geweest! Dus ligt echt aan HCG

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Bij Sandro knal test nooit misselijk geweest bij deze baby pas knal test ver na nod en misselijk vanaf week 4

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik vond dit ergens op het internet:

Ik vermoed zelf dat HCG en misselijkheid niet direct in verband staan met elkaar, maar dat misselijkheid meer een gevolg is van hoe je lichaam in zijn algemeenheid reageert op de veranderingen in hormoonhuishouding. Sommige vrouwen zijn bijvoorbeeld ook extreem moe. Ik heb wel eens avondjes dat ik zittend in slaap kan vallen, maar dat is vaak ook na drukke dagen waarin ik veel heb gedaan. Maar ik ben net extreem moe. Of vrouwen die zulke pijnlijke borsten hebben dat het al pijn doet als je ernaar kijkt. Dat is ook niet het geval bij iedereen (bij mij althans niet ;))

Ik denk dat de hevigheid van alle symptomen dan zoals ik al zei hierboven meer het gevolg zijn van hoe je lichaam op HCG reageert.

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Bij mij klopt dit dus niet.
    Ik had een heel hoog hcg ( werd gedacht 2ling) maar nooit misselijk geweest gelukkig!

Deel Deze Pagina