Gezond koken

Discussie in 'De lounge' gestart door Spiegeltje, 10 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

17 nov 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Wie wil hier vrij makkelijke en gezonde recepten plaatsen wat ook lekker is voor kinderen? Ik ben heel beperkt in koken helaas. Ik wil ook eens spaghetti of macaroni maken met groente er doorheen maar dan helemaal gemixt zodat de kids het niet zien, waar moet je dat dan bijvoorbeeld mee mengen? Met tomatenpuree of iets?
    Ik hoor graag lekkere vrij makkelijke gerechten 😃
    Groetjes

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik lees mee!

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik heb nog geen groenten hoeven te verstoppen en een groot kooktalent ben ik ook niet maar op deze manierr maak ik pastasaus voor dl:

Italiaans kruiden gehakt,
    zakje soepgroente (of verse groenten kan natuurlijk ook)
    Ui
    tomatenblokjes
    Stukjes ananas
    Eventueel nog wat kruiden

gehakt losrullen, ui erbij.
    Groenten mee laten bakken.
    Tomatenblokjes erbij, even laten pruttelen.
    Als laatste gooi ik er nog ananas door.

Als je het erna pureert is er niks meer van de groenten te zien :D

Nb. Voor onszelf gooi ik er salami door en olijven. Hmm, lekker :D

4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    De groenten die je extra aan je spaghettisaus of macaronisaus wil toevoegen klaarmaken, dan 1 of 2 lepels (afhankelijk van de hoeveelheid) saus erbij doen en daar de staafmixer door of in de blender doen. Dat weer bij je saus doen en goed roeren. En je saus verder afmaken zoals je normaal doet.

5. Soit

Soit Niet meer actief

Groenten helemaal mixen zodat de kinderen het niet zien :(.

Het lijkt me al een stuk gezonder om groenten gewoon aan te leren als normaal. Gewoon gezond, gevarieerd en lekker koken. En kids leren dat ze gewoon eten wat de pot schaft. Ze mee laten helpen in de keuken. Mee naar de markt of boodschappen doen. Mee groenten ken bij de plaatselijke boer. Als ze nog niet genoeg groenten binnen krijgen probeer het dan eens speelser, door ze bijv. Rauw te geven. Terwijl je kookt, gewoon in de handjes geven. overdag een schaaltje op tafel zetten, noem maar op.

Als ze heel jong zijn is het dan soms nog lastig om ze alles binnen te laten krijgen, maar met een paar jaar kun je ze toch al perfect leren dat ze gewoon aan tafel blijven tot hun bordje leeg is hoor.

Deel Deze Pagina