Sorry, maar ik vind het voornamelijk sneu voor die kat. Het is geen kledingstuk wat je weer wegpleurt als het toch niet bevalt. Er is een goede reden waarom de asiels uitpuilen... Allemaal leuk en schattig zolang ze klein zijn, maar ze kunnen wel 18 jaar oud worden en zijn niet gratis qua onderhoud. Ik vind het onbegrijpelijk dat je man dit niet eerst met je besproken heeft.
Niet zo leuk zonder te overleggen.... Hier zijn de kat en zoonlief echte maatjes, echt superschattig. Had ik echt nooit verwacht aangezien het best een vals beest kan zijn.
Lekker lomp van je man, zo zonder te overleggen. Maar gelukkig hou jij ook van katten, als ik het zo lees, dus ik zou er gewoon het beste van maken, en je man neemt de kattenbak schoonmaken op zich, lijkt mij . Zolang hij jouw acceptatie van deze onverwachte twist maar niet ziet als excuus om meer van dat soort grappen uit te halen in de toekomst...
Wat lief van je man. Hoewel ik snap dat je er niet blij mee bent haha. Wij hebben 2 katten waaronder een kitten van 4 maand. Onze dochter is 2,5 en normaal luisterd ze heel goed maar met die kat... Pfff. De héle dag optillen, aaien, op schoot trekken, erachteraan rennen etc. Ik speel de hele dag politie agentje omdat ze met die kitten bezig is. Arm dier denk ik vaak maarja, die kat vind ook alles maar goed en gaat niet weg. Terwijl de oudste kat dat weer wel doet. Ik hou het gewoon in de gaten en blijf haar corrigeren/straf geven en hoop dat ze op een dag dat beest enigzins met rust laat.
Oei, niet zo'n strakke actie van je man nee....huisdieren schaf je niet zomaar ff aan, wat @Zara75 zegt. Maar hij heeft het wel gedaan en nu. Een kind is in principe nooit te klein voor een huisdier, het is aan de ouders hoe er mee omgegaan wordt...zoontje heeft misschien 2x aan de staart van de kat getrokken, niet dat die het door had want staart was verlamd Ik heb altijd huisdieren gehad en zou ook na 1 seconde al overstag zijn maar zou m'n man wel duidelijk maken dat ie dit geen tweede keer moet flikken....
Wel een ondoordachte actie van je man idd. Wij hebben 2 katten, 2 konijnen en 1 cavia en dat gaat heel goed met onze dochter. Ze geeft de beestjes weleens wat te eten. Stukje wortel of zo'n stokje voor de katten. Ze weet dat ze niet aan de staarten mag trekken en aait de katten heel zachtjes en als onze katten er wel zat van zijn gaan ze gewoon naar buiten.
Ik vind de gedachte erachter wel ontzettend lief. Maar ik zou toch wel boos zijn. Waar is het overleg? Wat als jij het pertinent niet had gewild had het arme beestje nu alweer bij een asiel gezeten. Het is wel iets wat je voor 20 jaar in huis kan hebben. Tenzij je eerder hebt laten vallen dat je graag een kat wil. Dan kan ik het mij wel voorstellen dat hij met deze verrassing aankomt. Maar dat was hier niet zo toch?
Jij houdt van katten. Je dochter vindt hem leuk. Je zoontje leert er heus wel mee omgaan. Je man verschoont de kattenbak en gaat niet zeuren als t beest ziek wordt en het hem geld gaat kosten, toch? Dan zou ik hem houden.
Ik zou ook boos zijn. Huisdieren horen geen impulsaankopen aan te zijn. Het zijn levende wezens. Ik ben ook dol op katten maar dit is niet de manier om een.dier aan te schaffen. Ik zou de kat overigens wel houden.
Hier kwam manlief met een vogel thuis. Onze zoon is wild van vogels, maar onze dochter zwaar astmatisch... Zeer ondoordacht! Zowel vogels als dochter doen het prima, maar ik kon hem wel wat doen!
oke het is misschien niet zo'n slimme actie, Maar ergens is het toch ook wel heel erg lief van hem. Ik zou er eerst eens even goed met je man over hebben, zodat hij er achter komt en ook begrijpt het het nu niet zo goed is om een katje bij zulke jonge kinderen te hebben. En zou niet te lang wachten als je die kat niet meer wilt, voor je dochter er aan gehecht raakt natuurlijk. Mocht je het wel eerst een week aan willen zien, misschien tegen je dochter zeggen en duidelijk maken dat het katje op vakantie bij jullie is en dat ze volgende week misschien weer naar huis moet (als je hem toch weg wilt doen) Ben wel jaloers op je haha Ik heb jaren gezeurt voordat ik pas een hond kreeg, en wil ook graag een geit, maar die krijg ik zeker niet, dus de mijne zal niet zo snel met iets aankomen helaas
Onze zoon vind vrachtwagens heel leuk maar hij krijgt er niet een. Maar ik zou kijken of je het katje kunt verkopen. En met je man praten dat zulke aankopen in overleg moeten.
Ik zou vooral vallen over het feit dat dat niet eerst overlegd werd... impulsaankopen van dieren vind ik echt not done. Maar ik zou 'm zeker niet weg kunnen doen Wat betreft de combo kinderen-kat: gewoon heel goed de grens aangeven aan jouw kinderen en naar de lichaamstaal van de kat kijken. Zorg dat poes eigen plekjes heeft waar ie op z'n gemak kan rusten zonder lastig gevallen te worden, ook in de woonruimte. Wij hadden al een kat voor onze dochter geboren werd. Sociaal beestje naar ons toe, maar zeker geen schootligger en ze haat het om opgetild te worden. Vreemd genoeg is ze socialer geworden sinds onze dochter er is, en ze verdraagt meer van haar dan van ons. Ons meisje weet intussen dat ze 'aai' mag doen maar eerst haar handje moet laten ruiken, en dan geeft de poes zelf 'toestemming' (dochter is helaas niet altijd zo geduldig hoor, maar we zien een positieve evolutie). En wij zien er natuurlijk streng op toe om dochter weg te halen als ze te wild wordt of de grenzen van poes niet respecteert. Je ziet helaas soms kinderen die huisdieren behandelen als een stuk speelgoed, maar daar is de rol van ouder natuurlijk erg belangrijk. Komt goed!
Woow.. dat zou ik ook absoluut niet waarderen! Een huisdier is geen impulsaankoop en ook zeker ietw waar alle (volwassen) gezinsleden mee eens moeten zijn. Als je m niet wilt: kan ie niet terug? En zo ja dan liever vandaag nog dan morgen. Logeerpartijtje is over.
Haha, oeps. Was wel handig geweest als hij even overlegd had, idd. En dan had je dochter misschien ook mee gekund om 'm op te halen/uit te zoeken, etc. Het beestje wordt nu een beetje zo in jullie gezin 'gedropt', haha.
als je een krabpaal zoekt: Op de site van vidaxl kijken, krabpalen kosten daar echt geen drol! In de winkel achterlijk duur maar daar niet.
Ik zou niet blij zijn met de impuls aankoop op zich. Maar kinderen en katten gaan prima samen. Onze katten lopen gewoon weg als ze er geen zin in hebben. Geniet er maar van, hartstikke gezellig.