Hallo allemaal Ik heb een vraag over mijn menstruatie, of eigenlijk of ik wel ongesteld ben. Ik ben 3 maanden geleden gestopt met de pil, daarna de gewoonlijke onttrekkingsbloeding gehad. Sindsdien heb ik geen normale menstruatie meer gehad zoals voordat ik aan de pil ging. Toen was ik netjes om de 5 weken ongesteld voor een dag of 4. Maar sinds een paar weken heb ik wisselend bruin en rose bloed. De ene week een dag, de andere week helemaal niet. Sinds een week heb ik het elke dag, en ook een paar dagen 1 keer per dag wat rood bloed/slijm. Maar nou is mijn vraag, is die enkele keer rood bloed/slijm nou mijn menstruatie of toch niet? Zolang ik dat niet weet kan ik natuurlijk ook mijn vruchtbare periode niet berekenen, heel frustrerend! Herkennen meer van jullie dit? Ik wil eigenlijk nog niet langs de ha... maar maak me ook wel een klein beetje zorgen dat het zolang duurt (ik weet dat het met ontpillen te maken kan hebben, maar misschien heeft iemand anders een idee)??
Hey uk! Het kan zeker te maken hebben met het ontpillen.... Ik denk dat je moet uitgaan van een menstruatie als je minimaal 2 dagen rood hebt gehad. Ik weet niet of je dat ook gehad hebt? Het tussentijds bloed en bruin is geen ongi.... Het kan best ff duren voordat alles op de rit ligt meis. Gebruik anders voor even (tot je cyclus zich hersteld heeft) ovulatie testen. Dan weet je ongeveer wel wanneer je vruchtbaar bent, en het haalt een stukje onzekerheid weg denk ik... Sterkte ermee!!!
Hoi Apie3 Bedankt voor je reactie! Nee, heb nog geen 2 dagen achter elkaar rood gehad, tenminste niet dat je van echt bloed kan spreken. Wel 2 dagen achter elkaar 1 keer op een dag rood. Maar dat is zo minimaal dat het dat waarschijnlijk dan niet is. Ik dacht dat die ovulatietesten geen zin hadden omdat ik me dan een ongeluk test terwijl ik helemaal geen cyclus heb. Maar kan er altijd een paar tegenaan gooien op goed geluk... Heb jij dit misschien ook gehad? Of had je meteen een regelmatige cyclus? Pff dat ontpillen duurt langer dan ik ooit had gedacht zeg! Als ik dat had geweten had ik al eerder ermee gestopt .
Als je via internet (ik deed het bij 123ovulatietesten.nl) besteld zijn ze hartstikke goedkoop. Je hebt waarschijnlijk wel een cyclus, maar omdat je steeds bruin verlies hebt denk je dat er geen eisprong kan komen.. Het ontpillen kan verschrikkelijk lang duren. Bij mijn eerste was ik 1 maand na het stoppen zwanger. Bij de 2e duurde dat 6 maanden. De 3e gebruikte ik geen pil. Nu zitten we 'al' in ronde 8... En ik heb maar 1 jaar de lichtste pil gebruikt dus ja.. Het verschilt enorm. Valt tegen dan he...als je het niet verwacht. Gebruik je iets van teunisbloemolie? Schijnt te helpen met je cyclus regelmatig te krijgen!! xx
Dank je voor de tip! Heb jij de goedkoopste versie gebruikt? Moet even kijken hoe ze dan werken en wanneer ik kan beginnen. Hoop iig dat ik een cyclus heb, anders hebben die testen ook zo weinig zin he . Maar dat verschilt idd erg bij jou kindjes dan. Zelfs je eigen lichaam is dus telkens anders, dat verwacht je niet. Ik heb de laatste 6 dagen telkens bruin en 2 dagen beetje roodverlies gehad. Sinds gister niks meer, dus hoop eigenlijk dat het dan toch een soort voorbode was voor een echte menstruatie volgende maand! Jij ook veel succes. Hopelijk is deze 8e ronde raak!