Bang voor de 20weken echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jolanda1984, 16 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

15 dec 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi dames ik heb morgen eindelijk mijn 20weken echo daar heb ik erg naar uit gekeken maar nu begint toch de angst te komen. . Wat als er wat mis is er spookt vanalles door mijn hoofd nu, hoop echt dat alles goed is. Herkent iemand dit? Liefs x

2. hippel

hippel Actief lid

4 mrt 2007
    210
    0
    0
    ik keek ook erg uit naar de 20 weken en toen het bijna zover was kreeg ik toch wel de zenuwen. Is toch ook wel even spannend, maar vooral ook erg leuk om je kindje te zien! Ben blij dat ik het gedaan heb!
    Succes en geniet ervan!

3. Lolake

Lolake Actief lid

24 mei 2007
    203
    0
    0
    Dag Jolanda,
    Ik heb vrijdag mijn 20 weken echo. Ben ook wel zenuwachtig, maar wel blij dat ik nog eens kan gaan.
    Hopelijk is alles goed bij ons alletwee.
    Veel succes morgen.

4. Lolake

Lolake Actief lid

24 mei 2007
    203
    0
    0
    Zoals je ziet klopt dit niet echt met n
    mijn banner. Eigenlijk ben ik vandaag 19 weken en tegen volgende week vrijdag dus bijna 20
    Gewoon ter verduidelijking.

5. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

15 dec 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    Dankjewel meis ik wens jou ook heel veel succes zal voor je duimen:) x x x

6. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Heel herkenbaar.....

Vind het leuk om ons ukkie weer te zien maar ook ergens de angst dat er misschien iets niet goed is.

Met 17 weken hebben we een pretecho gehad en zo op het oog konden ze toen niks raars vinden...Dat stelt me wel iets geruster maar toch, uitgebreid is er niet gekeken....

Succes met je echo!

Ik mag de 27ste!

7. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik vond het ook heel spannend. Gelukkig was alles goed! Is toch weer een geruststelling.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    had ik ook hoor, wat als er iets mis is...
    Kan je nu wel over gaan piekeren, maar de meeste 20 weken echo's hebben gewoon een goede uitslag! Als er iets mis is kan je daar nu echt niets aan doen, dus je kan het maar beter over je heen laten komen.

9. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

15 dec 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    O wat fijn zeg ik hoop dat ik morgen ook kan berichten dat alles goed is:) x

10. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik heb mijn 20 weken echo 2januari, en ik kijk er echt ontzettend naar uit. ook omdat we willen weten wat het word. maar de angst is er inderdaad ook wel dat er misschien iets mis is het kindje. maar daar kunnen we nu niks meer aan veranderen. je kunt alleen maar hopen dat alles goed blijkt te zijn.

succes. en laat je ons even wat weten ?

11. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    De angst kwam bij mij eigenlijk pas de laatste paar dagen voor de echo. Daarvoor was ik er niet zo erg mee bezig.

12. Niet meer actief

Ik was ook erg benieuwd naar de echo, maar ondertussen ook erg bezorgd.
    Maar bij ons was alles goed, dus heb me een beetje druk gemaakt om niks.

Suc6 bij je 20wkn echo ;)

13. acire

acire Fanatiek lid

ik kreeg de 20 weken echo pas met 23 weken en had het kindje nog niet gevoeld. pas een dag voor de echo voor het eerst
    was er van overtuigd dat er iets niet goed was.
    maar alles was gewoon perfect, niets te groot, te klein.. alles gewoon zoals het wezen moest voor zover hij het zien kon.
    ik denk dat iedereen zenuwachtig is, maar in de meeste gevallen blijkt alles goed te zijn, dus probeer jezelf niet gek te maken.
    het is een hele leuke echo die van 20 weken.

14. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Inderdaad is het heel spannend, vooral als er redenen zijn dat er iets mis zou kunnen zijn.
    Ik was ook best zenuwachtig, maar ook dat had z'n redenen: m'n leeftijd (43, diabetes, en ik heb de eerste tien weken medicijnen geslikt) dus al met al waren we best bezorgd dat er iets mis zou kunnen zijn.
    Gelukkig leek het op de 20 weken echo allemaal goed.
    Maar ook dat geeft natuurlijk nog geen 100 procent garantie. Kleine dingetjes kunnen er altijd zijn, die ze zelfs op zo'n uitgebreide echo niet zien kunnen. En bv syndr. van Down kunnen ze ook niet zien op de echo.
    Maar of er 'grote' dingen mankeren, dat wel.
    Heel veel succes ermee en hopelijk een goede echo morgen.
    Want het is ook wel heel mooi om je kindje zo uitgebreid te kunnen zien.

15. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    De twintig weken echto was een van de mooiste momenten in mijn leven, zo mooi om je kindje al zo goed te kunnen zien en vrolijk te zien zwaaien en trappelen! Zo dik ben je bij 20 weken nog niet, en dat er dan al zo'n compleet mensje in je buik zit is zo ontroerend. Ik liep de hele verdere dag met een enorme smile op mijn gezicht. De komst van onze baby begon voor mijn man toen pas echt goed te leven, sindsdien is hij zorgzamer dan ooit.
    Maar ik snap je twijfel wel, de combinatietest durfde ik zelf niet aan. Het down-syndroom is niet te genezen, als je kind dat blijkt te hebben. Maar het schijnt dat als ze op de echo kunnen vaststellen dat de baby een waterhoofdje heeft ze al in een vroeg stadium een drain kunnen plaatsen om de hersenbeschadiging zo drastisch te beperken. Dus dan heeft het wel zin.

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik heb donderdag a.s. de 20 weken echo, ik zie er naar uit, maar ben ook zenuwachtig... het spookt steeds door mijn hoofd, strax is het niet goed :( maar we wachten alles rustig af :)

17. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ja heel herkenbaar. Was echt blij dat alles goed was.
    Maar aan de andere kant heb mij kindje drie kwartier gezien en dat was ook weer super.

18. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    @ sweetdushi

Duurt een 20-weken echo zo lang dan?

19. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Misschien zit je niet te wachten op een reactie van iemand bij wie de 20-weken echo niet goed uitpakte, maar toch wil juist ik je even een hart onder de riem steken!
    Bij ons kindje is bij de 20-weken echo een hartafwijking ontdekt (ik ben nu 31 weken zwanger).
    Het is denk ik de nachtmerrie van elke as moeder.
    Maar meid: het gebeurd zo ontzettend weinig! De meeste kindjes zijn op en top gezond!
    En wanneer dat niet zo is (kan ik nu nuit ervaring melden) is het goed om dat van te voren te weten, zodat je na de geboorte op het juiste moment op de juiste plek bent.

Heel veel succes, en probeer vooral te genieten, het is immers zo bijzonder dat de techniek om je kindje zo duidelijk in beeld te brengen bestaat!

20. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ja soms wel ligt er maar net aan of je kindje veel beweegt.
    Onze kleine was de hele tijd aan het bewegen.
    En daardoor duurde het elke keer heel lang voor ze iets gevonden had.

Deel Deze Pagina