Hoe lang ben ik precies zwanger?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Bloemenmeisje, 5 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemenmeisje

    Bloemenmeisje Niet meer actief

    Dag dames,

    Na 8 maanden borstvoeding te hebben gegeven werd ik 21 september weer voor het eerst na de bevalling ongesteld. Op 18 en 20 oktober heb ik een zwangerschapstest gedaan, deze waren echter negatief. Ik voelde mij wel zwanger en had al het vermoeden dat het raak zou zijn. Op 23 oktober had ik een positieve zwangerschapstest en 24 oktober zei clearblue met wekenindicator 1-2 weken en 30 oktober 2-3. (Deze had ik toevallig nog liggen) Nu had ik gisteren een vroege echo in het ziekenhuis ivm mijn voorgeschiedenis. Op basis van mijn laatste menstruatie zou ik ongeveer 6 weken moeten zijn, maar we zagen echter alleen een zwangerschapsring en vruchtzak met een klein puntje erin. De klinisch verloskundige zei dat het er goed uitzag en ik moet over 2 weken terugkomen voor een echo. Ze heeft de vruchtzak wel opgemeten alleen kwam er dan niet bij te staan hoeveel weken ik precies zwanger ben. Ze heeft verder ook niet genoemd wat de uitslag van de meting was.

    Hoeveel weken ben ik ongeveer zwanger op basis van mijn testen en de echo? Alvast bedankt!


    Liefs!
     
  2. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Met bv is na het op nieuw starten van je cyclus vaak nog rommelig. Waardoor je eisprong ook vaak later Komt dan je verwacht. De klachten die je aanzag als zwangerschap kunnen dan heel goed progesteron zijn geweest. Aan je testen te zien (je eerste test) zat je toen nog duidelijk voor je NOD. Vermoed 11 dpo. Dus gisteren pas 5 weken zwanger. Dan klopt je echobeeld prima.
     
    Bloemenmeisje vindt dit leuk.
  3. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Het echobeeld past inderdaad bij 5 weken zwangerschap
     
    Bloemenmeisje vindt dit leuk.
  4. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Denk idd dat je eerder rond 5w zit dan 6w. Ik testte 12 okt licht positief en had zaterdag een kloppend hartje. Jij 23 okt positieve test dus een weekje minder kan dan wel kloppen!
     
    Bloemenmeisje vindt dit leuk.
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Als de middelste test van 23 oktober was zou je toen 11 dpo geweest kunnen zijn.
    Dat maakt op 26 oktober dus 4 weken zwanger en vandaag dus 5+3 weken en dan klopt de echo prima met je termijn :)
     
    Bloemenmeisje vindt dit leuk.
  6. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Edit: helemaal gelijk! Goede morgen ikke :|
     
    Bloemenmeisje vindt dit leuk.
  7. Bloemenmeisje

    Bloemenmeisje Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reacties en de geruststelling dames! Sorry dat ik wat later reageer, ik was geveld door de griep.

    @Nieuwsgierigbijtje Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik vond het inderdaad al gek dat de test zo licht was, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit bij mijn 3 vorige zwangerschappen ook heb gehad; eerst negatief testen en pas later positief. Ik wordt ook altijd standaard een week teruggezet. Ik gok dus dat ik gewoon een late eisprong heb of mijn cyclus gewoon wat langer is!

    @bozoe dankjewel voor je reactie!

    @Vame Wat leuk dat jij ook zwanger bent! Gefeliciteerd. En wat mooi zeg, een kloppend hartje op de echo. Ik hoop dat ik dat ook zie de 18e! Voel je je verder goed?

    @RoGiJuLi Bedankt voor je reactie! Ik hoopte al dat jij zou reageren, heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat je een pro bent in zulke dingen.:oops: De middelste test is inderdaad van 26 oktober!
     
  8. Bloemenmeisje

    Bloemenmeisje Niet meer actief

    Ik heb vandaag weer een echo gehad (uitwendig) en het hartje klopt!! De meting kwam uit op 6+3 dus precies zoals verwacht! ❤️
     
    mimi1988, Maritiem en Cupcake01 vinden dit leuk.
  9. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Wat fijn! Gefeliciteerd!
     
    Bloemenmeisje vindt dit leuk.
  10. Bloemenmeisje

    Bloemenmeisje Niet meer actief

    Dankjewel! Zo’n opluchting! :)
     
  11. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ah wauw! Gefeliciteerd. Dan klopte mijn schatting ook gelukkig!
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Dus exact op de dag af zoals ik zei :D

    Op je vorige echo was je dus 5+3 wkn :)

    Gefeliciteerd met je goede echo
     
    Bloemenmeisje vindt dit leuk.
  13. Bloemenmeisje

    Bloemenmeisje Niet meer actief

    Hihi klopt! Je had helemaal gelijk!:cool: :thumup: Dankjewel! :)
     

Deel Deze Pagina