Onderzoeksproject melatonine

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door LisanneW, 5 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LisanneW

    LisanneW Nieuw lid

    5 dec 2023
    1
    0
    1
    Vrouw
    VRAAG. Beste ouders. Voor een onderzoeksproject ben ik op zoek naar ouders die (negatieve) ervaringen hebben met het geven van melatonine aan hun kinderen. Ken of ben jij zo iemand, en zou je hier (kort) met mij over in gesprek willen gaan? Dan hoor ik het graag. Je kunt me een persoonlijk berichtje sturen, of mailen op lisanne@lisannewichgers.com. Veel dank!
     
  2. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.143
    2.858
    113
    Nog even wat meer informatie over het onderzoek:

    Samen met mijn collega-journalist ben ik bezig met een onderzoeksjournalistieke productie naar melatoninegebruik. In 2019 is door 500 artsen en deskundigen de noodklok geluid: melatonine wordt door veel mensen gezien als slaapmiddel - zo wordt het tenslotte ook vaak verkocht - maar is dat niet. Bij verkeerd gebruik kan het volgens deskundigen zelfs tot vervelende bijwerkingen leiden (zie hier voor het NOS-bericht hierover).

    Naast de reguliere melatoninepillen, zijn er ook melatoninepillen speciaal voor kinderen. Ook op dit forum zag ik enkele berichten van ouders waarvan hun kinderen melatonine gebruiken of die benieuwd waren of dit werkt, vandaar mijn interesse. Wij zouden graag in contact komen met ouders die hier ervaring mee hebben, om via een (kort) interview te horen wat hun ervaringen zijn. Dit is in eerste instantie voor een geschreven artikel (dat kan zowel anoniem als onder eigen naam), maar bij voldoende interessant materiaal volgt mogelijk een tv/radio-uitzending. Natuurlijk alleen als de geïnterviewde daar interesse in heeft.
     

Deel Deze Pagina