De titel zegt het al.. Zijn er nog meer dames die aan het stoppen zijn vanwege de zwangerschap? Ben nu 8 weken en 6 dagen zwanger en gestopt met roken. Ondanks dat ik weet waar ik het voor doe, heb ik het best moeilijk zo nu en dan.
Hier nog een.. En ook ik heb het moeilijk !! Ben zo goed als gestopt maar kon het vorige week niet laten op er toch 1 op te steken toen ik gezellig met een vriendin aan het bijkletsen was. Maar van 1 pakje per dag naar 1 sigaretje in de week is toch wel een vooruitgang
Moeilijk is het hè... Ik ben ook direct gestopt toen ik er achter kwam dat ik zwanger was maar vond het wel echt moeilijk. Maar, ben nu 31 weken zwanger en denk er eigenlijk niet meer aan, het wordt echt steeds makkelijker.
Ik ben gestopt 20 juli 2011 de dag dat ik posi teste van me zoon. Ja ik ben weken chagrijnig geweest maar ben nooit meer de fout in gegaan.joepie! Goed meid.dat je ben gestopt!
Zodra ik een positieve test had ben ik gaan stoppen. De eerste twee dagen heb ik nog af en toe een trekje van Pappamuis genomen en daarna compleet gestopt. Wat mij hielp was een paar babyslofjes op de salontafel zetten. Elke keer als ik trek kreeg in een sigaret keek ik naar die slofjes en voelde ik mij schuldig. Dat hielp enorm
Ik had het voornemen om te stoppen zodra we gingen proberen voor een kindje... We zitten nu in ronde 1 maar ik krijg hey stoppen nog niet voor elkaar. Heb het maar even opgegeven voor nu. Zodra ik een positieve test in handen heb raak ik het niet meer aan. Kan me niet schelen hoe maar dan stop ik per direct. Moet wel zeggen dat het me zwaar tegenvalt van mezelf dat dit nog geen motivatie genoeg is.. Maargoed ik probeer me er niet te druk om te maken want dat werkt alleen averechts... Dat van die babyslofjes is een hele goede tip trouwens! Dat ga ik ook doen!
Voordat ik de test ging doen heb ik nog een peuk gerookt. Toen bedacht ik me dat het een stress peuk was en niet van had genoten, dus kop koffie gepakt, rustig gaan zitten en nog één afscheidssigaretje gedaan. Toen naar boven, test gedaan en positief! Dat was dus het punt dat ik van mezelf niet meer mocht roken. Ik heb de sigaretten die ik nog had weggegooid en ik heb er 1 in me pakje gehouden en in mijn tas gedaan. Op momenten dat ik dacht "ow wat zou ik graag een peuk willen", had ik er wel eentje tot mijn beschikking, maar met die ene moest ik wel tot het einde van mijn zwangerschap doen. Dus bedacht ik me vaak van, "nee er komen vast nog wel zwaardere momenten en dan heb ik niks. Dan moet ik echt een pakje kopen en dan ben ik uiteraard verkocht". Dus keer op keer had ik die sigaret in me handen, maar belandde hij toch weer terug in het pakje, in me tas. Ik ben morgen 39 weken zwanger en in mijn handtas zit nog steeds dat ene pakje met de die ene sigaret die ik zo vaak in mijn handen heb gehouden. Eigenlijk zou ik hem moeten inlijsten... Voor mij heeft het in ieder geval wel geholpen en vanaf week 20 ongeveer heb ik er niet eens meer aan gedacht. Het is nu alleen wel dat ik denk, "straks mag ik weer". Maar ik hoop dat ik dan ook zo sterk kan zijn en niet de fout in ga om een pakje te kopen.
ik vind het heel moeilijk zeker ook omdat man lief ook rookt. als hij is werken heb ik er niet zòn moeite mee, maar juist in het weekeinde
Toen we hoorden dat mijn schoonvader longkanker had van het roken ben ik op slag gestopt. we waren toen al 6 maanden bezig voor een kindje (april). De ronde erna was ik zwanger voor mij was dit dan ook de reden om het vol te houden. Ik heb ondertussen nog altijd geen sigaret aangeraakt, maar toch heb ik ergens wel schrik als ik bevallen ben. Als ik wil roken, kan ik dan gerust weer roken en hopelijk ben ik dan nog altijd sterk genoeg om de keuze te maken en de sigaret af te zweren.
Ik ben in al m'n zwangerschappen gestopt. En erna weer gewoon begonnen. Zelfs nu heb ik moeilijke momenten en dan ben ik bijna 31 weken. Ik wil er heel erg graag vanaf blijven als de baby er straks is. Maar vraag me af of het me lukt
Ik ben direct gestopt toen ik een positieve test in mijn handen had... geen mkment moeite gehad met het stoppen... is toch voor mijn kleine meid d'r gezondheid. Ik ben altijd van maning dat je zodra je zwanger (hoe pril ook ) je al moeder bent en de verantwoordelijkheid hebt voor de gezondheid van jouw kind. En wie weet hou ik het wel vol als ze is geboren (zie banner) Sterkte dames!
Als het stoppen niet lukt wellicht dat jullie dan een e sigaret kunnen gebruiken. Tis waterdamp met nicotine (of nicotinevrij)... nog wel steeds nicotine maar wel veel minder schadelijk dan een gewone peuk waar teer en andere troep in zit. Mijn collega is van de gewone peuk naar de e sigaret met nicotine gegaan en rookt nu de e sigaret zonder nicotine en die is volgens haar gyn onschadelijk omdat het alleen waterdamp met een smaakje is (gen nicotine).. zij is nu iets over de 20 weken heen. De e sigaret heeft haar goed geholpen.
Ook hier gestopt met roken, eergister licht positieve test.. Toen nog een halve sigaretje gerookt die dag, daarna uitgemaakt want ik voelde me al schuldig! En gister en vandaag niks meer gerookt.. Af en toe wel moeilijke momentjes maar t valt mee!! Ben veel te blij dat ik weer zwanger mag zijn, hiervoor 2x mk gehad dus hopelijk blijft t goed gaan en dan heb je er ook alles voor over! Sterkte meiden, we kunnen t!! Want er groeit iets fantastisch in onze buik!
Hoi hoi, @tinus hoe kun je er dan zo goed vanaf blijven?!? Vind het knap dat je het op die manier kan. Ik ben nu 20 dagen gestopt. Heb een week nicotine pleisters gebruikt en een e-sigaret. En vrijdag een positieve test ik heb een app op mijn tel mijn quit buddy die verteld me hoelang ik gestopt ben, hoeveel ik bespaard heb aan geld en sigaretten. En wat er in mijn lichaam allemaal verbeterd echt heel motiverend . Ik heb idd ook nog een e-sigaret zonder nicotine maar met een smaakje. Die helpt me door mijn verleidingen heen Succes meiden en vol houden
Vind het echt moeilijk. Heb sinds gisteren geen nicotine pleister meer op. Dat hakt er best in kan ik je zeggen. En manlief rookt gewoon vrolijk door. (Niet binnen) maar dat maakt het er niet makkelijker op. Al vind ik hem nu wel echt stinken. Bah! Maargoed. Ik ben vastberaden om vol te houden.