ondraagelijke buikpijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Laaarrr, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

20 dec 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    wat o wat moet ik doen,
    Ik heb zowaar last van ondraagelijke buikpijn.
    Het is hard en opgezet van voor...

Verloskundige bellen en retourtje ziekenhuis?
    Ik ben gewoon te moe van de pijn om dat nu te willen overigens

2. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Zou naar de vk bellen.
    Hier ook dat probleem en merk als ik enkele dagen veel doe, mijn buik zoooo een pijn doet. Mag pijnstillers nemen maar die van 500gr helpen dan niet, moet er echt van 1gr nemen.
    Rusten helpt niet, pijn is ook ondragelijk.
    Denk dat ik een gevoelige baarmoeder heb die net op dat moment een groeispurt heeft. Na 2 dagen pijnstillers is het meestal weer even weg ;)
    Veel succes meid!

3. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Je zegt ondraaglijke pijn... En vraagt dan hier wat te doen?

BELLEN! Ik snap dat je moe bent, maar je hebt genoeg puf om wel online te komen en een bericht te typen... :(

Meis, t gaat wel om je kindje hoor!

4. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    Even bellen. Het is overigens wel herkenbaar. Als je weeen hebt, dan herken je ze doordat ze komen en gaan.
    Misschien heb je wel buikgriep of is je baarmoeder gevoelig doordat de baby een groei spurt maakt.

Maar beter zeker weten en gewoon bellen!

Succes

5. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

20 dec 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    nou ik heb gebeld, verloskundige is langsgeweest en ze kan maar geen oorzaak vinden. Voorlopig zit ik nog met de pijn. Het is een soort ondraagelijke pijn onder mijn borsten die soms komt, maar het merendeel van de dag aanwezig is. Ik wordt er vreselijk moe van omsteeds te moeten vechten tegen deze ellende en pijn! Ik ga wel douchen en dan is de pijn eventjes weg, maar die komt na een tijdje weer opzetten.

Je moet jezelf maar afleiden zegt ze dan. Slapen helpt niet, want door de pijn kom ik niet in slaap en eten maakt het zowaar nog erger.. Zijn er meer meiden die hier last van hebben, en wat hebben jullie gedaan? Overigens zit het me ook dwars dat ik 18 kg ben afgevallen in mijn 27 weken zwangerschap. De verlos zegt dat hetniet erg is omdat mijn kindje goed groeit en alles goed gaat, maar ik kanme haast niet voorstellendat dit normaal is. Naar mijn weten komt een vrouwin haar zwangerschap meestal aan.... :S

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Heb je niet "gewoon" last van maagzuur???

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Lijkt ook wel wat maagzuurachtig als ik lees dat je het onder je borsten hebt... had dat zelf tijdens mn zwangerschap ook heel erg. Heb je niet iets van rennie in huis? Kun je gewoon proberen, 1tje opkauwen en doorslikken en de tweede in je mond laten smelten en doorslikken.
    Misschien helpt het?

8. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Laaarrr ik heb dit ook gehad en kwam door opgezette darmen
    als je meer vezels gaat eten en veel fruit gaat het over :)
    ik dook helemaal in elkaar en kon niet meer lopen...
    in bad zitten of op een krukje onder de warme douche hielp heel kort maar het was goed genoeg

wat betreft het afvallen lijkt mij niet heel erg gezond misschien moet je toch wat meer eten extra brood (kan zijn dat je kindje meer nodig heeft voor de groei dat je daardoor afvalt de kleine pakt alles wat ze nodig heeft zonder rekening te houden of jij dan nog wat overhoud) :) hoop dat het snel over gaat

+ je kan aangeven dat je een gyn wilt hebben die weten net wat meer dan verloskundige gewoon aanvragen bij je verloskundige dat je je zorgen maakt en toch een expert wil laten kijken...

9. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    in dit geval zou ik niet.met de verloskundige bellen maar met je huisarts of dokterspost .. ondraaglijke buikpijn en zonder reden 18 kilo afvallen in 26 weken??

10. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    Heb je koliek aanvallen of is het continu?
    Misschien heb je wel last van galstenen.
    Vind het overigens niet normaal als je zoveel afvalt tijdens een zwangerschap. Zou zeker een afspraak maken met de huisarts en dit voorleggen. Die kan bloed prikken en eventueel een echo laten maken in het ziekenhuis van je boven buik.
    Sterkte, lijkt me erg vervelend.

11. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

20 dec 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    bedankt meiden voor de tips.

Ik heb een soort hele rare pijn die steeds opduikt op verschillende plaatsen in mijn buik. Het is allemaal zo raar, ik heb de huisarts gebeld en kan pas na het weekend terecht maar ik heb geen idee hoe ik dit vol ga houden. En ik moet woensdag ook nog eens gaan trouwen!! Ik geloof dat k helemaal gek wordt. vandaag was het ook wel op zijn top hoor. Het warme weer helpt ook niet echt.

Momenteel zit het weer onder mijn borsten, en het lijkt een soort druk op mijn organen. Ben er vandaag ook heel misselijk van geworden. Iedereen hier gaat er nogal makkelijk mee om, verloskundige huisarts. en 18kg ja mooi meegenomen wordt er dan gezegd want ik was al te zwaar... Moet niet gekker worden

12. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    #12 mvm2008, 27 jul 2013
    Laatst bewerkt: 27 jul 2013
    Je kunt in het weekend gewoon even bellen met de dokterspost.. huisartsen mogen je graag afwimpelen ... gaat hier wel.om jouw gezondheid en van je kindje!
    Ik vind dat je hier wel een beetje meer voor jezelf mag opkomen... ondraaglijke buikbuikpijn heb je niet zonder reden..

Sterkte..
    gefeliciteerd, hoop dat je een mooie dag hebt woensdag

13. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik ben benieuwd hoe het nu met je is? En hoe was de bruiloft?

Deel Deze Pagina